سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 31169

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۹

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۹پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۹به شرح زیر است:

آیت الله جوادی آملی: آگاهی و آمادگی امت اسلام خطر تکفیری ها را به خود آنها باز می‌گرداند
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا: اگر آن سوی مرزها با داعش نجنگیم باید در مرز خودمان بجنگیم
آیت‌الله حسینی بوشهری: اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد مهرماه برگزار می‌شود
آیت‌الله خاتمی: ۱۷ هزار شهید ترور سند مظلومیت ایران هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی: بیان مکرر خطوط قرمز هسته‌ای مبارزان جبهه دیپلماسی را تقویت می‌کند
دبیر شورای عالی امنیت ملی: داعش تهدیدی برای همه جهان است


** جام جم ۹۴/۴/۹
* داعش تهدیدی برای همه جهان است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر داعش در چند قاره گفت: بسیار متاسفم که در سایه اقدامات نمایشی مدعیان مبارزه با تروریسم، تداوم این‌گونه اقدامات موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد بی‌گناه و از جمله شهادت دو نفر از هم میهنانمان در کویت شد. علی شمخانی گفت: هرچند این‌گونه اقدامات کور به هیچ‌وجه نشان‌دهنده قابلیت و توان عملیاتی نیست، اما به نظر می‌رسد داعش در سالگرد تاسیس خود پیام واضحی به جهان می‌دهد.
* یارانه ۴۰۰ هزار نفر دیگر قطع شد
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق گزارش دولت از دو تا سه هفته پیش یارانه ۴۰۰ هزار نفر دیگر قطع شده است. غلامرضا کاتب با اشاره به عملکرد هدفمندی یارانه‌ها از سال ۸۹ تا کنون افزود: در این مدت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی دولت برای پرداخت‌های نقدی برداشت شده است.

** همشهری ۹۴/۴/۹
* انتقاد از عزل و نصب‌های حزبی
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد از برخی عزل و نصب‌های حزبی در دولت‌های مختلف، بر ضرورت استفاده از مدیران لایق، کارآمد و شایسته تاکید کرد و افزود: از افراد متعادل از هر جناحی باید استفاده شود.
این مرجع تقلید در دیدار فریدون همتی سرپست استانداری قم با تاکید بر اینکه دولت باید به استان قم نگاه ویژه داشته باشد، اظهار کرد: بودجه و امکانات قم باید متناسب با نیازهای آن باشد.
* ضرب و شتم آوارگان یمن
همزمان با ادامه حملات به یمن، دیروز تصاویری از ضرب و شتم آوارگان یمنی در مرز عربستان توسط نیروهای امنیتی سعودی منتشر شد.
مردم یمن با بحران آب و غذا و دارو رو به رو هستند، هیچ راهی برای فرار و نجات جانشان ندارند. مرز زمینی یمن با عربستان تنها راه فرار آوارگان است.

** کیهان ۹۴/۴/۹
* تاریخ آمریکا با خیانت و عهدشکنی عجین است
استفن لندمن، ‌تحلیلگر آمریکایی: اگرتوافق هسته‌ای هم حاصل شود آمریکا به تعهداتش پایبند نخواهد بود.
تمام تاریخ آمریکا با خیانت و عهدشکنی عجین شده است، باید به ۱+۵ مشکوک بود. ائتلاف ضد داعش آن هم به رهبری آمریکا اصلا وجود خارجی ندارد چرا که جنگجویان داعش امروز پیاده نظام آمریکا شده‌اند.
* اسرائیل تسلیم شد شیخ عدنان به اعتصاب پایان داد
«خضر عدنان»‌ یکی از اسیران مطرح فلسطینی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از ۵۵ روز اعتصاب غذا موفق شد رژیم صهیونیستی را وادار به امضای توافقنامه آزادی خود کند. رژیم صهیونیستی بالاخره تسلیم اراده و مقاومت خضر عدنان شد و این اسیر بارز جنبش جهاد اسلامی به شرط آزادی و عدم تکرار بازداشتش به اعتصاب غذای خود پایان داد.
* ارتش عراق ۶۸ تن از سرکردگان داعش را در فلوجه به هلاکت رساند
نیروهای امنیتی عراق طی دو عملیات جداگانه، ۶۸ فرمانده داعش را به هلاکت رساندند. «عبدالرحمن النمراوی» رئیس شورای پشتیبانی فلوجه ضمن اعلام این خبر افزود: «آزادسازی فلوجه به آزادسازی کامل شهر «رمادی» مرکز استان الانبار می‌انجامد.»

** شرق ۹۴/۴/۹
* آن‌سوی مرزها با داعش نجنگیم باید در مرز خودمان بجنگیم
سرلشکر سید‌یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: داعشی‌ها ‌می‌خواستند به سمت عتبات عالیات بیایند. به آنها پیغام دادیم اگر نزدیک این اماکن مقدس ‌شوید، ‌مستقیم وارد میدان شده و می‌دانید که توان مقابله با بسیجیان ایرانی را ندارید.
او افزود: برخی از جوانان می‌پرسند چرا ما باید از عراق و سوریه حمایت کنیم و من پاسخ می‌دهم که اگر با این داعشی‌های جنایتکار که هیچ دین و ایمانی ندارند در آن سوی مرزها نجنگیده و امنیت کشورمان را در این مناطق تأمین نکنیم، باید با این تروریست‌ها در کنار مرزهای خود بجنگیم.
* طرحی برای پایان اشغالگری اسرائیل
نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، طرح جامعی را برای پایان اشغالگری‌های اسرائیل که در مورد برخورداری فلسطینی‌ها از حقوق غیرقابل مناقشه‌شان است، به نشست‌های کمیسیون سازمان‌ملل و همچنین به مسئولان روس، ارائه می‌کند.

** ایران ۹۴/۴/۹
* مراقب باشیم جوانان را به نام اسلام منحرف نکنند
رئیس جمهوری در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت‌(ع): برای حفظ نظام، راهی جز اتصال واقعی به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت نداریم امام راحل بین مردم، عزیز و بزرگ بودند، زیرا مبین قرآن و عاشق اهل بیت(ع) بودند.
ظلمی بالاتر از اینکه انسان به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد، وجود ندارد.
در اوایل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز هم مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.
اینکه در محل مسجد و در حین نماز جمعه مردم را متأسفانه به نام اسلام و قرآن قطعه قطعه می‌کنند، سوء‌استفاده از دین خدا و بزرگ ترین ظلم است.
* فرانسه روند مذاکرات هسته‌ای وین را پیچیده کرده است
شبکه خبری «المیادین»: امریکا در این دور از مذاکرات راه حل میانه‌ای درباره گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و بازدید از مراکز نظامی ایران ارائه کرده است، ولی می‌خواهد این پیشنهاد‌ مکتوب باشد تا ایران نیز به صورت مکتوب به آن پاسخ دهد.
* نشریه چینی «گلوبال تایمز»: برخی در امریکا، عربستان سعودی و اسرائیل مشکلی برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای هستند... با این حساب اکنون گمانه‌زنی‌هایی درباره تمدید مهلت گفت‌وگوها برای حصول توافق نهایی وجود دارد.
* وضعیت «جامعه روحانیت» به روایت سخنگو
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: تا امروز چند بار تلاش شده آیت‌الله هاشمی و آقایان روحانی و ناطق و دیگر عزیزان مجدداً در جلسات جامعه حضور یابند اما بی‌نتیجه مانده است. حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه «ناامید نیستیم»، گفت: بنا داریم اگر بتوانیم با توجه به اینکه تعدادی از اعضای جامعه روحانیت نیز که از بنیانگذاران بوده‌اند به رحمت خدا پیوسته‌اند، جامعه را با چهره‌های جدید ترمیم کنیم و رویش مجددی را به یاری خدا شاهد باشیم.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۹
* ادعای روزنامه سعودی درباره حضور نیروهای سپاه در عراق
روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد: حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با ورود نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به خاک عراق موافقت کرده است.
به نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان در اینترنت، ‌منابع عالی رتبه عراقی گفتند در زمان سفر اخیر حیدر العبادی به تهران، توافق‌هایی نظامی میان ایران و عراق صورت گرفت مبنی بر این که یگانهائی از سپاه پاسداران انقلاب ایران در اقدامی شبیه به یورش زمینی،‌ وارد خاک عراق شوند.
* از دست بالای ایران در مذاکرات نگرانم
رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد از دست بالای ایران در مذاکرات هسته‌ای در شرف نتیجه ایران و گروه ۱+۵ نگران است.
"مایکل هایدن" با انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: اصرار دولت اوباما برای رسیدن به توافق با ایران به هر قیمتی سبب دست بالای ایران در مذاکرات شده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۹
* تظاهرات ضدآمریکایی در افغانستان
حملات شبانه‌ نظامیان آمریکایی در افغانستان خشم مردم ولایت پروان را برانگیخت و به تظاهرات آنان در شمال پایتخت و مسدود کردن شاهراه شمالی کابل منجر شد.
این تظاهرات ضدآمریکایی صبح دیروز پس از آن آغاز شد که آمریکایی‌ها انبار مهمات طالبان در استان پروان را که در مجاورت مناطق مسکونی قرار داشت بمباران کردند و علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان افغان، موجب آزار، رعب و هراس هزاران نفر بویژه زنان و کودکان شدند.
* حمایت فیسبوک و گوگل از همجنس‌بازان
به دنبال قانونی شدن ازدواج همجنس‌بازان در سرتاسر آمریکا، فیسبوک در حمایت از این اقدام صفحه ویژه‌ای را راه‌اندازی کرده تا کاربران به راحتی نماد رنگین‌کمانی همجنس‌بازی را به تصویر نمایه خود بیفزایند و این رویداد شرم‌آور را جشن بگیرند.
این اولین‌بار است که فیسبوک در چنین سطحی از سیاست‌های کاخ سفید در یک حوزه خاص حمایت می‌کند.البته گوگل هم دست به اقدام مشابهی زده و در صورت جست‌وجوی کلیدواژه‌های مرتبط با ازدواج همجنس‌گرایان، پرچم همجنس‌بازان را نمایش می‌دهد.

** جوان ۹۴/۴/۹
* ‌هر جا بر سر حقوق معامله نکردیم پیروز شدیم
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: با توجه به چارچوبی که مشخص شده گفت و گوها ادامه می‌یابد و در هر حال ملت ایران برنده است: چه اینکه گفت و گوها زودتر و چه اینکه دیرتر به نتیجه برسد. وی در ادامه اظهار داشت: هر جا که ما از حقوق خود به وضوح و با استقامت کامل حمایت و حفاظت کردیم و بر سر حقوق با کسی معامله نکردیم توانسته ایم در نهایت پیروز میدان شویم.
* انصار الله سعودی‌ها را به دیوان کیفری می‌کشد
انصار الله یمن می‌گوید هفته آینده اولین دادخواست مربوط به تجاوز عربستان و کشورهای عربی به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور را به دیوان کیفری بین‌المللی تقدیم می‌کند. این در شرایطی است که رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز وضعیت یمن را بسیار فاجعه بار توصیف کرده و رویترز‌هم گزارش کرده ۲۵ میلیون یمنی با قحطی آب مواجهند.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۹
* سه هزار اعدام در یکسال
به گفته فعالان حقوق بشر سوری، تروریست‌های داعش از زمان اعلام "خلافت" در ژوئن ۲۰۱۴ بیش از سه هزار نفر را در سوریه اعدام کرده‌اند.
به گفته این فعالان، چندین غیرنظامی، از جمله ۷۴ کودک، جزو اعدام‌شدگان بوده‌اند.
* کشورهای منطقه علیه تروریسم متحد شوند
وزیران خارجه روسیه و سوریه در کنفرانس خبری مشترکی بر توافقشان برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات میان طرف‌های درگیر سوری در مسکو تاکید کردند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری اعلام کرد: کشورهای منطقه باید همگی با هم برای مبارزه با تروریسم هماهنگی و همکاری داشته باشند. من معتقدم کشورها باید اختلافشان را کنار بگذارند و برای رویارویی با خطر تروریسم متحد شوند.

** رسالت ۹۴/۴/۹
* ۱۷ هزار شهید ترور، سند مظلومیت ایران هستند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای ترور سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران هستند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در دیدار جمعی از اعضای ستاد برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷ هزار شهید ترور کشور، بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا را اقدامی موثر برای شناساندن چهره واقعی منافقان و جنایات فجیع‌شان توصیف و خاطر نشان کرد: افشاگری علیه غرب به علت حمایت از تروریسم و ایجاد جریان فرهنگی تاثیرگذار در کشور باید اولویت مسئولان از برگزاری این کنگره باشد.
* نظارت‌هاي فراپروتکلي را قبول نمي‌کنيم
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه برخلاف تصور نادرست برخي، قانون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌اي دست تيم مذاکره‌کننده را نمي‌بندد، گفت: مجلس نظارت‌هاي فراپروتکلي را به هيچ وجه قبول نمي‌کند. حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا با تاکيد بر اينکه قانون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌اي در مسير حمايت و پشتيباني مجلس از دولت بوده، اظهار کرد: در حقيقت مجلس در قالب اين طرح که پس از تاييد شوراي نگهبان به قانون تبديل شد به دنبال پشتيباني و حمايت از دولت به منظور افزايش قدرت چانه‌زني در مقابل ۱+۵ و به ويژه آمريکا بوده است.
* مسکو از تغيير رهبري سوريه حمايت نمي‌کند
ولاديمير پوتين روز گذشته تصريح کرد که مسکو از تغيير رهبري سوريه حمايت نمي‌کند و معتقد است که بشار اسد رئيس‌جمهور اين کشور بايد به فعاليت خود ادامه دهد. وي که در مسکو و در ابتداي ديدار با وليد المعلم وزير خارجه سوريه صحبت مي‌کرد، گفت: اما ما اطمينان داريم که نهايتا مردم سوريه پيروز مي‌شوند.»

** مردم سالاری۹۴/۴/۹
* هشدار سفير ايران نسبت به احتمال مداخله نظامي ترکيه در سوريه
سفير ايران در ترکيه نسبت به احتمال مداخله نظامي ترکيه در سوريه هشدار داد و گفت: اين کار نقض تماميت ارضي يک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است.
علیرضا بیگدلی در انجمن خبرنگاران حوزه ديپلماسي در آنکارا در پاسخ به سوالي درباره احتمال مداخله نظامي ترکيه در سوريه گفت: هر‌گونه تخلف از تماميت ارضي يک کشور عضو سازمان ملل متحد مغاير با تعهد دولت ترکيه براي حفظ صلح و ثبات در سوريه است.

** آرمان ۹۴/۴/۹
* تشکیل ستادهای امنیتی با موضوع انتخابات
مدیرکل امنیتی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مسائل و بحث‌های امنیتی به طور برنامه محور پیگیری و رصد می‌شوند، گفت: در بحث انتخابات و تدابیر امنیتی پیرامون این موضوع ستادهای امنیت و کمیته امنیتی انتخابات تشکیل شده‌اند. جواد زرین‌کلاه اظهار داشت: با توجه به تدابیری که از سال۹۳ انجام گرفت روند رو به رشد جرائم در این سال متوقف شد و به طور میانگین این جرائم ۶درصد کاهش یافت.
* اصلاح‌طلبان با لیست مشترک می‌آیند
یک فعال سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان با یک لیست مشترک به صحنه خواهند آمد تا از تشتت افکار عمومی در انتخاب نهایی ممانعت به عمل آید.
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌‌نیا با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی شورای هماهنگی اصلاحات و جلسات کمیته انتخابات، اظهار کرد: این جلسات هر یکشنبه با حضور تمام اعضا برگزار می‌‌شود که به صورت نوبتی یک هفته به جلسه شورای هماهنگی و یک هفته نیز به جلسه کمیته انتخابات اختصاص دارد.
* سیاست ایران گسترش روابط برادرانه با کشورهای اسلامی است
سخنگوی وزارت امورخارجه درباره آخرین تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی مغرب گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط برادرانه با تمامی کشورهای اسلامی، به‌ویژه مغرب است. مرضیه افخم همچنین با اشاره به نوپا و رو به گسترش بودن روابط تهران ـ رباط افزود: سیاست ایران افزایش همکاری در همه زمینه هاست که در همین چارچوب بازگشایی سفارت مغرب در تهران و نیز اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره جدید قابل ذکر است.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۹
* نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر ظریف به ایران نشان دهنده ارائه یک بسته پیشنهادی جدید است و به نظر می‌آید فضای مذاکرات در وین یک فضای امیدوار کننده شده و پیشنهاد ارائه شده نشان می‌دهد که مذاکرات از بن بست خارج شده است.

** آفرینش ۹۴/۴/۹
* تحريم‌ها و بازرسي
ديپلمات‌‌های غربي گفته‌اند مهمترين اختلافات ميان ايران و گروه ۱+۵ هم اکنون بر سر زمانبندي رفع تحريم‌ها و بازرسي از تاسيسات هسته‌ای ايران است.
بسياري از مقامات و ديپلمات‌ها و منابع آگاه ايراني و غربي نيز می‌گويند مذاکرات هسته‌ای در وين به بعد از پايان مهلت از پيش تعيين شده يعني سه شنبه ۹ تيرماه طول خواهد کشيد. اين در حالي است که دولت آمريکا در صورتي که تا روز ۱۰ ماه آينده ميلادي (جولاي) متن توافق هسته‌ای با ايران را به کنگره آمريکا ارائه نکند، کنگره به جاي ۳۰ روز، ۶۰ روز مهلت خواهد داشت متن توافق را بررسي کند.

** ابتکار ۹۴/۴/۹
* دولت مقبولیت دارد
همتی، سرپرست استانداری قم با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی دیدار کرد. آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در این دیدار خطاب به سرپرست استانداری قم گفت: شما در دورانی آمده‌اید که دولت از مقبولیت خوبی بین مردم برخوردار است، لذا با خدمت بیشتر به این شهر، هم در پیشگاه خداوند ماجور هستید و هم رضایت مردم را به دست می‌آورید و هر دو کار ارزشمند است.
* افزایش تدابیر امنیتی در مساجد بحرین و عربستان
وزیر کشور بحرین اعلام کرد: به‌دنبال حمله تروریستی به مسجدی در کویت، دولت بحرین برای حمایت از مساجد و مکان‌های عبادتی دیگر، تدابیر امنیتی را افزایش داده است. عربستان نیز تدابیر امنیتی شدیدی در مساجد برای جلوگیری از وقوع مجدد حملات تروریستی اتخاذ کرده است.

** قدس ۹۴/۴/۹
* «دبه» آمریکایی‌ها درباره «فردو»
اخبار مذاکرات وین حاکی است که وزیران خارجه و انرژی آمریکا، جمع بندی نهایی خود از مذاکرات هسته‌ای و نقاط اختلافی را به کاخ سفید منتقل کرده و در انتظار دستور و فرمان نهایی باراک اوباما هستند.
در همین زمینه مقام‌های آگاه ایرانی در وین به خبرنگاران گفته‌اند که موضع آمریکا در قبال سایت فردو نسبت به مواضع پیشین این کشور که در لوزان مورد تفاهم قرار گرفته بود، تغییر کرده است.
* حق ورود به انتخابات را نداریم
سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد و رویکرد هیأت امنای این نهاد نیز بر این اساس است.

** قانون۹۴/۴/۹
* مذاکرات قطعا تا ۱۰ تیر نتیجه نمی‌دهد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی، با بیان اینکه نا اهلی طرف‌های مقابل مهم‌ترین چالش مذاکرات هسته‌ای است، گفت: مذاکرات قطعاً تا ۱۰ تیر به نتیجه نمی‌رسد.
منصور حقیقت‌پور با اشاره به قرار داشتن مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب در روزهای پایانی خود، اظهار داشت: بیشترین چالش مذاکرات، نا اهلی طرف مقابل است؛ چرا که رقبای ما قاعده بازی را در مذاکرات رعایت نمی‌کنند و کارخانه دبه‌سازی راه‌ انداخته‌اند.

** خراسان ۹۴/۴/۹
* براي رابطه با ايران در تلاشيم
ملا ذبيح ا... مجاهد سخنگوي طالبان، درباره تماس هايي که اخيرا ادعا مي‌شد بين طالبان و ايران صورت گرفته، ادعا کرد: ايران کشور همسايه ماست و براي ايجاد روابط خوب با اين کشور تلاش مي کنيم. ما مي خواهيم توجه کشورهاي همسايه و کشورهاي منطقه را به اين مسئله جلب کنيم که با آنها مشکلي نداريم.
* رجانيوز مدعي شد
تصاوير ديدار رييس جمهور با جمعي از افرادي که مداحان و قاريان قرآن ناميده شدند، نشان مي دهد تقريبا هيچ يک از مداحان و قاريان قرآن مشهور در اين ضيافت حضور نداشته اند.

** اعتماد ۹۴/۴/۹
* ارايه ١٢ هزار صفحه مدرك به دادگاه لاهه
معاون كنسولي وزير امور خارجه گفت: وجدان بشري هيچ جوابي براي مظلوميت مردم بي دفاع و مظلوم شهرستان سردشت در حادثه بمباران شيميايي ندارد.
حسن قشقاوي در مراسم گراميداشت ٧ تير و بيست و هشتمين سالگرد بمباران شيميايي سردشت گفت: ٤٠٠ شركت خارجي در تهيه مواد مورد نياز بمب هاي شيميايي رژيم بعث عراق همكاري داشتند ولي متاسفانه هيچ گونه اقدامي در جهت احقاق حقوق مردم اين شهرستان در مجامع بين المللي انجام نگرفت. وي اضافه كرد: وزارت امور خارجه بيش از ١٢ هزار صفحه مدرك و سند در محكوميت شركت هاي اروپايي در اختيار دادگاه بين المللي لاهه قرار داد ولي اين دادگاه تاكنون تنها به محكوم كردن يك نفر هلندي اكتفا كرده است.
* توافق هسته‌ای عليه كشورهاي منطقه نيست
معاون عربي و آفريقاي وزير خارجه كشورمان گفت: گفت وگوهاي ايران با ١+٥ صرفا در موضوع هسته‌ای است اما گفت وگو و همكاري ايران با همسايگان هميشگي و شامل همه موضوعات مهم و مشترك منطقه‌ای است. حسين اميرعبداللهيان گفت: توافق هسته‌ای ايران و شش كشور، عليه كشورهاي منطقه نخواهد بود و ما مسائل منطقه را در داخل منطقه با روش سياسي و مذاكراتي حل و فصل مي كنيم.

** شهروند ۹۴/۴/۹
* هنوز برای قضاوت درباره موفقیت مذاکرات خیلی زود است
جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته عنوان کرد «هنوز خیلی زود است که بگوییم مذاکرات فشرده هسته‌ای با ایران موفقیت‌آمیز خواهد بود».
جان کری که در آستانه موعد مذاکرات هسته‌ای با «یوکیا آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد، در جمع خبرنگاران گفت «ما هنوز سرگرم کار هستیم و هنوز برای هرگونه قضاوت خیلی زود است».

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آگاهی و آمادگی امت اسلام خطر تکفیری‌ها را به خود آنها باز می‌گرداند

رسا/ آیت‌الله جوادی آملی در پی حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از نمازگزاران شد، با صدور پیام تسلیتی این اقدام را محکوم و تاکید کرد: آگاهی و آمادگی امت اسلام خطر تکفیری‌ها را به خود آنها باز می‌گرداند.
ایشان با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی افزودند: لازم است امت اسلامی از خطرهایی که در پیش است آگاه باشد و خود را حفظ کند.
عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه این حادثه دسیسه استکبار و صهیونیست بود، تصریح کردند: آگاهی امت از یک سو و آمادگی امت از سوی دیگر، می‌تواند خطر تکفیری، سلفی و داعشی را به خود آنها برگرداند و جامعه اسلامی را تحت عدل کند.

اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد مهرماه برگزار می‌شود
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه از برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در شهر ساری خبر داد.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که این اجلاسیه به مدت دو روز در اواسط مهرماه سالجاری برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این اجلاسیه بر اساس برنامه از قبل پیش بینی شده، اعضای محترم جامعه مدرسین و نیز علمای بلاد استان‌های مازندران، گیلان و گلستان حضور خواهند داشت و به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

بیان مکرر خطوط قرمز هسته‌ای مبارزان جبهه دیپلماسی را تقویت می‌کند
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره با به خطوط قرمزی که رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای بیان کردند گفت: بیان مکرر خطوط قرمز موجب می‌شود کسانی که در میدان مبارزه هستند بیشتر به آنها توجه کنند.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه صفاتی که رهبری برای مذاکره کنندگان بیان کردند بسیار مهم بود افزود: رهبری فرمود مذاکره کنندگان امین هستند و کار خود را انجام می‌دهند و البته ممکن است که در کار خود اشتباهی نیز داشته باشند.
وی ابراز داشت: البته انتقادی که سالم و مکمل باشد، می‌تواند به مذاکرات کمک کند و منافاتی با آن ندارد و می‌طلبد که مجلس نیز بر مذاکرات نظارت داشته باشد.

ظریف امروز با کری و لاوروف دیدار می‌کند
فارس/ وزیر خارجه کشورمان صبح سه شنبه به همراه رییس سازمان انرژی اتمی و دستیار ویژه رییس جمهور به وین باز گشت، وی پیش از ظهر در پنجمین دور مذاکرات با جان کری دیدار می‌کند.دیگر وزیران خارجه نیز به ترتیب از روز سه شنبه به وین باز می‌گردند.

واکنش مقام‎ایرانی به ادعای خبرگزاری‌فرانسه
فارس/ یک مقام ایرانی گزارش خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه ایران و ۱+۵ بر سر ساز و کاری برای بازرسی آژانس از «سایت‌های مشکوک» ایران توافق کرده‌اند را تکذیب کرد و آن را تلاش این رسانه برای اثرگذاری بر روند مذاکرات دانست.
این مقام ایرانی که اشاره‌ای به نامش نشده می‌افزاید: «ما هرگز به کسی اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی را نخواهیم داد زیرا آنها ارتباطی با بازرسی‌های آژانس ندارند.» او علاوه بر این گفت: «ما درباره مقاصد کسانی که خواستار دسترسی به تأسیسات نظامی ایران هستند، تردیدهای جدی داریم.»

اسرائیل دیوار حائل در مرز با اردن می‌سازد
مهر/ رژیم صهیونیستی از ساخت دیوار حائل در مرز شرقی با اردن برای ممانعت از نفوذ مهاجران غیر قانونی و افراد مسلح به داخل اراضی اشغالی خبر داد.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با اشاره به تماس‌های تل آویو با اردن در این خصوص، افزود: این دیوار، امنیت و منافع ملی اردن را به خطر نخواهد انداخت.

واشنگتن: مذاکرات وین برای آمریکا خوب بود
فارس/ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که مذاکرات چند روز اخیر وین، «برای آمریکا خوب بود.»
«مارک تونر» درادامه گفت که با توجه به نزدیک شدن موعد ۳۰ جولای، در صورت نیاز به تمدید مذاکرات، «مذاکرات خیلی تمدید نخواهد شد.»

نیویورک تایمز: آل سعود همانند داعش ا‌ست
العالم/ نیویورک تایمز درگزارشی از حملات عربستان به آثار تاریخی یمن، به شدت انتقاد کرد.
این نشریه، بمباران آثار تاریخی یمن توسط جنگنده‌های سعودی را همچون جنایت‌های داعش در تخریب آثار باستانی دیگر کشورها دانست.

احتمال تمدید مذاکرات ایران و ۱+۵ تا ۹ ژوئن
مهر/ شبکه تلوزیونی سی.سی.تی.وی چین در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای از احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای تا ۹ ژوئن خبر داد.
همچنین در این گزارش آمده است: هرچند احتمال تمدید مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع وجود دارد، اما با توجه به اختلافات موجود این احتمال می‌رود که اسرائیل درخواست‌های خود را برای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران، با صدای بلندتری تکرار کند.

در صورت شکست گفتگوهای هسته‌ای، قدرتهای جهانی گزینه‌ای مقابل ایران ندارند
باشگاه خبرنگاران/ آسوشیتد پرس در مقاله‌ای با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وفرا رسیدن تاریخ نهایی برای توافق هسته‌ای نوشت: در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران و ۶ قدرت جهانی در وین، کشورهای غربی برای تقابل با برنامه هسته‌ای ایران گزینه مناسبی در اختیار نخواهند داشت.
آسوشیتد پرس همچنین اذعان کرد:اگر گفتگوهای هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود، سایر گزینه‌ها برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران طرفدار ندارد.

روابط اقتصادي ايران و چين گسترش مي يابد
صدا و سيما/ طيب نيا وزير اقتصاد در حاشيه امضاي اساسنامه بانک توسعه زيرساخت آسيا ضمن دیدار با وزير اقتصاد چين از گسترش روابط اقتصادي و مناسبات تجاري ايران و چين خبرداد.
وي افزود: بانک جديدالتاسيس به افزايش همکاري‌ها ميان کشورهاي آسيايي کمک خواهد کرد.

عقب بردن برنامه هسته‌ای ایران دیگر شدنی نیست
ایرنا/ اندیشکده آمریکایی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاورنزدیک» که به محافل صهیونیستی نزدیک است، در مقاله‌ای اذعان کرد که توافق خوب از نگاه رژیم صهیونیستی و عقب بردن دائمی برنامه هسته‌ای ایران دیگر شدنی نیست.
در این مقاله آمده است: اکنون موضوع انتخاب میان یک توافق خوب و بد نیست چرا که یک توافق خوب ـ ‌عقب بردن دائمی ظرفیت هسته‌ای ایران مانند لیبی ـ دیگر امکان پذیر نیست.

کامرون: داعش را دولت اسلامی خطاب نکنید
ایرنا/ نخست وزیر انگلیس ضمن درخواست از شبکه «بی.بی.سی» برای عدم استفاده از واژه «دولت اسلامی» در اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: چون آنها حقیقتا یک دولت اسلامی نیستند.
کامرون ادامه داد: آنها گروهی وحشی هستند که از دین اسلام منحرف شده‌اند و بسیاری از مسلمانان که به شبکه 'بی.بی.سی' گوش می‌کنند، هر بار که این عبارت را می‌شنوند، واکنش نشان می‌دهند.
وی افزود: جنگ علیه این گروه تروریستی چالش نسل امروز است و ما باید هرگونه که می‌توانیم با آن مبارزه کنیم.

توافق هسته‌ای نزدیک است و ایران هسته‌ای می‌ماند
ایرن/ «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر نارضایتی این رژیم را از روند مثبت مذاکرات هسته‌ای علنی و اعلام کرد: توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ نزدیک است و ایران یک کشور هسته‌ای می‌ماند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjhvet.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما