يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 28693
قم نیوز از صد و هفتمین جلسه شورای شهر قم گزارش می‌دهد

افزایش جریمه قطع درخت و بحث بر سر لایحه از قبل تصویب شده

قم نيوز : قم نیوز: در یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، افزایش جریمه قطع درخت و برگزاری مناقصه فیبر نوری شهرداری قم تصویب شد و جلسه با گلایه پدر کودک فوت شده از برق گرفتگی از اعضای شورا به پایان رسید.
عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
به گزارش قم نیوز، یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم، برگزار شد و همچون جلسات دیگر به بررسی لوایح و طرح‌های ارائه شده از سوی شهرداری و کمیسیون‌های شورای شهر، پرداخت.
در ابتدای این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر قم با تبریک ایام الله دهه فجر، یاد فجرآفرینان انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بر ادامه راه بنیان گذار انقلاب اسلامی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کرد.

خیابان کلهری قم صاحب مسجد 1500 متری می‌شود
واگذاری 1500 متر زمین در خیابان کلهری به هیئت امنا برای ساخت مسجد، از نخستین مصوبات جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم بود که اعضای شورای اسلامی شهر قم آن را تایید کردند. نگرانی اعضای شورای اسلامی شهر قم این بود که زمینی واگذار شود اما شروع ساخت آن زمان دار باشد تا زمین مدت زیادی به عنوان ساخت مسجد، ناساخته نماند.
اعضای شورای اسلامی شهر قم با صحه گذاشتن بر این دغدغه، زمان شروع ساخت این مسجد را 1 سال و زمان نهایی ساخت را 5 سال تعیین کردند.

اعتماد مجدد اعضای شورای شهر به شهردار قم و تایید نظر وی
لایحه کمک به تعاونی کارکنان شهرداری قم با واگذاری زمینی با حفظ مالکیت شهرداری بر آن زمین، برگشت خورده از سوی دائره حقوقی شورای شهر، در ادامه جلسه شورای شهر قم بررسی شد. شورای شهر قم قبلا با واگذاری این زمین به صورت اجاره موافقت کرده بود اما به دلیل کلمه «حداقل» به صحن شورا برگشته بود.
محمد دلبری، در توضیح این لایحه، از اعضای شورا خواست با توجه به نبودن منع قانونی، با واگذاری زمین با حفظ مالکیت شهرداری، موافقت کنند.
بحث‌های مختلفی بر سر این لایحه برگشت خورده صورت گرفت و ناصر رعیت‌پور قمی نیز رای دیوان محاسبات را دراین بار قرائت کرد. حجت الاسلام آتش زر اما خواستار مطالعه سوابق تعاونی مصرف شهرداری قم شد که دیگر اعضا با آن اعلام مخالفت کردند و در ‌‌نهایت در دو شکل رای گیری سنتی و الکترونیک، اعضا باردیگر اعتماد خود به شهردار قم را نشان دادند و نظر وی را تایید کردند.

جریمه قطع درختان در قم بیش از 2 برابر افزایش یافت
اخذ مصوبه اصلاحات پیشنهادی در اساسنامه سازمان ترافیک شهرداری قم دیگر مصوبه امروز شورای شهر قم بود و سپس لایحه جدید هزینه عوارض قطع درختان و جابجایی آن‌ها با فرمول جدید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کمیسیون خدمات شهری با مطرح کردن این طرح درصدد ایجاد بازدارندگی در قطع درختان بود و ازین رو افزایش جریمه را پیشنهاد کرده بود. برخی از اعضای شورای شهر قم این افزایش را زیر سوال بردند اما شهردار قم در دفاع از این طرح دفاع کرد و گفت: باید در آینده قانونی تصویب شود که هر فرد به ازای متراژ پروانه ساختمانی خود، درخت یا درختانی را بکارد تا وضعیت محیط زیست قم بهتر شود.
مصطفی سعادت طلب، مصطفی ملایی و عباس ذاکریان از موافقان جدی افزایش عوارض و جریمه قطع درختان بودند و معتقد بودند که جریمه قطع هر درخت به این شکل در بیشترین حالت، به 2 میلیون تومان نمی‌رسد که باز هم کم است. این طرح در ‌‌نهایت با 14 رای موافق تصویب شد.

