يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 28874
در جلسه یکصد و نهم شورای شهر قم،

بوق‌های رای گیری شورا بدون حضور دلبری به صدا درآمد

غیبت مشاور حقوقی شورای شهر و تضییع حقوق مردم قم
قم نيوز : قم نیوز: یکصد و نهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با غیبت شهردار قم به دلیلی متفاوت از کار یا جلسه برگزار شد و شهردار قم پس از بیش از چهار سال کار بی وقفه با تن بیمار به شورا نیامد.
یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم.
یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم.
به گزارش قم نیوز، یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم در حالی برگزار شد و اعضا با فشار بر دکمه‌های رای گیری الکترونیک رای دادند که شهردار کلانهشر قم این بار به دلیلی جز جلسه یا مسافرت در جلسه شورای اسلامی شهر قم حاضر نبود و جای خود را به قائم مقام خود و فرماندار سابق قم، زارعی کوشا سپرده بود.

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر قم بر اخبار غیر رسمی مبنی بر بیماری شهردار کلانشهر قم صحه گذاشت و اعلام کرد که محمد دلبری رو به بهبودی است و خطری وی را تهدید نمی‌کند.

به گفته ولی الله بیاتی، دلبری از مشکل دریچه‌های قلب رنج می برده است و پس از عمل، به بخش منتقل شده است و پس از بهبود، مجددا سکان هدایت شهرداری قم را به دست می‌گیرد.

در غیاب شهردار قم، اسماعیل زارعی کوشا، قائم مقام شهرداری قم و فرماندار سابق قم، بر صندلی وی تکیه زد.

حضور زارعی کوشا در جلسه با مطرح شدن لایحه واگذاری بخشی از اختیارات شهردار به قائم مقام و معاون اداری مالی همراه شد. لایحه ای که آتش زر با آن مخالفت کرد و مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر قم هم که بدون حضور در جلسات، تنها به ارائه نظرات خاص! خود بسنده می کند نیز نظری دو پهلو و بیشتر برای رد شدن به شورا ارائه کرده بود و علی رغم نیاز شهرداری قم به انجام برخی کارهای ضروری توسط قائم مقام، بار دیگر به کمیسیون برگشت تا دوباره در پیچ و خم‌های ساختمان شهید باکری، چرخ دیگری بخورد و در جلسه دیگری مطرح شود.

تضییع حقوق مردم قم با غیبت مشاور حقوقی در جلسات شورا
یکی از معضلات شورای اسلامی شهر قم که در این جلسه بار دیگر خود را نشان داد، حضور پیدا نکردن مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر قم بود. دلشاد که نظریات وی برای اکثریت ناآشنای شورای شهر به علم حقوق، حکمی نزدیک به وحی منزل را دارد، در ابتدای تشکیل دوره چهارم شورا، در جلسات حاضر می شد اما کم کم این حضور کم شد و در جلسات اخیر، حاضر نمی شود.

با عدم حضور مشاور حقوقی شورای شهر قم، لوایح و طرح هایی که وی درباره آنها نظر داده است، در صورت وجود ابهام در شورا، بار دیگر گردش کار دیگری می خورد و سبب تاخیر در مصوبات شورا و تضییع حقوق مردم می شود. امروز نیز دو مصوبه به سبب استفسار دوباره از وی، معلق ماند.

مشخص نیست که چرا مشاور حقوقی شورای اسلامی شهر قم در جلسات هفته ای یک بار این شورا نیز حاضر نمی شود و چرا کسی این تضییع حقوق بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم قم را پی گیری نمی کند؟

حاشیه‌های جلسه امروز شورای شهر قم و گزارش کامل این جلسه را تا ساعتی دیگر در قم نیوز بخوانید.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdci5var.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مجتبی
تلاش شوراي شهر براي انتخاب شهردار جديد
بر اساس اخبار دريافتي اعضاي شوراي اسلامي شهر قم بدنبال گزينه اي جديد براي جايگزيني پست شهردار قم هستند. بدنبال بيماري كه براي محمد دلبري شهردار فعلي قم حادث گرديد و احتمال عدم توانايي جسمي وي براي ادامه فعاليت در اين جايگاه، رايزني ها براي انتخاب فردي جديد آغاز گرديده است. بنابر اخبار واصله دلبري روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان دچار حمله قلبي شده و پزشكان وي را از كارهاي پر استرس و فعاليت مداوم منع كرده اند و بر اين اساس احتمالا طي روزهاي آتي استعفاي وي به شوراي شهر ارائه خواهدشد . پيش از اين نيز دلبري از اين سمت استعفا كرده بود كه با مخالفت شوراي شهر روبرو شده بود هرچند بعدها اين استعفا تكذيب شد.
در روزهاي اخير گزينه هاي مختلفي براي تصدي پست شهرداري قم مطرح شده از جمله جواد دلاوري معاون عمراني استاندار، محسن محرري معاون سابق استاندار، دكتر صابري استاندار سابق لرستان، احمد حاجي زاده معاون سابق استاندار، اسماعيل زارعي كوشا فرماندار سابق قم، دكتر ابوالفضل اسماعيلي معاون سابق استاندار، مهندس بختياري فر شهردار سابق قم جدي ترين گزينه ها براي شهرداري قم هستند.
هرچند تركيب يكدست اعضاي شوراي شهر فعلي قم سمت سوي انتخاب گزينه اي از اصولگرايان را محتمل مي نمايد ليكن برخي خبرها حاكي از تمايل شوراي شهر براي انتصاب شهرداري نزديك به جناح دولت بوده و رايزني هايي از سوي چهره هاي منتسب به دولت آغاز گرديده است. در اين ميان بيش از همه نام جواد دلاوري بعنوان گزينه مرضي الطرفين به چشم مي خورد. دلاوري در دولت يازدهم و دولت اعتدال معاون امور عمراني بوده و بنوعي با توجه به عملكرد خود مورد رضايت تمامي طرفهاي سياسي بوده است وي علاوه بر اينكه از تخصص هاي لازم و تجربه كافي در اين حوزه برخوردار بوده مورد تأييد استاندار فعلي قم نيز مي باشد . گزينه دوم محسن محرري است كه سوابق اجرايي زيادي از جمله معاون شهردار، مديركل اقتصادي، معاون استانداري هاي لرستان و قم را در كارنامه خود داشته و چهره نزديك به بسياري از اعضاي شوراي شهر مي باشد.
هرچند گمانه زني ها همچنان ادامه دارد ليكن بايد منظتر ماند تا طي روزهاي آتي گزينه هاي جديد به ليست فوق اضافه گردد.
خواننده
خیلی جالبه...این شخصی که نظر در موردجایگزین های احتمالی دادن بفرمان که این اطلاعات دقیق رو از کجا آوردن؟؟؟ فقط در کنارش سمت خودشون رو هم ذکر کنند چون احتمال داره با این جو سازی که دارن می کنن یکی از ذی نفعان بیماری شهردار باید خود ایشون باشن...