شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 28410
منبع : قمنا

الکامپ قم ؛ نمایشگاهی دور از شأن و شؤن مردم قـم

قم نيوز : قم نیوز: بالاخره نمایشگاه الکامپ قم آن چنان افتضاح برگزار شد که داد مردم درآمد و پای رسانه‌ها هم به انتقاد از چندمین نمایشگاه افتضاح مجری انحصاری! نمایشگاه‌های قم باز شد.
الکامپ قم ؛ نمایشگاهی دور از شأن و شؤن مردم قـم
چهاردهمین نمایشگاه کامپیوتر در استان قم در حالی برگزار شد که حاشیه ها کمی و کیفی بر آن تاثیر به سزایی داشت از عدم تبلیغ مناسب در شهر ، تا غرفه های با خدماتی خاص و بدحجابی غرفه‌داران خانم از مواردی هست که می توان اشاره کرد.
چهاردهمین نمایشگاه کامپیوتر، اطلاع رسانی، ماشین‌های اداری و تجهیزات دیجیتال در استان قم چند روزی است در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برگزار شده است.

از آنجا که در برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها شرکت‌های فعال در زمینه‌های خدمات و محصولات حوزه‌ تجارت الکترونیک و کامپیوتر آخرین دستاوردها و تولیدات خود را در معرض علاقمندان به این حوزه قرار می‌دهند، طبیعی است که این موقعیت، فرصتی طلایی برای حضور فعالان این عرصه و همچنین علاقمندان به این موضوعات است و فلذا شاهد هستیم نمایشگاه‌های الکامپ در کشور با استقبال گسترده شرکت‌ها و مردم مواجه می‌شود.

در واقع باید گفت که نمایشگاه‌ کامپیوتر، اطلاع رسانی، ماشین‌های اداری و تجهیزات دیجیتال باید ویترین ارائه آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد و بتواند مخاطبین خود را با دنیای جدیدتری از محصولات و دستاوردهای روز کشور و دنیا در این حوزه آشنا کند.
با این تعاریف که جزء مفاهیم بدیهی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور و جهان است، شاهد هستیم که این نمایشگاه در قم با کم و کاستی‌های زیادی برگزار شده تا جایی که غالب بازدیدکنندگان آن مدت زمان بسیار اندکی را به بازدید از نمایشگاه اختصاص دادند و از سطح پایین، آشفتگی و جذاب نبودن نمایشگاه گلایه‌هایی را مطرح کردند.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، با خیل گسترده شرکت‌های فروشنده اینترنت، سیم کارت، گوشی‌های تلفن همراه و تبلت مواجه شدند، تا جایی که در نظر بسیاری از کسانی که از چهاردهمین نمایشگاه کامپیوتر، اطلاع رسانی، ماشین‌های اداری و تجهیزات دیجیتال بازدید کردند، کیفیت این نمایشگاه در حد یک بازار فروش موبایل تقلیل یافته و مشخص است که برگزار کنندگان آن هدف مشخص و برنامه‌ریزی دقیقی برای برپایی چنین نمایشگاهی نداشته و صرفاً به منظور پر کردن تقویم کاری خود دست به برگزاری نمایشگاه می‌زنند.
برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مطالب روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و پیشرفت‌های شرکت‌های کامپیوتری و ارتباطی در حاشیه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به عنوان یکی از بخش‌های جذاب برای مخاطبین محسوب می‌شود که ظاهراً جای چنین نشست‌هایی در این نمایشگاه در قم خالی است.

از سوی دیگر از نکات قابل توجه که جزء خدمات جانبی این نمایشگاه به شمار می‌رود حضور یکی از درمانگاه‌های دندانپزشکی قم برای ارائه خدمات جرم‌گیری با تخفیف ۷۰ درصد است که این ابتکار در حاشیه نمایشگاه تخصصی حوزه الکترونیک و کامپیوتر در نوع خود منحصر به فرد و بی بدیل است!

از جمله معضلاتی که در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها به وضوح حس می‌شود، مشکل بد حجابی و برخوردهای زننده و دور از شئون اسلامی برخی خانم‌های غرفه‌دار است که به پایه ثابت حاشیه‌های برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تبدیل شده است.
پوشش‌های نامناسب، آرایش‌های مختلف و برخوردهای بسیار صمیمانه با بازدیدکنندگان از جمله معضلاتی است که در نمایشگاه‌های مختلف اعتراض اهالی رسانه و دلسوزان نظام و انقلاب را برانگیخته است، ولی متاسفانه شاهد هستیم این رویه نادرست و غیر شرعی به صورت روزافزون در حال گسترش است و هر روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد.

این وضعیت به صورت نرم در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در قم در حال شکل گیری است تا جایی که در این نمایشگاه و چند نمایشگاه قبلی شاهد بوده و هستیم که بیش از ۹۰ درصد از غرفه‌داران خانم با پوشش مانتو و بعضاً با آرایش‌های نامناسب در غرفه‌ها حضور پیدا کردند که این امر در شهر مقدس قم که شهر کریمه‌ اهل‌بیت(س) و ام‌القرای جهان تشیع است به هیچ عنوان از برگزار کنندگان پذیرفته نیست.

پر واضح است که اگر امروز با چنین پدیده‌ای در قم مقابله نشود در آینده معضلاتی که نمایشگاه‌های مختلف برگزار شده در تهران و سایر شهرها در حوزه حجاب با آن مواجه هستند، گریبان قم را خواهد گرفت و تصویری نازیبا و ناپسند از بی حرمتی به حجاب برتر در شهری که منسوب به حرم اهل‌بیت(ع) است را ارائه خواهد داد.

این وضعیت و همچنین مشخص نبودن هدف اصلی برپایی نمایشگاه، به صورت محسوس در نمایشگاه‌های اخیر برگزار شده در استان قم جلوه نمایی می‌کند و جای سئوال دارد که برپایی نمایشگاه با هزینه‌های زیاد در شرایط بد اقتصادی کشور و همچنین تلف کردن وقت بسیاری از شهروندان قمی در بازدید از این نمایشگاه و حضور بانوان غرفه‌دار با پوشش‌هایی غیر از چادر در شهری که مراجع معظم تقلید و علمای حوزه‌های علمیه بر گسترش فرهنگ چادر در جامعه تاکید دارند با چه هدفی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdce7e8w.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
میتونم بپرسم منظور شما از این حرفا چیه؟
درسته نمایشگاه این دوره هم خیلی چنگی به دل نمیزد اما خیلی بهتر از قبل شده و داره پیشرفت میکنه.
اگر فقط دنبال سوژه برا نوشتن خبر هستید دلیل نمیشه یه چیزی را انقدر بزرگ نمایی کنید
در ضمن من کسی را هم ندیدم این طور که شما میگید آرایش داشته باشه
عکس های خبریتونم را اگه بعد از برپایی نمایشگاه میگرفتین خیلی بهتر بود چون اینا تا قبل از شروع فعالیت رسمی نمایشگاه است
موفق باشید