لایحه تصویب شده دوباره به بحث گذاشته شد
رئیس سابق شورای اسلامی شهر قم، مطرح کننده لوایح دیگر جلسه امروز شورای شهر قم بود که دو لایحه مطرح شده وی هر دو به درخواست خود وی، عودت داده شد و سپس بحث اصلاح ضریب T مطرح شد. برخی از اعضای شورای شهر قم معتقد بودند که افزایش این ضریب، سبب دامن زدن به رکود در ساخت و ساز و فشار به مردم می‌شود و برخی دیگر افزایش ضریب T را ضروری می‌دانستند.
شهردار قم در این لایحه نیز وارد بحث شد و گفت: افزایش عوارض در قم باید همراه با تورم باشد و اگر شورای شهر قم همه افزایش عوارض را رد کند، شهرداری از کجا درآمد داشته باشد؟ وی با اشاره به عدم تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها از سال 68 تاکنون، تصریح کرد: شهرداری نیازمند درآمد است تا شهر را اداره کند و این درآمد باید منطقی و براساس تورم باشد.
ذاکریان در جریان بحث‌های این لایحه با اشاره به اینکه دولت در رفتار خود دچار تناقض است، اظهار داشت: همه چیز در کشور افزایش یافته است و حتی عوارض اتوبان تهران قم بیش از 70 درصد افزایش یافته است اما دولت رسما اعلام می‌کند که تورم در حال کاهش است، در حالی که عوارض سوخت را همچنان براساس قیمت لیتری 100 تومان ارائه می‌کند.
ملکی و عابدینی‌پور، 2 تن از اعضای شورای شهر بودند با افزایش ضریب T مخالفت کردند و دلایلی مانند افزایش فعالیت ساختمانی را ذکر کردند اما در مقابل برخی دیگر از اعضای شورای شهر هم موافق این افزایش بودند
در ‌‌نهایت با تیزهوشی و حافظه خوب یکی از معاونان شهردار قم، مشخص شد این لایحه قبلا در جلسه دیگری مصوب شده است و طرح کننده آن، حجت الاسلام آتش زر که خواستار عودت آن به کمیسیون بود نیز در آن جلسه حاضر بوده است. البته در ‌‌نهایت عودت این لایحه دوباره به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.
افزایش کارمزد وصول عوارض از اصناف که توسط خود اصناف انجام می‌شود، لایحه دیگر امروز شورای شهر قم بود که مصوب شد که این کارمزد از 9 درصد به 10 درصد افزایش یابد و همچنین در صورت افزایش وصولی، درصد‌های تشویقی نیز اعمال شود.

شهرداری قم صاحب فیبر نوری می‌شود
لایحه بعدی جلسه علنی رسمی شورای شهر قم، مناقصه فیبر نوری شهرداری قم بود که برخی از اعضا سوالات جالبی را درباره آن طرح کردند که نشان از بی‌اطلاعی ایشان از موضوع و عدم مطالعه طرح توجیحی 800 صفحه‌ای پیوست آن بود.
پس از توضیحات رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم، اعضای شورای شهر با 14 رای موافق، 1 یک رای مخالف و 3 رای ممتنع، به این لایحه رای دادند تا معادل هزینه یک سال اجاره فیبر نوری از مخابرات، صرف وصل کردن 100 نقطه شهرداری قم شود و مشکلات شهرداری در زمینه ارتباطی کمتر شود.
لایحه اخذ مجوز دریافت 500 میلیارد ریال تسهیلات از بانک های عامل برای جلوگیری از توقف پروژه های عمرانی، بحث دیگر امروز شهرداری قم بود که با 15 رای موافق تصویب شد تا کارهای عمرانی قم تعطیل نشود.
شورای اسلامی شهر قم امروز در لحظه ورود امام خمینی(ره) به قم، این ورود مبارک را گرامی داشت و اعضای شورای شهر پس از استماع سخنان کوتاه حجت الاسلام امینی، پدر کودکی که بر اثر برق گرفتگی در یکی از بوستان‌های قم در گذشت، به پایان رسید و اعضای شورای شهر برای شرکت در مراسم ورود امام راحل به کشور، عزیمت کردند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdchx-ni.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما