شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 30322
قم‌نیوز به مناسبت ولادت قمربنی هاشم گزارش می‌دهد:

خورشیدی به نام عباس (ع) در آسمان مدینه طلوع کرد

قم نيوز : تا طلعت زیبایش عالم را منور ساخت، پدرش اشک فشان به بازو و پیشانیش بوسه زد، چهره اش درهم کشیده بودعباس نامیدنش.
خورشیدی به نام عباس (ع) در آسمان مدینه طلوع کرد
به گزارش قم‌نیوز، قمری از اهل بنی هاشم در آسمان مدینه در روز چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری از دامن ام البنین درخشید و تاریخ زندگیش جهانیان را مات و مبهوت ساخت.

عباس در خانه علی و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین (ع) رشد کردواز این خاندان پاک درس های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت .

عباس به معنی چهره در هم کشیده، اباالفضل لقب، به معنی اخلاق ، معنی ادب.

عباس در همه دوران زندگی اش،همراه برادرش امام حسین(ع) بود.او جوانی خود را صرف خدمت به امام حسین (ع) کرد.

او درمیان جوانان بنی هاشم شکوه و احترام خاصّی داشت و آنان مانند پروانه هایی برگرد شمع عباس حلقه ای از عشق و وفا به وجود آورده بودند.

عباس نه تنها در قامت رشید بود، بلکه در خرد برتر و در جلوه های انسانی هم رشید بود.او به یقین می دانست که برای چه روز عظیمی ذخیره شده و می دانست که برای عاشورا به دنیا آمده است.

او هرگز توصیه ای راکه پدرش در شب ۲۱ ماه رمضان در آستانه شهادتش به عباس کرد ، از یاد نبرد .امام از او خواست که در عاشورا و در کربلا برادرش حسین را تنها نگذارد.

امام سجاد(ع) درباره عمویش عباس چنین می فرماید: خداوند،عمویم عباس را رحمت کند که در راه برادرش ایثار و فداکاری کرد و ازجان خود گذشت.چنان فداکاری کردکه دو دستش قطع شد.

خداوند نیز به او همانند جعفر بن ابی طالب،درمقابل آن دو دست قطع شده،دو بال عطا کردکه با آن ها در بهشت با فرشتگان پرواز کند.عباس نزد خدا، مقام و منزلتی دارد بس بزرگ،که همه شهیدان در قیامت به مقام والای او غبطه می خورند و رشک می برند .
او در کربلا حماسه ای آفرید که تاریخ نظیر آن را در برگ های خود ندارد . او با پس زدن امان نامه امویان بزرگترین درس وفاداری به معشوق را در جامعه انسانی به یادگار گذاشت .

تجلی عشق حضرت ابوالفضل تا قیامت و ابدیت در دل های مردان خدا موج می زند

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضاضمیری بابیان اینکه بعد علمی حضرت ابوالفضل (ع) از ابعادی است که در جامعه اسلامی به آن پرداخته نشده است، اظهار داشت: دانشمندان و اهل علم باید در کنار قدرتمندی ، علم و بصیرت نافض آن حضرت را برای مردم بازگو کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم بابیان اینکه قمربنی هاشم (ع) علم بی پایان خود را از پدرش امیر المومنین (ع) و دو برادر بزرگوارش (امام حسن(ع) و امام حسین (ع) آموخت، افزود: حضرت علی (ع) در زمینه علم حضرت ابوالفضل (ع) چنین فرموده: فرزندم عباس مانند کبوتر بچه ای علم را از دهان من آموخت.

ضمیری آن حضرت را در زمینه علم و عمل در میان بنی هاشم و زادگان امیرالمومنین (ع) زبان زد همگان دانست و گفت:  تجلی عشق حضرت ابوالفضل تا قیامت و ابدیت در دل های مردان خدا موج می زند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcj8tet.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما