سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : 28129
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

داعش برای ضربه زدن به ملت عراق ناکام مانده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه اربعین باید ابعاد جهانی خود را پیدا کند، زیرا آرمان امام حسین(ع) دفاع از مظلوم است، گفت: داعش برای ضربه زدن به ملت و لطمه زدن به دولت ناکام مانده است.
داعش برای ضربه زدن به ملت عراق ناکام مانده است
به گزارش قم نیوز،  سیدعمار حکیم ظهر امروز در حاشیه دیدار با مراجع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به دیدار مراجع آمدیم و حرم کریمه اهل‌بیت(س) را زیارت کردیم و به صورت دائمی و دوره‌ای با مراجع دیدار می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور عراق در دیدار با مراجع تقلید تشریح شد و در زمینه حوزه علمیه نجف نیز گزارشی ارائه شد.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه اهداف قیام امام حسین(ع) انسانی است، گفت: در اربعین حسینی شاهد حضور مردم ایران و عراق در کنار یکدیگر بودیم.
 
وی با اشاره به اهمیت وحدت گفت: شیعه و سنی در برابر دشمنان دارای وحدت هستند به طوری که با فتوای آیت‌الله سیستانی جوانان شیعه و سنی به دفاع از کشور عراق پرداختند.
 
عمار حکیم با بیان اینکه اربعین باید ابعاد جهانی خود را پیدا کند، زیرا آرمان امام حسین(ع) دفاع از مظلوم است، گفت: داعش برای ضربه زدن به ملت و لطمه زدن به دولت ناکام مانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ارائه مشورت نقش مهمی داشته و نقش مهمی در زدودن خطر تکفیری ایفا کرده است.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق یادآور شد: مراجع تقلید توجه ویژه‌ای به وضعیت عراق و امنیت این کشور دارند.
 
وی با بیان اینکه حفظ وحدت عراق و توجه به حوزه‌های علمیه از نکات مورد توجه و تاکید مراجع است، گفت: مجلس اعلای عراق شریک در دولت حیدر ‌العبادی است و مجلس اعلا و دولت ارتباط خوبی دارد.
 
عمار حکیم با اشاره به کشتار شیعیان و تخریب اماکن مقدس از سوی داعش گفت: داعش دشمن کل ملت عراق محسوب می‌شود و می‌خواهد به جنایات خود لباس دین بپوشاند.
 
وی ضمن تقدیر از برگزاری کنفرانس جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام خاطرنشان کرد: اقدامات داعش ملت عراق را به یک کشور واحد تبدیل کرده و مردم عراق اتحاد کاملی در برابر آنها دارند.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق نماینده همه مردم عراق است و به دلیل اینکه نمایندگان شیعه بیشتر هستند دولتی شیعی در این کشور راس امور است.
 
وی یادآور شد: ایالات متحده و کشورهای دیگر در کمک به عراق تردید داشتند، ولی ایران به حمایت از عراق پرداخت و این حمایت‌ها مخصوص همه ملت عراق است و به شیعیان منحصر نیست.
 
عمار حکیم ادامه داد: تکفیری‌های داعش دارای حرکت چریکی بوده و مقابله با آنها نیازمند مشورت‌های خاصی است،‌ البته این مشورت‌ها از سوی برادران ایرانی ارائه شد و در راس این مشورت‌ها سردار قاسم سلیمانی بود که خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و حتی برخی از سرداران در هنگام ارائه مشورت‌ها به شهادت رسیدند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb98b5.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما