يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 27742
آیت‌الله سبحانی:

کار در سازمان بهزیستی غیر سیاسی و دارای رنگ الهی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: خوبی کار و فعالیت سازمان بهزیستی این است که سیاسی نبوده و رنگ الهی دارد.
کار در سازمان بهزیستی غیر سیاسی و دارای رنگ الهی است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به آیات قرآن در می‌یابیم هر کس اعم از زن و مرد کار خیری انجام دهد خداوند بعد از مرگ، آن کار خیر را زنده خواهد کرد.
 
وی افزود: کار نیک و خیر در این جهان فراوان است و کمک به بهزیستی یکی از مظاهر آن به شمار می‌رود و همچنین ویژگی کار شما این است که رنگ سیاسی ندارد.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه همه دولت‌های پس از انقلاب به کار سازمان بهزیستی خوشبین بوده‌اند و کمک کرده‌اند خاطرنشان کرد: کار در این سازمانی دارای جنبه‌های الهی و خدایی است.
 
وی ادامه داد: در سال 1360 کتابی در همین ارتباط در موسسه امام صادق(ع) به رشته تحریر درآمد و توسط بهزیستی منتشر شد بنابراین با کارهای شما بیگانه و ناآشنا نیستم و می‌دانم کار شما الهی و انسانی است و همه دنیا این کارها را می‌پسندند.
 
آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی در همه کشورها تجربه شده و در حال انجام است، گفت: مومنان می‌توانند ثلث سهم امام خود را به بهزیستی بدهند تا در کارهای خیر هزینه شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: وقف یکی از مهمترین صدقات جاریه به شمار می‌رود و البته یکی از مصادیق صدقه جاریه، کمک به سازمان بهزیستی نیز هست.
 
وی فعالان در سازمان بهزیستی را دارای روحیه‌ای الهی و فرشته‌گونه دانست و تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند وارد سازمان بهزیستی شود و به معلولان، افراد آسیب‌پذیر و کودکان بی‌سرپرست کمک کند مگر اینکه چنین روحیه‌ای داشته باشد.
 
آیت‌الله سبحانی با عبادت توصیف کردن کار خیر و نیکی به دیگران گفت: مخصوصا اینکه بهزیستی فعالیت‌های خود را توسعه بخشیده و این امر در گذشته وجود داشت.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تلاش جدی برای پیشگیری از امر طلاق شد و افزود: اگر خانواده‌ها متزلزل باشند، جامعه متزلزلی هم خواهیم داشت.
 
وی طلاق را اقدامی دانست که مورد رضایت خداوند نیست و گفت: باید تلاش کنیم تا ریشه طلاق را در کشور بخشکانیم.
 
آیت‌الله سبحانی با اشاره به افزایش تدریجی آمار طلاق تصریح کرد: نباید آمار طلاق و نکاح در جامعه یکسان باشد بلکه باید نسبت میان آنها حداکثر یک به صد بشود.
 
استاد حوزه علمیه قم ریشه‌شناسی عوامل طلاق را نخستین گام در این زمینه دانست و افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز با آن مواجه شده‌ایم اعتیاد جوانان است که باید جلوی ورود این مواد را به داخل کشور گرفت.
 
وی بیان کرد: سازمان بهزیستی باید بداند که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند ولی اگر بخواهیم مشکلات را به طور ریشه‌ای حل کنیم باید به مردم رجوع کنیم و در حقیقت به وسیله مردم، مشکلات مربوط به خود آنها را برطرف کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb5zb5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما