پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 32247
قم‌نگار به بهانه انتصابات جدید در شهرداری گزارش می‌دهد

تغییر و تحول در ساختار اداری شهرداری قم

قم نيوز : قم نگار: ورود مسئولین جدید در جایگاه ها و مناصب اداری در نهادها و ارگان های مختلف سبب تحول در ساختار کلی مجموعه ها می شود چرا که هر مدیری به فراخور رفتار و سبک کاری خاص خود بالطبع افرادی را در مجموعه خود به کار می گیرد
تغییر و تحول در ساختار اداری شهرداری قم
به گزارش قم نگار، ورود مسئولین جدید در جایگاه ها و مناصب اداری در نهادها و ارگان های مختلف سبب تحول در ساختار کلی مجموعه ها می شود چرا که هر مدیری به فراخور رفتار و سبک کاری خاص خود بالطبع افرادی را در مجموعه خود به کار می گیرد که این افراد بیش از پیش بتوانند مجموعه مورد نظر را در رساندن به اهداف و مسیر تعیین شده در راستای موفقیت یاری کنند.

سیدمرتضی سقائیان نژاد نیز که از نیمه شعبان سال جاری در منصب شهردار قم قرار گرفته است از این قاعده مستثنی نیست.

سقائیان نژاد که پیش از این در سمت شهردار اصفهان به مدت ۱۲ سال فعالیت های گسترده ای داشته است اینک سکان شهرداری قم را در دست گرفته است.

ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، ریاست دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان از دیگر مسئولیت های سقائیان نژاد است.

تغییرات اساسی در پیکره شهرداری قم
شهردار قم پیش از این پیرامون تغییرات اساسی در پیکره شهرداری قم خبرداده و تصریح کرده بود: اینکه در آینده تغییرات در سازمان‌های شهرداری نیز صورت بگیرد وجود دارد.

در راستای همین تغییرات مهدی اصفهانیان مقدم را که پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر شهردار منطقه ۸، شهردار منطقه ۷ و معاون خدمات شهری و امور اجتماعی را شهرداری قم بر عهده داشته است به عنوان شهردار منطقه یک قم منصوب کرد.

همچنین یا صدور حکمی «محمد صادقی» را به سمت «شهردار منطقه ۲ قم» منصوب کرد.

صادقی نیز پیش از این عهده‌دار مسئولیت‌هایی نظیر مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات استان قم و سرپرستی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم بوده است.

انتصاب «مدیر عامل جدید سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم» نیز تغییر دیگری بود که شهردار قم به انجام رسانده است.

براین اساس سقائیان‌نژاد طی حکمی «علیرضا مظفری» را به سمت «مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم» منصوب کرد.

علی‌رضا مظفری پیش از این سمت‌هایی همچون مدیر عامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم، شهردار منطقه ۷، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار و سرپرست شهرداری منطقه یک قم را بر عهده داشته است.

احمد ترکمن هم به عنوان شهردار منطقه ۵ قم منصوب شد. وی پیش از سرپرستی منطقه ۵ را برعهده داشته است.

انتخاب علیرضا اقبالیان به سمت «شهردار منطقه ۷ قم» از سوی سقائیان نژاد تغییر دیگری بود که شهردار قم انجام داد. اقبالیان پیش از این سمت‌ها نظیر مدیر عامل سازمان تاکسی‌رانی، مدیر عامل سازمان ترافیک و سرپرستی منطقه ۷ را برعهده‌دار بوده است.

همچنین با حکم شهردار قم؛ ابوالفضل چابکی که پیش از این عهده‌دار مسئولیت‌هایی همچون معاون برنامه‌ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت سرمایه‌گذاری، مدیر هسته گزینش و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بود به سمت «مدیرکل اداره بازرسی و نظارت بر عملکرد» شهرداری قم منصوب شد.

مدیران در شهرداری باید پاسخگوی عملکرد خود باشند
شهردار قم همواره براین موضوع که مدیران در شهرداری باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرده است.

وی پیرامون تغییرات در ساختار اداری شهرداری در حاشیه ۱۳۷مین جلسه علنی شورای شهر گفته است: هر تغییری که در شهرداری انجام می‌شود بر اساس اولویت‌بندی‌ها و ارکان است و قاعدتاً اگر به شاخه‌ها بخواهیم بپردازیم کار بسیار گسترده خواهد شد.

پیش از این تغییرات نیز سقائیان نژاد تعدادی از معاونان خود را از اصفهان به قم آورده است تا با همفکری و همکاری در تیم شهرداری مسائل و مشکلات را در حوزه مدیریت شهری مرتفع کنند.

اگرچه تغییرو تحولات می تواند دستاوردها و موفقیت هایی به همراه داشته باشد اما می تواند تبعاتی به همراه داشته باشد چرا که اگر مدیر جدیدالورود نتواند تا پایان دوره ۲۰ ماهه تا انتخابات شورای شهر اقدام درخور توجهی داشته باشد فرصتی که مدیران قبلی می توانستند به جهت اشراف به شرایط از آن بهره ببرند نیز می سوزد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdchqinx.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما