پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 31729

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۸

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۸به شرح زیر است:

رئیس جمهور در دیدار با لوران فابیوس: توافق بايد بر پايه روابط توام با اعتماد باشد
دکتر علی اکبر ولایتی: قطعنامه شورای امنیت درباره توان دفاعی ایران مردود است
آیت‌الله خاتمی: انجام مراحل قانونی تصویب برجام نباید منجر به اختلاف و تفرقه شود
حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: گروه‌های تکفیری اسلام بدلی را معرفی می‌کنند
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی: متن برجام در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است
کاخ ریاست جمهوری افغانستان مرگ ملاعمر رهبر طالبان را تایید کرد


** جام جم ۹۴/۵/۸
* انتخاب هیئت رئیسه شورای نگهبان
اعضای هیات رئیسه شورای نگهبان، صبح دیروز در جلسه اعضای این نهاد، انتخاب شدند.
در این جلسه مجددا آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر، محمد رضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و نجات‌الله ابراهیمیان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.
* بررسی توافق جزو وظایف مجلس است
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد پس از پایان نشست علنی دیروز مجلس در پاسخ به انتقادات تعدادی از وکلای ملت نسبت به اظهارات اخیر محمد باقر نوبخت که گفته بود بررسی توافق هسته‌ای جزو وظایف شورای عالی امنیت ملی است نه مجلس، اظهار کرد: مجلس طبق قانون اساسی باید این گونه موافقت‌نامه‌ها را بررسی کند و رسیدگی به توافق نهایی هسته‌ای «برجام» در دستور کار مجلس است.
وی افزود: البته از روزهای نخست این پروژه، بررسی فرآیند «برجام» در دستور کار شورای عالی امنیت ملی کشورمان قرار داشته است.

** کیهان ۹۴/۵/۸
* صف دانشجویان پلاکارد به دست در اعتراض به سفر فابیوس
روز گذشته جمعی از دانشجویان در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران درفرودگاه مهرآباد تجمع کردند.
پلاکاردهای دانشجویان مضامینی همچون «ایدز، هدیه فرانسه به ایران»، «فرانسه و آمریکا، سر و ته تحریم‌ها» «فابیوس نوکر آمریکا، جاسوس اسرائیل» و ... را به همراه داشتند.
* مرگ مشکوک پنجمین زن سیاه‌پوست در زندان آمریکا طی دو هفته گذشته
در ادامه نقض سیستماتیک حقوق بشر در آمریکا و کشتار مرموز سیاهان جسد بی‌جان پنجمین زن سیاه‌پوست در دو هفته گذشته از بازداشتگاهی در آمریکا بیرون کشیده شد.
* تحرکات موشکی مقاومت وزیر اسرائیلی را فراری داد
وحشت از موشک‌های مقاومت، وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را مجبور به لغو بازدید و فرار از محل کرد.
«یوآوگالانت» وزیر شهرک‌سازی و فرمانده سابق منطقه جنوبی ارتش صهیونیستی که برای بازدید از چند شهرک صهیونیست‌نشین به مناطق اطراف نوار غزه سفر کرده بود، پس از دریافت اخباری مبنی بر «احتمال» شلیک موشک‌های مقاومت از سوی غزه بازدید خود را قطع و پا به فرار گذاشت.

** شرق ۹۴/۵/۸
* بارها به احمدی‌نژاد تذکر دادیم اما توجهی نمی‌کرد
افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ قانون اساسی با بیان اینکه حمید بقایی، معاون اجرائی و محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور دولت دهم حتی در زمان مسئولیت‌شان در دولت در کمیسیون اصل ۹۰ پرونده داشتند، گفت: «در این خصوص بارها به احمدی‌نژاد تذکر و گزارش دادیم، اما او هیچ توجهی به این گزارش‌ها نداشت و معتقد بود، این موضوعات پرونده‌سازی علیه مسئولان ارشد دولتش است».
* جلسه توجیهی ۳ وزیر اوباما با سناتورهای سنا
چانه‌زنی اعضای دولت آمریکا برای توضیح مفاد توافق هسته‌ای با اعضای کنگره همچنان ادامه دارد.
«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به منظور جلب حمایت کنگره از توافق هسته‌ای با دموکرات‌های مجلس نمایندگان در کاخ سفید دیدار کرد.
همچنین در سومین نشست بررسی توافق هسته‌ای، «جان کری» وزیر امور خارجه، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا، «اشتون کارتر» وزیر دفاع و «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش روز گذشته در کمیسیون نیروهای مسلح مجلس سنا حاضر شدند.
* یارانه یک میلیون ثروتمند حذف شد
ابوالحسن فیروزآبادی قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک‌میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند، گفت: دریافت یارانه اموات صحت ندارد،‌ اموات با تأیید ثبت احوال حذف می‌شوند.

** ایران ۹۴/۵/۸
* ایران با توافق هسته‌ای در جهان زلزله سیاسی ایجاد کرد
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری برای استفاده درست کشور از فضای جدید و زلزله‌ای سیاسی که ایران با توافق هسته‌ای در جهان ایجاد کرده، گفت: موافقان و مخالفان توافق در مناظره‌های سیاسی دنیا بر توانایی‌های ایران تأکید می‌کنند که این حقیقت کشور است.
وی به تلاش امپراتوری رسانه‌ای و لابی صهیونیست‌ها برای شکست توافق اخیر اشاره کرد و گفت: همه باید هشیار باشیم تا مزاحمان در مسیر عقلانیت سیاسی ایران مانع‌تراشی نکنند.
* طرح عادی تشکیل «سازمان قرآن کریم» در کشور از سوی هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
* ایران به دنبال خرید هواپیماهای روسی است
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت که ایران امیدوار به تقویت ناوگان هوایی خود با هواپیماهای ساخت روسیه است.
محمد خدا کرمی افزود: ما آماده همکاری با تمام شرکت‌های سازنده هواپیما در جهان از جمله شرکت‌های روسی هستیم.
گفت‌و‌گوهایی بین تهران و مسکو در این زمینه برگزار خواهد شد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۸
* دولت تاجیکستان در ادامه تعطیلی مساجد این کشور که با بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد، تعدادی از مساجد ولایت «سغد» واقع در شمال این کشور را نیز تعطیل کرد.
* مسئول دارایی داعش به هلاکت رسید
منابع عراقی از به هلاکت رسیدن وزیر دارایی داعش و ۳۰ تن از تروریست‌های تکفیری در فلوجه واقع در استان الانبار این کشور خبر دادند.
یکی از تک تیراندازان نیروهای الحشد الشعبی موفق شد مسئول دارایی گروه تروریستی داعش به نام «ابراهیم جسام فزع» را در فلوجه استان الانبار به ضرب گلوله به هلاکت برساند.

** وطن امروز ۹۴/۵/۸
* حملات ترکیه به داعش نمادین است
رئیس حزب سبز آلمان همپای بسیاری دیگر از احزاب اروپایی انتقادات شدیدی را به سبک رهبری اردوغان وارد کرده و ترکیه را حامی داعش دانسته و حملات اخیر آنکارا روی مواضع داعش را صرفا نمادین و به منظور فریب غربی‌ها ارزیابی کرد.
سم ازمیر، رئیس کردتبار حزب سبز آلمان اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم نظاره‌گر این مساله باشیم که کشوری که تا دیروز خواهان عضویت در اتحادیه اروپایی بود تحت رهبری اردوغان به پاکستانی کوچک با یک حاکم مستبد در مرزهای مستقیم با اروپا تبدیل می‌شود.

** جوان ۹۴/۵/۸
* اسرائيل جنايتكار جنگي است
سازمان عفو بين‌الملل در جديدترين گزارش خود در خصوص نقض قوانين حقوق بشري در جهان اعلام كرد كه صهيونيست‌ها در جريان جنگ ۵۰ روزه اخير عليه غزه مرتكب «جنايت جنگي» شده‌اند.
* قطعنامه شوراي امنيت را نمي‌پذيريم
دكتر علي اكبر ولايتي ديروز در حاشيه ديدار با هيئت علمي جنبش عدم تعهد در پاسخ به سؤالي مبني بر وجود محدوديت‌هايي در قطعنامه اخير شوراي امنيت درباره امكانات دفاعي ايران گفت: قطعنامه شوراي امنيت كه درباره امكانات دفاعي ايران به خصوص موشك‌ها تصويب شده، از نظر ايران مردود است.
ولايتي خاطرنشان كرد: اين قطعنامه تحت نفوذ كشورهاي توسعه‌طلب و برتري طلب غربي تصويب شده است تا قدرت دفاعي ايران را تضعيف كند و هدف آن تحقق اهداف و تحميل خواسته‌هايشان به ايران است.
* حمله موشكي انصارالله به پادگان اماراتي در «نجران»
نيروهاي مردمي يمن يكي از پادگان‌هاي ارتش امارات در منطقه نجران را با موشك‌هاي اسكاد هدف گرفته و دهها تن از نظاميان اماراتي را كشته و زخمي كردند.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۸
* فصل جدیدی از همکاری با توتال آغاز می‌شود
بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران درباره مهمترین محور مذاکرات دو کشور، اظهار داشت: توتال بیش از ٢٠ سال در توسعه پروژه‌های نفتی ایران حضور داشته و با توجه به ابراز تمایل فرانسوی ها، قرار است باب جدیدی برای توسعه فعالیت این شرکت در توسعه میدان‌های نفتی گشوده شود.
* قاتل شیعیان پاکستان کشته شد
ملک اسحاق رهبر گروه تکفیری - تروریستی لشگر جنگوی پاکستان و معروف به 'قاتل شیعیان پاکستان'، به همراه دو پسرش و ۱۱ نفر دیگر در جریان یک درگیری مسلحانه در جنوب غرب ایالت پنجاب کشته شدند.
* حذف اصلاح طلبان به صلاح کشور نیست
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تلاش برخی اصولگرایان برای حذف اصلاح‌طلبان از گردونه رقابت‌های انتخاباتی گفت: با این اقدام مشارکت عمومی پایین خواهد آمد و این کاهش مشارکت به صلاح کشور نیست.

** رسالت ۹۴/۵/۸
* توافق بايد بر پايه روابط توام با اعتماد باشد
رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه همکار‌ي‌هاي ما در خصوص توافق وين بايد بر پايه روابط توأم با اعتماد براي آينده باشد، اين توافق را به نفع ايران، کشورهاي ۱+۵ و همه بازيگران منطقه‌اي دانست.
حجت‌الاسلام حسن روحاني در ديدار لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه با اشاره به تلاش و اراده جدي طرفين مذاکرات در ۲۲ ماه گذشته براي دستيابي به توافق، گفت: ۷ کشور در اين مذاکرات زمان و انرژي زيادي صرف کردند و لذا بايد براي حفظ توافق هم تمام تلاش خود را به‌کار گيرند.
* خاطره بدعهدي ۲۰۰۳ غربي‌ها يادمان نرفته است
سید احمد رضا دستغیب عضو هيئت رئيسه مجلس با تاکيد بر لزوم نظارت بر حسن انجام تعهدات غربي‌ها در مرحله اجراي «برجام» گفت: ما چندان نسبت به تفاهمات قبلي خوشبين نيستيم، چون خاطره سال ۲۰۰۳ هنوز در ذهن مردم ما هست.
* در توافق، امتيازات زيادي به ايران داده شده است
نماينده سابق آمريکا در سازمان ملل با «بد» توصيف کردن توافق هسته اي، مدعي شد در جمع‌بندي مذاکرات امتيازات زيادي به ايران داده شده است.
جان بولتون در يادداشتي در پايگاه اينترنتي دالاس نيوز، مدعي شد: باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا به جاي اين که از سياست‌های خود در خصوص توافق هسته‌ای وين درباره برنامه هسته‌ای ايران دفاع کند، هنر حمله به مخالفان خود را در پيش گرفته است.

** مردم سالاری۹۴/۵/۸
* نگرانی نتانياهواز سفر وزيران اروپا به تهران
نتانياهو به سفر وزيران اروپايي به تهران واکنش نشان داد و گفت که ايران براي اروپا خطر بزرگي است.
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در سفر به قبرس به طور ضمني از اقدامات کشورهاي اروپايي براي نزديکي روابط با تهران انتقاد کرد.
* شوراي نگهبان مخالف انتخابات الکترونيکي نيست
سخنگو و قائم مقام وزارت کشور درباره موضع شوراي نگهبان نسبت به برگزاري الکترونيکي انتخابات گفت: شوراي نگهبان مخالف برگزاري انتخابات الکترونيک نيست، اما اين دغدغه را هم دارد که نظارت کاملي بر انتخابات داشته باشد.
حسینعلی امیری درباره احتمال تغيير استانداران يا فرمانداران نيز گفت: انتظار ما از استانداران و فرمانداران اين است که توقعات دولت را برآورده کنند و اگر کسي نتوانست انتظارات را برآورده کند ممکن است تغيير کند و اجباري براي ابقاي چنين استانداران و فرمانداراني نيست.
* پخش شب‌نامه براي انتقام از دولت و نمايندگان مجلس
کمال الدین پیرموذن نماينده اردبيل گفت: با کمال تاسف عده‌اي علي‌رغم انذارها و بيم‌دهي‌هاي رهبري با اظهارات توهين‌آميز و پخش شب‌نامه در مجلس و عملشان گويي قصد انتقام از دولت و نمايندگان برآمده از اراده ملت و تلخ‌کردن کام ملت را دارند.

** آرمان ۹۴/۵/۸
* نگران بازگشت تورم ۴۰ درصدی هستیم
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران با تشریح دو سناریوی اقتصادی پس از تحریم، گفت: اگر واردات بی‌رویه راه کشور را در پیش گیرد، باید منتظر بازگشت تورم ۴۰ درصدی به اقتصاد کشورمان باشیم.
* گسترش مناسبات تجاری قطر با ایران
علی بن حمد بن علی السلیطی سفیر قطر در تهران با بیان اینکه مناسبات ایران و قطر از سابقه دیرینه برخوردار است، گفت: هم اکنون حجم مبادلات تجاری دو کشور سالانه به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است و دولت قطر در صدد است مناسبات اقتصادی خود را با ایران افزایش دهد.
* انتصاب ۲۹ روحانی به عنوان مشاور استانداران در کشور
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: در خصوص مسائل دینی فرهنگی همچون عفاف و حجاب نباید نیروی انتظامی به عنوان حلقه اول وارد میدان شود بلکه دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی در اولویت قرار دارند.
حجت‌الاسلام داود نمازی از انتصاب ۲۹ روحانی به عنوان مشاور استانداران در کشور خبر داد و اظهار کرد: هدف از این مهم، افزایش تعامل دو سویه بین مسئولان دولت و روحانیون است.
* نابودی تروریسم نیازمند تلاش همگانی است
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در دیدار با فرستاده حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد که نابودی تروریسم نیازمند تلاشی همگانی مبتنی بر همکاری سازنده و احترام به حاکمیت کشورها است.
اسد با «فالح الفیاض» فرستاده حیدر العبادی نخست وزیر و مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۸
* سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: داعش حاکمیت بر کشورهای اسلامی را می‌خواهد و ترکیه و عربستان و قطر مستثنی نیستند.
* محمد علی پورمختار، نماینده مجلس: دادگستری اسامی ۱۷۰ نماینده دریافت کننده پول از محمد رحیمی را نداشت.
* شدیدترین حملات ترکیه به پ.ک.ک
نیروی هوایی ارتش ترکیه از زمان آغاز حملات خود علیه موضع پ.ک.ک در چند روز گذشته، بامداد چهارشنبه شدیدترین حملات خود را به مواضع این گروه در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه صورت داد.
به گزارش رویترز جنگنده‌های اف ۱۶ ارتش ترکیه در شدیدترین حملات خود در پنج روز گذشته شش موضع پ.ک.ک را در شمال عراق هدف حمله قرار دادند.

** آفرینش ۹۴/۵/۸
* حمله هوايي رژيم صهيونيستي به قنيطره سوريه
منابع محلي در سوريه از حمله جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به يک خودرو در داخل مرزهاي سوريه خبر دادند.
ديدبان حقوق بشر سوريه که مرکز آن در لندن قرار دارد و اطلاعات خود را از منابع ميداني در داخل سوريه جمع مي‌کند مدعي شده که دو تن از اعضاي حزب الله لبنان و سه نيروي شبه نظامي حامي دولت سوريه در اين حمله هوايي کشته شده‌اند.
* کاخ رياست جمهوري افغانستان مرگ ملاعمر را تاييد کرد
يک رسانه رسمي افغانستان اعلام کرد: پس از گذشت يک هفته از اعلام مرگ رهبر گروه طالبان در سال ۲۰۱۳ ميلادي، منابع نزديک به کاخ رياست جمهوري افغانستان مرگ «ملامحمد عمر» را تاييد کردند.

** قدس ۹۴/۵/۸
* انتقاد بذرپاش ازآخرین ترجمه ‌برجام
مهرداد بذرپاش، عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که آخرین متن ترجمه‌شده توافق نهایی هسته‌ای (برجام) که توسط وزارت خارجه تقدیم خانه ملت شد هم مانند متن قبلی ارایه شده غیررسمی است.

** قانون۹۴/۵/۸
* رئیس‌جمهور یکشنبه آینده با مردم سخن می‌گوید
معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور از گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم خبر داد.
پرویز اسماعیلی با اشاره به گفت‌وگوی زنده رئیس‌جمهور با مردم اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی یکشنبه شب ۱۱ مردادماه و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، در خصوص مهم‌ترین مسائل داخلی و بین‌المللی به طور مستقیم با مردم شریف کشورمان گفت‌وگو خواهد کرد.

** خراسان ۹۴/۵/۸
* بازداشت يک خاخام اسرائيلي به اتهام تجاوز به ۱۲ متقاضي مشاوره مذهبي
پليس رژيم صهيونيستي يک خاخام ارشد اين رژيم را به اتهام فريب زنان به بهانه مشاوره مذهبي و ۱۲ مورد تجاوز به مراجعان خود، بازداشت کرد.
عرزا اشتاينبرگ، خاخام ارشد و رئيس سابق ديني در شهر صقد زناني را که براي مشاوره مذهبي به وي مراجعه کرده بودند، ‌فريب داده و به آن‌ها تجاوز کرده است.
* خرابکاري‌هاي پيچيده در صنعت هسته‌اي را خنثي کرده‌ايم
زارعان، معاون سازمان انرژي اتمي و دبير کميته امنيت فناوري هسته‌ای با تشريح اهداف و برنامه‌های سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه نمونه هايي از خرابکاري صورت گرفته در صنعت هسته‌ای را نام برده و گفت: نظام سلطه به دليل تاثيرگذاري قابل توجه فناوري هسته‌اي بر ديگر صنايع زير ساختي و حساس کشور، از سال‌ها پيش با ايجاد اخلال و خرابکاري در صدد کند کردن روند پيشرفت اين صنعت برآمده است.
بيگانگان با فعاليت شبانه روزي و پيچيده در لابراتوارهاي پيشرفته در پي خرابکاري در فرآيندهاي صنعت هسته‌ای کشور بودند که به لطف خداوند و تلاش مضاعف متخصصان گمنام صنعت هسته‌ای تمامي اقدامات آنها تاکنون خنثي شده است.

** اعتماد ۹۴/۵/۸
* متن برجام در شوراي عالي امنيت ملي در دست بررسي است
سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي گفت: متن جمع بندي پاياني مذاكرات هسته‌ای (برجام) در جلسات نوبه‌اي و فوق العاده شوراي عالي در دست بررسي است.
كيوان خسروي با اعلام اين خبر و با اشاره به ماهيت پرونده مذاكرات هسته‌ای كه اصلي ترين پرونده امنيت ملي در ١٠ سال گذشته بوده است، افزود: بررسي دقيق متن برجام از سوي مبادي مربوط در حال انجام است.
* از كجا معلوم كاري كه تندروها می‌كنند وطن فروشي و خيانت به كشور نباشد؟
مسعود پزشكيان با بيان اينكه توهين كنندگان فكر می‌كنند خودشان خادم و ديگران خائن هستند، اظهار داشت: توهين به ديگران كاري اسلامي، انساني و اخلاقي نيست.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در اين باره تصريح كرد: اينكه ديگران را خائن و وطن فروش بدانيم كار درستي نيست و از كجا معلوم كاري كه تندروها می‌كنند وطن فروشي و خيانت به كشور نباشد؟
* ابراز تاسف سازمان ملل
همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های سعودي به مناطق مختلف يمن، سازمان ملل نسبت به نقض آتش بس سوم در اين كشور ابراز تاسف كرد.
در همين حال اتحاديه اروپا مجددا از تمامي طرف‌های درگير در يمن خواست تا كاملابه آتش بس پايبند باشند و اجازه رسيدن كمك‌های انساني بدون هيچ مانع تراشي را بدهند.
از سوي ديگر سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد كه آمار تلفات درگيري‌ها در يمن به حدود ٤٠٠٠ كشته رسيده است.

** شهروند ۹۴/۵/۸
* افزایش لابی‌های سیاسی در کنگره آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران
در حالی که باراک اوباما به دنبال جلب حمایت گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی برای پشتیبانی از توافق هسته‌ای ایران است، لابی‌های سیاسی در کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای به‌شدت رو به افزایش است.
کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل موسوم به آیپک میلیون‌ها دلار برای متقاعد کردن نمایندگان آمریکایی هزینه کرده است تا نشان دهد ایران قابل اعتماد نیست و این توافق باید لغو شود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انجام مراحل قانونی تصویب برجام نباید منجر به اختلاف و تفرقه شود

فارس/ آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید هر عهدنامه خارجی به تصویب مجلس برسد، افزود: انجام این مراحل قانونی نباید منجر به اختلاف و تفرقه شود.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۷ هزار نفر به دست تروریست‌ها و منافقان ترور شدند و همواره تلاش دشمن برای نابودی انقلاب بوده است اما به دلیل اینکه انقلاب، مردم، شهیدان و رهبری الهی بودند در این راه ناکام ماندند، خاطر نشان کرد: برای ما آرمان الهی و سربلندی نظام اسلامی باید مهم باشد و نباید منافع نظام را پای اهداف جناحی و حزبی فدا کنیم.

آیت‌الله شب زنده‌دار هیچگاه هوا و هوسی را مقدم بر خواسته‌های خدای متعال نکرد
رسا/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شب‌زنده‌دار، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیت الله شب زنده دار گفت: حضرت آقا درباره‌ی ایشان می‌فرمودند: «آقای شب‌زنده‌دار از اول نو بودند»؛ یعنی افکار و مسائلی که در حوزه و برای پیشرفت حوزه مطرح بود، ایشان هم درک می‌کرد و هم اقدام می‌کرد. عضو جامعه مدرسین افزود: ایشان زندگی زاهدانه‌ای داشت و دنبال مظاهر دنیایی نبود. ایشان هیچ هواوهوسی را مقدم بر خواسته‌های خدای متعال و اولیای اسلام نداشتند.

گروه‌های تکفیری اسلام بدلی را معرفی می‌کنند
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: اگر مسلمانان در زمان پیامبر بزرگوار اسلام(ص) با کفار و مشرکان جنگیده و در زمان امیرالمومنین(ع) با منافقین و قاسطین و مارقین در نبرد بودند، امروز نیز شهدای مدافع حرم، در مقابل آمریکا، صهیونیست بین الملل و داعشی‌های تکفیری ایستادند. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه گروه‌های تکفیری خوارج دنیای امروز هستند، ابراز داشت: آنان غده سرطانی و ابزار دست صهیونیست‌ها برای ترویج نوعی اسلام بدلی می‌باشند.

همایش «فقه هنر» آغازی برای پژوهش و باز پژوهی هنر از دیدگاه فقه است
رسا/ حجت‌‏الاسلام والمسلمین علیدوست با تأکید بر این‌که هنر و تعینّات آن با زندگی مردم عجین شده است، گفت: به عقیده ما مسائل مختلف مرتبط با هنر نیاز به بازپژوهی دارد. عضو جامعه مدرسین و دبیر علمی همایش ملی «فقه هنر» با اشاره به برگزاری این همایش گفت: همایش ملی «فقه هنر» می‌خواهد بحث هنر را از نگاه فقه مورد بررسی قرار دهد؛ برخی از جاها حقیقتا پژوهش صورت نگرفته و در جاهایی نیز پژوهش صورت گرفته، ولی به سبب گذشت زمان و اقتضائات آن باید بازپژوهی‌ صورت گیرد.

عصبانیت امارات از سفر موگرینی به تهران
فارس/ یک مقام ارشد دولت امارات گفت که سفر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران شکستی در درک اهداف ایران است و ستایش کردن از این کشور از سوی مذاکره کنندگان حاضر در گفت‌وگوهای هسته‌ای نابجا به نظر می‌رسد.
«انور قرقاش» وزیر دولت در امور خارجه امارات متحده عربی در ادامه انتقاد از سفر موگرینی به ایران گفت: «وظیفه موگرینی در شکل دادن چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای باید بر اساس درک روشن از سیاست‌ خارجی مداخله جویانه و فرقه‌ای ایران و تبعات قطبی آن باشد.»

کاخ سفید: هیچ توافق جنبی در کار نیست
فارس/ سخنگوی کاخ سفید در خصوص شایعات موجود درباره توافق جنبی میان ایران و ۱+۵ که تاکنون محرمانه مانده و به کنگره هم ارائه نشده گفت: «هیچ توافق جنبی در کار نیست.»
«اریک شولتز» از منتقدان توافق هسته‌ای انتقاد کرد و بر اطمینان دولت باراک اوباما به راهی که در مسیر توافق هسته‌ای با ایران طی شده، تأکید کرد.

کمک اطلاعاتی گروهک منافقین به داعش
تسنیم/ سازمان منافقین خلق ایران که در پایگاه لیبرتی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد مستقر می‌باشد طی هماهنگی‌ها و تعاملی که با داعش در عراق دارد، اخیرا اطلاعات بسیار با ارزشی را با هماهنگی سفارت امریکا در بغداد تحویل گروه داعش داده است که شامل: اطلاعات محل استقرار نیروهای امنیتی فرودگاه، تعداد نیروهای امنیتی حاضر در هر شیفت، نوع سلاح‌ها و نحوه عملکرد آنان ـ محل و نوع سامانه‌های پدافندی فرودگاه و نقشه عملیات هوایی آنان می‌باشد.

خبر آخوندی از مذاکرات مستقیم با ایرباس
ایلنا/ وزیر راه و شهرسازی از مذاکره مستقیم با ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی کشور خبرداد.
آخوندی در پاسخ به این سوال که‌ آیا موضع فرانسه در مذاکرات هسته‌ای در روابط آینده ایران و فرانسه تاثیر خواهد داشت، گفت: فکر می‌کنم که باید پنجره جدیدی باز شود تا بتوانیم برای آینده فکر کنیم.

آمریکا نتوانست اقدامات ایران در منطقه را کنترل کند
فارس/ جان مک‌کین ایران را به اثرگذاری بر تحولات در سوریه، عراق، لبنان، یمن و همچنین غزه متهم و اذعان کرد. آمریکا نتوانسته اقدامات ایران در منطقه را کنترل کند.
وی به رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی ایران هم اشاره کرد و گفت این توافق نه فقط فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تقویت می‌کند، بلکه در عین حال موجب می‌شود تا توان ایران در زمینه تسلیحات متعارف نیز تقویت شود.

فابیوس: ایران یک کشور دوست است
صداوسیما/ وزیر خارجه فرانسه در گفتگوی زنده با شبکه پنج تلویزیون فرانسه، ایران را کشوری دوست نامید و گفت: اختلافات نباید مانع همکاری ما برای برقراری صلح، امنیت و فعالیت‌های اقتصادی شود.لوران فابیوس با بیان اینکه استقبال مقامات ایرانی بسیار گرم بود، ادامه داد: رئیس جمهوری و چهار وزیر ایران همگی در گفتگو با من یک چیز می‌خواستند؛ آن‌ها خواستار همکاری با فرانسه بودند.
وزیرخارجه فرانسه با تاکید بر نقش بسیار سرسختانه کشورش در مذاکرات هسته‌ای با ایران، مدعی شد: بعید میدانم این سرسختی کار را برای شرکت‌های فرانسوی در ایران مشکل کند.

نقش مهم ایران در حل بحران‌های منطقه
صدا و سیما/ دبیرکل سازمان ملل متحد با استقبال از توافق بر سر برنامه اتمی‌ ایران، آن را الگوی خوبی‌ برای حل دیگر بحران‌های منطقه و جهان دانست.
بان کی مون افزود: از ایران انتظار داریم نقش سازنده و مهمی‌ در حل بحران‌های منطقه ایفا کند.

دولت بحرین به دنبال ایفای نقش مثبت در منطقه باشد
تسنیم/ معاون وزیر خارجه کشورمان، ضمن رد ادعای وزیر خارجه بحرین درباره ایران، گفت: تداوم اتهامات به ایران آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت وزیر خارجه ایران به منطقه کاملا هدفمند است.
امیر عبداللهیان گفت: به وزیر خارجه بحرین نصیحت می‌کنیم که بجای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در بحرین و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد آشتی ملی بین حکومت بحرین و مردمش بیندیشد.

منافقین نباید آزادانه در فرانسه فعالیت کنند
فارس/دکتر بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دردیدار بارئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه با بیان اینکه گروهک تروریستی منافقین آزادانه در اروپا در حال فعالیت است، گفت: انتظار از فرانسه این است با گنجاندن این گروهک در لیست گروه‌های تروریستی به فعالیت آنها در فرانسه پایان دهد.

ایران قدرت برتر منطقه است
فارس/ نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی ضمن اشاره به ۳۶ سال خصومت ایران و آمریکا نوشت: همزمان با تلاش‌های آمریکا، ایران هم اینک قدرت غالب منطقه است که این مورد در حال افزایش نیز می‌باشد. واشنگتن با وجود شکست سریالی راهبردهایش در یمن، لبنان، سوریه از ایرانیان ملتمسانه می‌خواهد نقش محوری را در این مناطق داشته باشند و آن‌ها نیز البته این نقش را دارند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb9zbf.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما