شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 26706

جموعه نرم‌افزارهای نور تولید و عرضه شد

قم نيوز : قم نیوز: مجموعه نرم افرازهای نور با 61 عنوان از تولیدات نرم‌افزاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قالب 10 لوح فشرده در موضوعات گوناگون در قم تولید و عرضه شد.
جموعه نرم‌افزارهای نور تولید و عرضه شد
به گزارش قم نیوز، ۶۱ عنوان از تولیدات نرم‌افزاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در موضوعات گوناگون با امکان دسترسی به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه، امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آن‌ها با متن، به همراه قابلیت تطبیق دو سویه متن و فهرست، قابلیت انتخاب عنوان کتاب، جلد و صفحه به همراه امکان گسترده کردن صفحه متن و فهرست در قم تولید و عرضه شد.

مقایسه دو متن از یک یا دو کتاب با یکدیگر به‌صورت همزمان، محدود کردن دامنه متن و فهرست کتب به موارد دلخواه، قابلیت حفظ هر یک از متون یا فهرست‌های انتخابی به‌طور مستقل، برای دسترسی آسان به آن‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

جست‌و‌جوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب برنامه، قابلیت حفظ هر یک از جستجوهای انجام شده به‌طور مستقل برای دسترسی آسان به آن‌ها، محدود کردن دامنه جست‌وجو به متن یا متون دلخواه به همراه قابلیت‌های ویژه، فهرست سازی توسط علائم عمومی برای تهیه فهرست‌های پویا و متنوع از کلمات از جمله امکانات این نرم‌افزار است.

این نرم‌افزار مجهز به متن کامل چند دوره لغت‌نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و ارتباط واژگان متون با لغت‌نامه‌های برنامه، برای فهم آسان معنا است و قابلیت پژوهش و ارتباط متن و فهرست کتب با بخش‌های دیگر برنامه‌ها مانند نمایش، جست‌و جو، قرآن، لغت‌نامه یا کتاب‌نامه، قابلیت انتقال متن انتخابی به حافظه جانبی یا محیط Ms-word است.

کتاب‌شناسی یا کتاب‌نامه از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است که دسترسی به اطلاعات مفیدی درباره کتاب‌های موجود در برنامه، شرح‌حال نویسندگان آن‌ها و نسخه‌شناسی هر یک از کتب را دارد.

در این نرم‌افزار امکان یادداشت ‌برداری نیز وجود داشته و امکان انتقال متن یا فهرست مورد نظر به قسمت یادداشت برنامه، قابلیت ذخیره‌سازی و ویرایش متن انتقالی در صفحه یادداشت و انتقال متن از قسمت یادداشت به محیط Ms-word نیز از دیگر امکاناتی است که در این نرم‌افزار وجود دارد.

علوم اسلامی، معارف اسلامی، آثار اندیشمندان و بزرگان، احکام شرعی، اخلاق، ادعیه و مناجات، اصول فقه، پژوهش، پیامبران الهی، تاریخ، جغرافیا، چهارده معصوم (ع) حج و زیارت، حدیث و علوم حدیثی، حقوق، خانواده، زبان و ادبیات، سفرنامه و خاطرات، سیاست طب و پزشکی از جمله موضوعات این نرم‌افزار است.

از دیگر موضوعات این نرم‌افزار، عرفان، عقاید و کلام، اقتصاد، فرهنگ، فقه، فلسفه، قرآن و علوم قرآنی، کتاب‌شناسی، لغت، منطق، نشریات، نهاد شناسی، آموزش، علوم اسلامی، آیین زندگی و شخصیت شناسی است که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قالب ۱۰ لوح فشرده تولید و اکنون در حال عرضه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcai0nu.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما