يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 31773
منبع : خبرگزاری بسیج
مسئول سازمان بسیج سازندگی قم خبرداد؛

اعزام ۲۳ گروه جهادی قم به مناطق محروم کشور

قم نيوز : قم نیوز: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم از اعزام ۲۳ گروه جهادی استان قم به مناطق محروم و کم برخوردار کشور در ایام تابستان خبر داد.
اعزام ۲۳ گروه جهادی قم به مناطق محروم کشور
به گزارش قم نیوز، سید حسین فرهادی  طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شش هزار شهید گلگون کفن استان قم اظهار کرد: اردوهای جهادی سبقه ای از سال ۱۳۷۹ دارد که در پی اقدام خودجوش جمعی از دانشجویان عزیز به محرومیت زدایی در مناطق محروم، مقام معظم رهبری دستور بر تشکیل سازمان بسیج سازندگی با عنوان رده پشتیبانی کننده از این اقدامات خودجوش را صادر فرمودند.

وی با بیان اینکه رفته رفته شاهد افزایش کمیت و افزایش کیفیت در اردوهای جهادی از سال ۷۹ تا به امروز بوده ایم، ابراز کرد: خدمات بسیار شایانی در قالب های مختلف گروه های جهادی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و غیره ارائه شده است.

فرهادی افزود: امسال هم بحمدالله شاهد شکوفایی روحیه خدمت رسانی در بین جوانان عزیز قمی بودیم که بسیجیان استان قم هر ساله در این زمینه خوش می در خشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ خدمت رسانی در بین آحاد مردم و اقشار مختلف بسیج گسترش پیدا کرده است، افزود: امسال در برنامه، در فصل تابستان ۱۸۲۱ نفر در قالب گروه های جهادی طلاب، محلات و دانشجویی به مناطق محروم اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) خاطرنشان کرد: طلاب بسیجی استان قم در تیر ماه سال جاری و با حضور در استانهای کرمان، کرمانشاه، بجنورد، لرستان، یاسوج، سیستان، همدان و ایلام به فعالیت در عرصه های عمرانی، فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

وی ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۱۲۵۱ نفر به این اردو ها اعزام شدند و ما بقی یا در حال انجام است و یا تا پایان تابستان انجام خواهد شد.

فرهادی بیان نمود: از بین گروه های انجام شده و در حال برنامه ریزی ۷ گروه در قم و ۱۶ گروه در استان های دیگر از جمله کرمان، لرستان، کرمانشاه، اسلام، مرکزی اجرای ماموریت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۳ گروه جهادی برای ایام تابستان سازماندهی شده اند، افزود: احتمال افزایش این گروه ها خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم تصریح کرد: از بین جهادگران ۱۶۶۱ برادر و ۱۶۰ نفر را خواهران تشکیل می دهند که در این گروه ها بسیجیان به عمده فعالیت های عمرانی، فرهنگی، درمانی و تبلیغی با شاخص اقتصاد مقاومتی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه این دوره ها برای دانشجویان و طلاب بسیجی به مدت ۱۰ الی ۱۲ روزه به طول خواهد انجامید، ابراز کرد: بسیجیان نواحی مقاومت بسیج نیز به مدت ۷ روز فعالیت جهادی خواهند داشت.

فرهادی بازتاب اردوهای جهادی را از جانب اهالی مناطق محروم بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: افزایش رضایتمندی اهالی مناطق محروم و کم برخوردار به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه تامین مصالح عرصه عمرانی بر عهده دستگاه های دولتی، خیرین و قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء خواهد بود، بیان کرد: از مسئولین درخواست می شود توجه ویژه ای به اردوهای جهادی داشته باشند .

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم در پایان با بیان اینکه شبیه ترین اتفاق امروز به دوران دفاع مقدس و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همین اردوهای جهادی و جهادگران بسیجی هستند، تصریح کرد: همچنان که در زمان جنگ تحمیلی همه امکانات بسیج می شد و در اختیار رزمندگان برای دفاع از مملکت قرار می گرفت امروز هم که در جنگ اقتصادی قرار داریم و با محوریت اقتصاد مقاومتی که این عزیزان دارند، بایستی در خدمت این عزیزان باشیم که بتوانیم پرچم اسلام را در بلند ترین نقاط به اهتزاز در بیاوریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcae0ne.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما