يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 31126

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۷

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۷پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۷به شرح زیر است:

مراجع عظام تقلید نجف و قم حمله تروریستی به مسجد شیعیان کویت را محکوم کردند
رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهدای هفتم تیر: خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات داد
اطلاعیه جامعه مدرسین: مجامع جهانی در برابر جنایت کشتار شیعیان کویت سکوت نکنند
رئیس قوه قضائیه: چهره قوه قضائیه در بین مردم تغییر کرده است
آیت‌الله اراکی: استکبار به دنبال جلوگیری از ایجاد امت واحد اسلامی است
عراقچی: به خاطر تغییر موضع بعضی کشورهای ۱+۵ برخی مواردی که در لوزان به آنها رسیدیم پاسخگو نیست

** جام جم ۹۴/۴/۷

* نامه حائری شیرازی به هاشمی رفسنجانی
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه تا آخرین جلسه دولت قبل، سمت استادی اخلاق در آن مجموعه را بر عهده داشته است نوشت: مساله صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود، الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند.
آیت‌الله حائری شیرازی خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزوده است: ‌شما همیشه می‌گویید عدالت، میانه روی.
اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، ‌میانه روی است؟
* بازداشت ملک زاده تکذیب شد
معاون اول قوه قضائیه خبر بازداشت محمد شریف ملک‌زاده، معاون رئیس جمهور دولت قبل را تکذیب کرد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ همچنین خبر بازداشت مسعود زریبافان یکی دیگر از معاونان رئیس جمهور سابق را کذب خواند.
وی در خصوص خبر بازداشت سروش‌پور از اعضای نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل نیز گفت: در این باره اطلاعی ندارم.

** همشهری ۹۴/۴/۷
* بودجه ۲۷۰ میلیارد دلاری نوسازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا
مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در جلسه‌ای با نمایندگان کنگره این کشور خواستار بودجه‌ای ۲۷۰ میلیارد دلاری برای نوسازی تسلیحات هسته‌ای این کشور شده‌اند.
این طرح بر مبنای هزینه سالانه ۱۸ میلیارد دلار در دوره‌ای ۱۵ ساله به کنگره ارائه شده است.
* اختلاف دولت و ارتش ترکیه درباره سوریه
روزنامه حریت ترکیه از تشدید اختلاف‌ها میان فرماندهان ارتش ترکیه و دولت این کشور بر سر مداخله در سوریه خبر داده است.
به گزارش این روزنامه، دولت ترکیه قصد دارد نقش نظامی فعال‌تری در حمایت از گروه‌های افراطی و مخالف دولت سوریه داشته باشد اما مقام‌های ارتش تمایلی به این مسئله نشان نمی‌دهند.
* طرح سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نهایی شد
طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی شامل ۳۹ ماده با توافق مجلس و قوه قضائیه تکمیل و به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.
این طرح که حدود ۲ سال در کش و قوس مجلس و قوه قضائیه قرار داشت، بالاخره نهایی شد و مورد توافق ۲ قوه قرار گرفته است.

** کیهان ۹۴/۴/۷
* تظاهرات مقابل وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض به شکنجه زندانیان
ده‌ها شهروند آمریکایی در اعتراض به رواج شکنجه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ایالات متحده، در واشنگتن تظاهرات کردند.
همزمان با فرا رسیدن روز جهانی حمایت ازقربانیان شکنجه، ده‌ها تن از فعالان اجتماعی و حقوق بشر با تجمع مقابل وزارت دادگستری آمریکا در واشنگتن،‌خواستار پیگیری گزارش سنا در مورد شکنجه و تعقیب قضایی عاملان این جنایت‌ها شدند.
* درخواست ۴۷ سازمان حقوق بشری عربی برای توقف فوری حملات آل سعود به یمن
این ۴۷ سازمان و ائتلاف در بیانیه خود، تجاوزگری عربستان با مشارکت گروهی ازکشورهای عربی مورد حمایت ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا و تحت پوشش اتحادیه عرب به یمن را محکوم کردند.
* آغاز اجرای قانون حمایت از آمران به معروف
قانون حمایت ازآمران به معروف و ناهیان از منکر که ۲ اردیبهشت ماه امسال پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسید و به دولت ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور منتشر شد، ‌از دیروز به اجرا در آمد.

** شرق ۹۴/۴/۷
* تهدید البغدادی
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، در بیانیه‌ای خطاب به «ابوبکر البغدادی»،‌رهبر خودخوانده داعش، گفت: یا از خدا بخواه که به تو حکمت عطا کند یا اینکه کار تو و حامیانت را با شمشیر و سلاح فیصله می‌دهیم و تو را سنگسار می‌کنیم.
* بررسی طرح صلح یمن در دوحه،‌ریاض و صنعا
فرستاده سازمان ملل به یمن سفرش به کشورهای عربی برای بررسی پیش نویس پیشنهادی صلح درباره یمن را آغاز کرده و وارد کویت شد و پس از کویت راهی ریاض و صنعا می‌شود.
به گزارش العربیه، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد «اسماعیل ولید الشیخ احمد»، فرستاده این سازمان به یمن، پس از سفر امروزش به کویت، یک هفته را در ریاض و صنعا سپری می‌کند تا ما به توافق ابتدایی درباره پیش نویس پیشنهادی صلح در یمن دست یابیم.

** ایران ۹۴/۴/۷
* حضور آمانو در مذاکرات پایانی وین
«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته وارد وین شد و به جمع مذاکره کنندگان پیوست.
طی دو سال گذشته این نخستین بار است که آمانو به طور مستقیم و نیز همزمان با مذاکرات هسته‌ای در محل مذاکرات حاضر می‌شود.
وی قرار است با وزیران خارجه آمریکا و فرانسه دیدار کند اما دیداری با هیات ایرانی مستقر در کوبورگ ندارد.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۷
* خون شهدای هفتم تیر انقلاب اسلامی را از انحراف نجات داد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه هفتم تیر، کشور و ملت ایران را مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا دانستند و با اشاره به پیام امیدبخش، افشاگری و سرشار از ابتهاج معنوی و عزم راسخ شهدا در هر دوره‌ای،‌ تاکید کردند امروز کشور نیازمند عزم راسخ و شناخت دشمن و آمادگی برای مواجهه با دشمن در عرصه جنگ نرم اعم از عرصه‌های فرهنگ، سیاست و زندگی اجتماعی است و کسانی که تلاش دارند چهره هیولایی دشمن خبث را با بزک کردن رسانه‌ای بپوشانند، مخالف مصالح ملت هستند.
ضعف و کم کاری در معرفی شهدا و از جمله معرفی نشدن ظرفیت بزرگ شهدای هفتم تیر به عنوان مظهر عظمت و استقامت ملت ایران، مایه تاسف است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایت‌های آمریکا از ۷ تیر تا ۱۲ تیرماه گفتند: برخی معتقدند این ایام می‌تواند «هفته حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شود.
* مراجع عظام تقلید نجف و قم حمله تروریستی به مسجد شیعیان کویت را محکوم کردند
به دنبال حمله تروریست‌های مسلح داعش به مسجد امام صادق(ع) در کویت و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران، آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، ‌سیستانی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی با انتشار پیام‌هایی حمله تکفیری‌ها به شیعیان نمازگزار را اقدامی جنایتکارانه خوانده و آن را محکوم کردند.
* نخست وزیر تونس دستور بستن ۸۰ مسجد را در این کشور با هدف ارزیابی فعالیت‌ آنها صادر کرد.
حبیب الصید این تصمیم را در پی وقوع انفجارهای تروریستی مسجد الصادق کویت و نیز حمله تروریستی به هتلی در شهر سوس تونس گرفته است.
بر اساس این گزارش، ‌علت بسته شدن این مساجد قرار نداشتن آنها در حیطه کنترل و تحریک به خشونت اعلام شده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۷
* شهادت ۲ ایرانی در انفجار کویت
سخنگوی وزارت امور خارجه، شهادت ۲ ایرانی مقیم کویت در حمله انتحاری به مسجد امام صادق(ع) این کشور را تایید کرد.
مرضیه افخم دیروز شنبه گفت: بر اساس خبری که با تایید منابع رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت به ما رسیده است، شهادت ۲ ایرانی در حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) صحت دارد.
* حمله پلیس به معترضان در بحرین
نیروهای پلیس بحرین در روز جهانی «قربانیان شکنجه» به مردمی که در اعتراض به خشونت‌های رژیم آل خلیفه تظاهرات کرده بودند، حمله کردند.
اهالی منطقه النویدرات، ابوصبیع، المالکیه و الشاخوره جمعه تظاهرات کردند. معترضان خواستار توقف شکنجه و بدرفتاری با زندانیان بودند.
بنابراین گزارش، پلیس در پی این تظاهرات به معترضان حمله کرد و برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کرد.

** جوان ۹۴/۴/۷
* عراقچی: به خاطر تغییر موضع بعضی کشورهای ۱+۵ برخی مواردی که در لوزان به آنها رسیدیم پاسخگو نیست.
* عربستان از فرانسه رآکتور می‌خواهد
عربستان سعودی به دنبال راه اندازی برنامه اتمی خود است تا در رقابت منطقه‌ای با ایران عقب نماند و بتواند با برنامه اتمی ایران مقابله کند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مقامات عربستان سعودی از آمریکا شکایت دارند که نگرانی‌های ریاض را چندان جدی نمی‌گیرد و در مذاکرات اتمی با ایران به آن توجه نمی‌کند.
عربستان سعودی در هفته‌ای که گذشت با مقامات فرانسوی بر سرح طرح کلی رآکتور اتمی به توافق اولیه رسید.
* الحشد الشعبی برای عملیات در فلوجه
یک فرمانده ارشد نیروهای داوطلب مردمی معروف به الحشد الشعبی گفته که عملیات نظامی مهمی در روزهای آینده در استان الانبار در غرب عراق علیه تروریست‌های داعش اجرا خواهد شد.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۷
* درباره لغو کنسرتها بزرگنمایی می‌شود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته در دیدار با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی با بیان اینکه در مورد لغو کنسرت‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود گفت: ما به ۳۱۲ کنسرت موسیقی مجوز داده‌ایم که فقط ۹ کنسرت لغو شده است که ۳ کنسرت مشکل محتوایی داشته که خود مسئولان کنسرت آن را لغو کردند و ۲ کنسرت نیز توسط قوه قضائیه لغو شده است.

** رسالت ۹۴/۴/۷
* تولید مواد مخدر زیر چتر حمایت آمریکا و ناتو است
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اراده قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی در برخورد با قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: تولید مخدر در افغانستان زیر چتر حمایت ناتو و آمریکایی‌ها انجام می‌شود لذا باید آنها پاسخگوی این پرسش باشند که چه اقداماتی را در جهت مبارزه با مواد مخدر در این کشور انجام داده است.
* امکان توافق تا پایان ژوئن وجود دارد
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: اگر همه طرف‌های مذاکرات هسته‌ای ایران به چارچوب سیاسی اعلام شده در لوزان پایبند باشند می‌توان تا پایان ژوئن کار را تمام کرد.

** مردم سالاری۹۴/۴/۷
* تاکید اسد بر جنگ با تروریسم
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با فرستاده رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به خاورمیانه و هیات همراه وی تاکید کرد: حملات تروریستی که در تعدادی از کشورهای جهان رخ داده نشان می‌دهد که تروریسم نماینده یک مشکل جهانی است چرا که اصل و اساس آن بر ایدئولوژی تندروی مبتنی است.
* «انبارهای سلاح»، عربستان را به یک تهدید نیابتی تبدیل می‌کند
غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: یکی از مجلاتی که در زمینه تجهیزات نظامی قلم می‌زند، نوشته است که عربستان به اندازه کل کشور چین سلاح خریداری و انبار کرده که این مسئله عربستان را از یک کشور رقیب منطقه‌ای به یک تهدید نیابتی تبدیل می‌کند.

** آرمان ۹۴/۴/۷
* شروط شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیکی در صورت احراز ایمن بودن دستگاه‌ها خبر داد و گفت:‌ منتظریم که جزئیات فنی برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۹ کلانشهری که وزارت کشور اسامی آنها را اعلام کرده است، به شورای نگهبان اعلام شود.
* بازداشت مقام بلند پایه حکومت صدام
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور «عبدالباقی السعدون» یکی از مقام‌های بلند پایه حزب بعث و حکومت صدام دیکتاتور پیشین عراق را که از هنگام سرنگونی وی، فراری بود، دستگیر کرده‌اند.
وی گفت: سازمان امنیت عراق موفق به دستگیر کردن سعدون شده‌اند که از زمان سرنگونی حکومت صدام تحت تعقیب قرار داشته است.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۷
* چهره قوه قضائیه در بین مردم تغییر کرده است
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات دستگاه قضا برای جلب اعتماد عمومی، گفت: «به طور قطع مجموعه اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های گذشته چهره دستگاه قضایی را در بین مردم تغییر داده است.»
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی دیروز پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمیی(ره) با بیان این مطلب، گفت: «معتقدیم مراجعه مردم به دستگاه قضایی روز افزون شده است، به طوری که قریب به ۱۵ میلیون پرونده در سال ۹۳ در بخش‌های مختلف وارد دستگاه قضایی شده است. این موضوع هر چند امکان دارد از یک سو موجب دغدغه شود، نشان می دهد که مردم به دستگاه قضایی اعتماد دارند.»
* مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی روز جمعه در نزدیکی شهر لیوان فرانسه را محکوم کرد و گفت که این گونه اقدامات تروریستی هیچ سنخیتی با تعالیم دین مبین اسلام ندارد.
* خشم رژیم صهیونیستی از توافق تاریخی واتیکان و فلسطین
واتیکان و فلسطین توافقنامه‌ای تاریخی را در مورد حقوق کلیسای کاتولیک در اراضی فلسطین امضا کردند.
این نخستین توافقنامه‌ای است که از زمان به رسمیت شناختن «کشور فلسطین» از سوی واتیکان در فوریه ۲۰۱۳ بین دو طرف امضا می‌شود.
فلسطین و واتیکان ماه گذشته میلادی با امضای این توافقنامه موافقت کردند؛ اقدامی که موجب خشم و ناراحتی رژیم صهیونیستی شد.

** آفرینش ۹۴/۴/۷
* کوبانی مجددا آزاد شد
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد کردهای این کشور موفق شدند تروریست‌های داعش را که برای دومین بار به این شهر نفوذ کرده و بیش از ۱۰۰ تن از ساکنان آن را قتل عام کرده بودند از کوبانی بیرون و این شهر را به طور کامل آزاد کنند.

** ابتکار ۹۴/۴/۷
* گروه‌های تکفیری روزی دامن کشورهای حامی خود را خواهند گرفت
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خطاب به قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی گفت: با توجه به ارتباط شما با برخی کشورها که امروز از حامیان تروریست‌ها محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود که خطر گروه‌های تروریستی را به آنها یادآوری کنید.
علی اکبر ولایتی در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و تحرک گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: امروز داعش یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی است که تمام کشورها را می‌تواند تهدید کند و مسیحی، مسلمان، بودایی و یهودی امروز در خطر این گروه‌های تروریستی قرار دارند.
* سربازان ائتلاف عربستان علیه یمن وارد خاک عدن شدند
گروهی ۴۰۰ نفره از سربازان ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای حمله به یمن وارد خاک یمن شدند.
روزنامه عربستانی «الریاض»، مدعی شد که این نیروها یمنی هستند و تحت نظر ائتلاف برای مبارزه با ارتش و کمیته‌های مردمی جنبش انصارالله به خاک یمن اعزام شده‌اند.
این منبع تاکید کرد که این نیروها با تجهیزات کامل نظامی از جمله خودروهای زرهی و تانک به این منطقه اعزام شده‌اند و به زودی گروه دیگری از سربازان به این منطقه اعزام می‌شوند.

** قدس ۹۴/۴/۷
* هدف ضد اسلامی گروه‌های تکفیری، بد نام کردن اسلام، تفرقه افکنی و تحریک‌ مسلمانان به برادر کشی است
رئیس جمهوری در پیامی به «صباح الاحمد الجابر مصباح» امیر دولت کویت، ‌حمله تروریستی به مسجد امام جعفر صادق(ع) در آن کشور را محکوم و تصریح کرده است که هدف پلید و ضد اسلامی گروه‌های تکفیری از این جنایت در خانه امن الهی و در ماه مبارک رمضان، بدنام کردن اسلام و ترسیم چهره خشن و غیر واقعی از مسلمانان و تفرقه افکنی و تحریک آنان به برادر کشی است.
* احضار دولت آمریکا به دادگاه ایران
وکیل کاپیتان شهبازی از احضار رسمی دولت آمریکا به دادگاه ایران در شهریور ماه ۹۴ خبر داد.
کاپیتان هوشنگ شهبازی با حضور در شعبه ۵۵ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران، به طور رسمی از دولت آمریکا به دلیل تبعات انسانی تحریم علیه ایران شکایت کرد.

** خراسان ۹۴/۴/۷
* پارس نیوز مدعی شد
یک عضو ارشد دولت یازدهم، خواستار کنار گذاشتن رحمانی فضلی شده است.
اطرافیان اقتصادی این عضو ارشد دولت یازدهم پیش از این خواستار کنار گذاشته شدن محمد رضا نعمت زاده و استقرار در وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت شده بودند.
* کمیته انتخاباتی جبهه پیروان برای مذاکره با جامعتین تشکیل شد
کمیته انتخاباتی جبهه پیروان برای مذاکره با جامعتین و همچنین برخی احزاب اصولگرا تشکیل شد. این کمیته که مستقل از ستاد انتخابات جبهه پیروان است با محوریت باهنر است.

** اعتماد ۹۴/۴/۷
* دیدار عمار حکیم با سفیر ایران در بغداد
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و تنی چند از وزرا و نمایندگان مجلس عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کردند.
سید عمار حکیم در صدر هیاتی بلند پایه متشکل از مقام‌های ارشد مجلس اعلای اسلامی، نمایندگان پارلمان این کشور، وزارت نفت و حمل و نقل و فرماندهان حشد الشعبی با حسن دانایی فر در عراق دیدار کرد مقام‌های حاضر در این دیدار رسمی در مورد مسائل روز عراق و روابط دو کشور گفت و گو کردند.
* احضار کاردار ایران به وزارت خارجه مراکش
کاردار ایران به دلیل انتشار یک مقاله در خبرگزاری فارس به وزارت خارجه مراکش احضار شد.
مقاله منتشر شده در خبرگزاری فارس آمده بود که «مراکش اسیرسیاست‌های صهیونیست‌ها»ست.
معاون وزیر خارجه مراکش ضمن احضار کاردار ایران اعلام کرد که رباط مطالب منتشر شده در این مقاله را کاملا رد می‌کند. وزارت خارجه مراکش این مقاله را مغرضانه و توهین آمیز توصیف کرده است.

** شهروند ۹۴/۴/۷
* آلمان مجوز صادرات تسلیحات به قطر و عربستان را تصویب کرد
روزنامه «دی ولت» آلمان در گزارشی از صدور مجوز صادرات تسلیحات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسط دولت آلمان خبر داد.
این روزنامه آلمانی با استناد به یک نامه وزیر اقتصاد آلمان به پارلمان این کشور نوشت: به این ترتیب، شورای امنیت ملی فدرال آلمان برای ارسال ۱۵ قایق گشتزنی به عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده است.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همه باید در برابر تکفیر بپا خیزند

رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان روزه دار و نمازگزار کویت به دست فرقه منحرف تکفیری ها، تاکید کرد: به همه هشدار مى‌دهیم که در برابر این‌گونه حوادث سکوت نکنند و بدانند این جنایت‌کاران هرگاه میدان پیدا کنند به هیچ کس حتى کسانى که امروز آنها را تأیید مى‌کند رحم نخواهند کرد. این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر مسلمین دست به دست هم بدهند به یقین ریشه کن کردن آنها کار مشکلى نیست و اگر امروز این کار را بکنند بهتر از فرداست.

مجامع جهانی در برابر جنایت کشتار شیعیان کویت سکوت نکنند
اختصاصی/ در پی حادثه تروریستی و شهادت ده ها روزه دار در کویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای این اقدام را محکوم کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: این واقعه همانند دیگر وقایع اخیر در جهان اسلام توسط گروه های تکفیری رخ داده که هیچ‌گونه احترامی به مساجد و اماکن دینی و هیچ حرمتی به خون پاک انسان ها قائل نبوده و در پی تفرقه و اختلاف قومی و قبیله ای هستند.
جامعه مدرسین همچنین از مجامع بین المللی و بخصوص دولت کویت خواسته است در قبال این حوادث ساکت نمانند و ضمن شناسایی این گروه‌های تروریستی آنها را به اشد مجازات برسانند.

انتشار آمار نامناسب سبب بدبینی مردم به دولت و هجمه رسانه‌های بیگانه می‌شود
رسا/ آیت الله استادی با بیان این که انتشار آمار نامناسب از سوی مسؤولان دولتی سبب بدبینی مردم به دولت و هجمه رسانه‌های بیگانه می‌شود، گفت: زمانی که دولت میزان خط فقر را تعیین می‌کند باید تلاش برای رفع این معضل و بهبود معیشت مردم انجام دهد.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که یکی از مشکلات جامعه ما وجود جراید و مجله‌های زرد است، گفت: این نشریات با شمارگان بالا منتشر می‌شود و مخاطبان زیادی دارد، این مجله‌ها بدون محتوای مناسب بوده و فقط جنبه سردرگمی دارد و برخی از مطالب این نشریات سبب سست شدن عقاید جوانان می‌شود.

استکبار به دنبال جلوگیری از ایجاد امت واحد اسلامی است
حوزه/ آیت‌الله اراکی گفت: ایجاد بحران در منطقه، راه‌اندازی جنگ میان شیعه و اهل سنت، شکستن جنبش و مقاومت اسلامی علیه استکبار و صهیونیست و... از جمله اهداف گروه‌های تروریستی می باشد.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: امروز حرکت و نهضتی در میان جامعه اسلامی به راه افتاده که این آمادگی را دارد به امت واحده نیرومند تبدیل شود؛ به همین دلیل استکبار و گروه‌های تروریستی به دنبال آن هستند با انجام چنین حرکاتی مانع از پیدایش چنین امتی شوند. وی با اشاره به وظایف مسلمانان جهان اسلام، تصریح کرد: مسلمانان، هوشمندان و متفکران جهان اسلام، باید دست به دست هم داده؛ به وحدت عمل کرده و از تنش¬ها دوری کنند؛ چراکه هر تنشی که به تفرقه کمک کند، قطعا خیانت به اسلام و مسلمین خواهد بود.

روحانی:مسیر نیروهای مسلح «صلح مقتدرانه»است
فردا نیوز/ حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در مراسم ضیافت افطاری با فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مسیر نیروهای مسلح ایران را صلح مقتدرانه دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در عین تعامل با سازمان‌های بین‌المللی و در کنار نیروهای مسلح با شهامت، قدرت و اقتدار از حیثیت و شرف جمهوری اسلامی ایران دفاع می کند. رییس جمهور با بیان اینكه آمادگی و تجهیز نیروهای مسلح بر مبنای محاسبه موقعیت و محیط پیرامونی و بین‌المللی است، گفت: این بدین معنی است كه جمهوری اسلامی ایران بر مبنای شرایط حاكم بر منطقه و جهان، تهدیدات قابل محاسبه و همچنین اهداف دیگر كشورها كه گاهی در تضاد یا رقابت با اهداف نظام است، سطح آمادگی خود را حفظ می‌كند.

توافق خوب با ایران بر پایه راستی‌آزمایی استوار است
باشگاه خبرنگاران/ معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد. بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، حصول توافقی قابل راستی آزمایی است. بلینکن با بیان اینکه ما به دنبال یافتن بهترین راه حل برای متوقف کردن ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای هستیم. افزود: باید شرایط محکم و روشنی را برای ایران تعیین کنیم تا فعالیت نیروگاه‌های این کشور کاملا تحت نظارت ما باشند.

بازرسی از مراکز نظامی ایران تحت هر عنوان ممنوع
تسنیم/ معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: هرگونه بازرسی و یا دادن دسترسی به بیگانگان تحت عنوان پادمان یا پروتکل و یا پروتکل الحاقی به مراکز نظامی ایران ممنوع است. سردار جزایری خاطرنشان کرد: بدیهی است که ما اجازه نداریم اطلاعات نظامی را در اختیار دیگران قرار دهیم. آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان‌شان سال¬هاست که تلاش دارند به اطلاعات نظامی ما دست یابند و بر این خیال باطل هستند که بر اثر فشار تحریم‌ها قادرند در شرایط امروز به خواسته و آرزوی خود دست یابند که هرگز این‌چنین نخواهد شد.

داعش زاده قدرتهای جهانی برای مقابله با اسلام است
ایرنا/ رییس جمهوری تاجیکستان از گرایش برخی جوانان ناآگاه تاجیک به گروهک تروریستی و تکفیری داعش اظهار نگرانی کردو گفت: گروهک تروریستی و تکفیری داعش هیچ ارتباطی به دین مبین اسلام ندارد و از سوی قدرت‌های جهانی برای مقابله با رشد دولت‌های اسلامی به وجود آمده است.

نگرانی رژیم صهیونیستی از صادرات گاز ایران
ایرنا/ وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: اگر ایران درهای مخازن ذخیره گاز خود را بگشاید دیگر گاز اسراییل مشتری نخواهد داشت.
یوفال اشتاینتس افزود: نمی توان مسئله ژئو سیاسی را نادیده گرفت و خطر، گشوده شدن درچاه های خشکی گاز ایران است که در این صورت سر ما بی کلاه باقی خواهد ماند.

مذاکرات با ایران باید در نهایت منجر به یک راه حل شود
تسنیم/ وزیر خارجه آلمان تصریح کرد که مذاکرات با ایران باید در نهایت منجر به یک راه حل شود .اشتاین مایر گفت: اکنون دستیابی به توافق مهم است. بدون توافق، جامعه بین المللی برای حل و فصل تنش ها و منازعات از طریق مذاکره با شکست روبرو خواهد شد.

ابلاغ‎ قانون الزام‎ دولت به حفظ حقوق ‎هسته‌ای
تسنیم/ رئیس مجلس قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران را برای اجرا به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ کرد.لغوکامل تحریم‌ها در روز آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران وعدم دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان، بخشی از این قانون است.

ظريف: تحریم ها باید فورا لغو شود
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری اسپوتنيک اعلام کرد وزير امور خارجه ايران به محض ورود به وين به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای، اعلام کرد تهران بازرسي‌های استثنايی را نمی پذيرد و بر لغو فوری تحريم ها تأکيد دارد. این خبر گزاری افزود:تهران همچنان بر مخالفت با بازرسی از سایت‌های نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای خود تأکید دارد.

آمریکا باید فروش تسلیحات به بحرین را متوقف کند
تسنیم/ یک نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به جان کری تاکید کرد که آمریکا باید فروش برخی تسلیحات نظامی به بحرین را تا زمانی که دولت منامه به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز پایان دهد، متوقف کند.

السفیر: تحریم‌ها علیه ایران کاملاً سیاسی است
فارس/ یک روزنامه لبنانی با اشاره به مذاکرات هسته ای، با بیان اینکه رفع تحریم، اساس خواسته ایران در مذاکرات هسته‌ای جاری در وین است، تأکید کرد که این مسئله، کاملاً سیاسی است و مسئله فنی نیست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccesq1.2bqsi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما