دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 34824
منبع : شهرنیوز

جانمايي۱۳ پاركينگ موتورسيكلت در هسته مركزي شهر

قم نيوز : قم نگار: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم از جانمايي ۱۳ پاركينگ موتور سيكلت در قم خبرداد و گفت: خودروهاي مختلف با جرثقيل به پاركسوار شمالي منتقل مي‌شوند.
جانمايي۱۳ پاركينگ موتورسيكلت در هسته مركزي شهر
به گزارش قم نگار، حسين شعبانزاده با اشاره به نياز به ساماندهي موتورسيكلت ها در شهر قم اظهار داشت: طرح جمع آوري موتور سيكلت هايي كه در شهر قم وجود دارند و به صورت نامنظم در معابر و پياده‌رو ها پارك مي كنند در دستور كار كميته فني شوراي ترافيك استان قم قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم افزود: دستور قضايي براي ساماندهي اين موتور‌سيكلت ها گرفته ايم و بازديد فرماندار و عوامل اداره كل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم از نقاط مختلف شهر انجام شده است. در واقع اين طرح مشاركتي بين پليس راهور و شهرداري قم است.

وي با اشاره به اينكه متولي اين طرح سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم است خاطر نشان كرد: نقاطي به عنوان پاركينگ عمومي در نظر گرفته شده است و موتور سيكلت ها به اختيار به اين پاركينگ‌ها مي‌روند و پارك مي‌كنند و همچنين نقاط و معابري به عنوان محل حمل با جرثقيل با بنرها و تابلوهايي مشخص شده است.

شعبانزاده تصريح كرد: تابلوي حمل با جرثقيل مختص موتورسيكلت در پياده رو و معابر هسته مركزي شهر نصب مي شود و موتورهايي كه بدون توجه به اين تابلوها در هسته مركزي شهر پارك مي كنند از سوي يدك كش هاي پليس به محل هايي كه مشخص شده اند حمل مي شوند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به اين‌كه پارك سوار شمالي براي دپوي موتورها در نظر گرفته شده است عنوان كرد: اين كار از سوي شهرداري انجام نمي شود و پيمانكاري كه با ناجا قرار دارد كل موتورهاي مختلف را از معابر جمع كند و با اين طرح تلاش مي‌شود موتورهايي كه به صورت نامنظم ونازيبا در هسته مركزي شهر پارك شده ساماندهي شود.

وي با اشاره به اين‌كه ۱۳ مركز براي پارك موتور سيكلت در نظر گرفته شده است تصريح كرد: پايانه وحدت، كوچه مخابرات در خيابان ۱۹دي، كوچه آب انبار سيد عرب، پايانه بهار، پايين صحن جوادالائمه در بلوار زائر، ميدان مطهري مقابل اداره كار، ميدان روح الله، جنب پاساژ زمزم، پاركينگ شرقي و تقاطع عمارياسر- انقلاب محل هايي هستند كه براي پارك موتورسيكلت ها در نظر گرفته شده است.

شعبانزاده خاطر نشان كرد: بسياري از افراد از پارك موتورسيكلت هاي خود در معابر اصلي احساس امنيت مي‌كنند زيرا به دليل اين‌كه محل تردد افراد است و مردم ناظر هستند امكان سرقت كمتر است به همين دليل نيز پارك در كوچه پس كوچه‌ها كمتر است.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به اين‌كه سعي شده محل‌هاي پارك موتورسيكلت در محدوده هسته مركزي شهر باشد، گفت: مبلغ ورودي اين پاركينگ‌ها۳۰۰تومان است و علاوه بر آن امنيت هم دارد و موتورسواران مي توانند با خيال راحت و بدون قفل موتورهاي خود را در اين محل ها پارك كنند.

وي با اشاره به اينكه جانمايي محل هاي پارك مشخص و اطلاع رساني ها در قالب بنرهايي در شهر انجام شده است افزود: اين بنرهاي اطلاع رساني بايد بيشتر شود زيرا از امروز اين طرح اجرايي مي شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcayane.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما