سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 4415
یك مسوول سازمان بهزیستی كشور خبر داد:

افتتاح نخستین مهدهای قرآنی در قم و فارس

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست دبیرخانه فعالیت های فرهنگی سازمان بهزیستی كشور از آغاز به كار قریب الوقوع مهدهای قرآنی به صورت همزمان در استان های فارس و قم خبر داد.
افتتاح نخستین مهدهای قرآنی در قم و فارس
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی پهلوان روز سه شنبه خاطر نشان كرد: مقدمات كار فراهم شده و این مهد كودك ها تا یك هفته دیگر با حضور وزیر تعاون و چند مسوول فرهنگی افتتاح می شود.

وی با تاكید بر اینكه منشور كاری بهزیستی، توسعه مهد كودك ها است، تصریح كرد: هم اكنون ۱۴ هزار و ۷۰۰ مهد در كشور فعال است ولی تنها ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت هشت میلیونی كودكان كشور یعنی كمتر از ده درصد تحت پوشش آن هستند.

این مسوول فرهنگی در بیان چگونگی فعالیت این مهد كودك ها اظهار داشت: این مهدها در مساجد دارای ظرفیت و امكانات و یا در محلی در نزدیكی آنها ولی با محوریت مسجد و بویژه امام جماعت تشكیل می شوند.

پهلوان با بیان اینكه در راستای تاسیس این مهدها بسیاری از موانع و محدودیت ها برای موسس آن برداشته شده است، یادآور شد: همه كسانی كه دارای مدرك فوق دیپلم از رشته های مختلف باشند می توانند این مهدها را ایجاد كنند حال آنكه در مورد مهد كودك های عادی فرد موسس باید حتما لیسانس روانشناسی داشته باشد.

این مسوول سازمان بهزیستی تصریح كرد: بی شك به لحاظ وجود امنیت فكری در این مهدها، خانواده ها اشتیاق فراوانی به فرستادن فرزندان خود نشان خواهند داد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن ویژه نابینایان و معلولان جسمی حركتی با شركت ۴۵ كشور جهان خبر داد، و تاكید كرد: برای این مسابقات یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه لازم است.

وی همچنین با اشاره به گستردگی فعالیت های فرهنگی بهزیستی تصریح كرد: به رغم فعالیت های فراوان كه برگزاری ۷ جشنواره قرآنی تنها بخشی از آن است در بودجه امسال از نیم درصد بودجه اختصاصی به فعالیت های قرآنی هیچ سهمی به بهزیستی تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.ydjiw6djtgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما