دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 42114
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم مطرح کرد

کاهش خرید کتاب در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت:‌ رکود اقتصادی حاکم بر جامعه موجب شده است که خرید کتاب از سوی مردم کاهش پیدا کند.
کاهش خرید کتاب در قم
به گزارش قم نیوز، حمید خرمی با اشاره به مجتمع ناشران قم اظهار کرد:‌ یکی از مشکلات این مجتمع این است که حدود 40 درصد از واحدهای مجمع ناشران در قبال مشارکت در ساخت این مجتمع به شهرداری قم واگذار شده است،‌ شهرداری هم این واحدها را به بدهکارانش واگذار کرده است که آنها این واحدها را فعال نکردند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم ادامه داد:‌ 60 درصد واحدهای مجتمع ناشران به کتابفروشان و انتشاراتی‌های قم واگذار شده که تاکنون 40 درصد این واحدها فعال شده است،‌ اما ناشران در 20 درصد باقی مانده واحدها به دلیل بحث رکود و هزینه سنگین دکوراسیون یک واحد مستقر نشدند، البته واحدهای اداری در مجتمع ناشران فعال است.

وی در خصوص بازار کتاب قم تصریح کرد:‌ رکود اقتصادی حاکم بر جامعه موجب شده است که خرید کتاب از سوی مردم کاهش پیدا کند و به همین دلیل مجتمع ناشران قم آن طوری که باید و شاید راه نیفتاده است،‌ مجتمع ناشران بیشتر در زمان برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در این مجتمع شلوغ است،‌ متاسفانه ما مکان استاندارد برای برگزاری نمایشگاه در شهر قم نداریم و مکان دائمی نمایشگاه‌های استان هم در طول سال پر است.

خرمی با اشاره به نشر الکترونیک کتاب اظهار کرد:‌ ما برای فروش کتاب‌ها به صورت الکترونیک با برخی از ناشران استان قم رایزنی کردیم تا کتاب‌ها در قالب نرم افزار اندروید با هزینه پایینی در اختیار مردم قرار بگیرد. سایت ناشران استان قم راه‌اندازی شده و مردم سراسر کشور می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را از طریق این سایت خرید کنند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم خاطرنشان کرد:‌ سایت ناشران استان قم بازدیدکنندگان زیادی دارد،‌ اما استقبال خوبی از فروش اینترنتی کتاب در این سایت صورت نگرفته و ما در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی داریم،‌ ناشران استان قم کتاب‌های خوبی را منتشر می‌کنند و کتاب‌های آنها از لحاظ محتوا و ظاهر کیفیت خوبی را دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcba8ba.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما