چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 25762

جوان‌گرایی تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا نتیجه می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: بازیکن قمی تیم ملی فوتسال کشورمان با بیان اینکه جوان‌گرایی تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا نتیجه می‌دهد گفت: هیچ وقت نمی‌خواستم فوتبالیست حرفه‌ای باشم.
جوان‌گرایی تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا نتیجه می‌دهد
به گزارش قم نیوز، علیرضا وفایی بازیکن خلاق و تاثیرگذار تیم فوتسال ماهان تندیس و تیم ملی فوتسال کشورمان با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در قم، وضعیت تیم ملی فوتسال، شرایط ماهان تندیس و حواشی پیرامون فوتسال را تشریح کرد.

وفایی درباره حضورش در مسابقات بین المللی چین اظهار کرد: این مسابقات با حضور تیم‌های بزرگسالان برگزار شد و فقط تیم ما بود که ترکیبی از نفرات امید و یا بزرگسالانی که سن آن‌ها بالا نبود را به این مسابقات فرستاده بود و خوشبختانه علاوه بر قهرمانی در این مسابقات، تجربیات خوبی کسب کردیم.

وی گفت: یکی از دلایلی که تیم ملی با ترکیبی جوان به این مسابقات رفت، پشتوانه سازی برای آینده بود زیرا تعدادی از بازیکنان بالای ۳۰ سال در تیم ملی هستند که کمیته فوتسال از حالا به فکر پرورش جانشینان نفرات پا به سن گذاشته است.

بازیکن تیم ماهان تندیس قم درباره وضعیت تیم فوتسال ماهان تندیس در فصل جدید بیان کرد: تغییراتی در تیم صورت گرفته که امیدوارم مثبت باشد البته هنوز با تیم برای فصل جدید تمرین نکرده‌ام و حضور امیر شمسایی که قبلا هم با او کار کرده‌ایم می‌تواند برای ماهان تندیس مثمر ثمر باشد.

وفایی افزود: البته زمانی که محسن حسن‌زاده هم سرمربی تیم ماهان تندیس بود، بازیکنان با وی مشکلی نداشتند و رفاقت خوبی بین کادر فنی و بازیکنان برقرار بود و اصولا در ماهان، رابطه همه اعضای تیم با هم دوستانه و فرا‌تر از ضوابط معمول است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تماشاگران وی را با نام ساسان صدا می‌زنند گفت: این نام را تعدادی از دوستان نزدیکم روی من گذاشتند (می‌خندد) و کم کم فراگیر شد و زمانی که این اسم را روی من گذاشتند برای خودش اسم باکلاسی بود!

ملی پوش تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا درباره جام جهانی فوتسال کلمبیا ابراز کرد: با توجه به جوانگرایی که در تیم ملی انجام شده، بدون شک شرایط فوتسال ایران در عرصه جهانی بهتر می‌شود و فکر می‌کنم نمایش تیم ملی در جام جهانی کلمبیا، به مراتب بهتر از جام جهانی گذشته و مسابقات قهرمانی آسیاست.

وفایی در مورد فینال جام حذفی و محبوبیتش بین تماشاگران بیان کرد: من با ۹۰ درصد آن‌ها که پس از قهرمانی وارد زمین شدند رفیقم (می‌خندد) اما باید این را بگویم که تماشاگر تمام روح ورزش است و فوتسال هم بدون تماشاگر جذابیتی ندارد و هم من و هم هم تیمی‌هایم همیشه ممنون و مدیون تماشاگران شهرمان بوده‌ایم و امیدوارم همیشه از تیم حمایت کنند و ما هم سبب خوشحالی مردم شویم.

وی در مورد مسائل مالی در تیم‌های ماهان تندیس و صبا اظهار کرد: حضور بخش خصوصی امتیازی بزرگ برای ورزش است چنان که ما امسال با مدیریت آقای جلالی دغدغه مالی نداشتیم اما هنوز که هنوز است مبلغی از قرارداد ما با صبا باقی مانده و گویا کسی قصد ندارد حق بچه‌های قم را بدهد.

بازیکن با اخلاق تیم ماهان تندیس قم در مورد آینده فوتسال قم بیان کرد: همیشه این طور بوده که در دوره‌ای یک نسل خوب ظهور می‌کنند و پس از آن برای مدتی، با افت و کمبود ستاره مواجه می‌شویم اما واقعیت این است که سیاست بازیکن سازی دچار مشکل شده و بازیکن دیگر برای لذت بردن از فوتسال نمی‌آید بلکه از روز نخست به دنبال نام و جایگاه و مبلغ قرارداد است.

وفایی افزود: زمانی من و هم تیمی‌های فعلی‌ام در تیم‌های لیگ فوتسال قم بودیم مثلا من در صدرا سیستم و ابوالقاسم عروجی در تیم شهید رییس کرمی و بقیه نفراتمان در تیم‌های مختلف پخش بودند و حالا هم باید مربیان فوتسال قم باید دنبال فرهنگ سازی پیشرفت پیش از آموزش فنی باشند تا بازیکن با عشق و انگیزه‌های غیر مادی دنبال فوتسال باشد و نسل جدیدی از ستاره‌ها وارد فوتسال شوند.

ملی پوش فوتسال ایران و دارنده مدال نقره آسیا تصریح کرد: امیدوارم با حساسیت و اهمیت بیشتری به دنبال بازیکن سازی باشیم زیرا اگر این اتفاق نیفتند من و هم تیمی‌هایم مجبوریم تا ۴۲ سالگی بازی کنیم و شما مطلب می‌نویسید که چرا این‌ها دست از سر فوتسال برنمی دارند.

وی تصریح کرد: زمانی که در لیگ فوتسال قم برای صدراسیستم بازی می‌کردم یادم هست که به من یک جفت کفش سالنی وردلد کاپ مشکی دادند که از خوشحالی خوابم نمی‌برد و زمانی هم که برای نخستین با ارم کیش قرارداد بستم، قرارداد سفید امضا کردم چون نه برای پول بازی می‌کردم و نه به این فکر می‌کردم که بخواهم در روی سرپرست بایستم و بگویم این مبلغ را می‌خواهم.

ملی پوش فوتسال ایران و دارنده مدال نقره آسیا در پاسخ به این سوال که آیا به مربیگری علاقمندید اظهار کرد: هیچ وقت دوست نداشتم مربی باشم و تحمل این همه فشار را ندارم و راستش را بخواهید هیچ وقت نمی‌خواستم فوتسالیست حرفه‌ای باشم و در ۲۲ سالگی حتی فکر اینکه بخواهم عضوی از تیم ملی باشم و حرفه‌ای بازی کنم را نداشتم زیرا همیشه عاشق فوتسال بودم و نه عاشق اسم و رسم و پول درآوردن از فوتسال.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb5zb5.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما