شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب : 32304
منبع : پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
در فاصله ۶ ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس؛

انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در هاله ای از ابهام

قم نيوز : قم نگار: اوایل تیرماه بود که حجت‌الاسلام بنایی از سمت معاونت امنیتی سیاسی استانداری قم به علت حضور در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی استعفا داد و در طول این مدت این پست حساس و مهم استانی همچنان بدون حتی سرپرست اداره می‌شود.
انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در هاله ای از ابهام
به گزارش قم نگار، جایگاه این معاونت حداقل برای استان قم ازآن‌جهت بسیار مهم و حیاتی است که ورود زائرین به قم این استان را به‌عنوان دومین قطب گردشگری زائر تبدیل کرده است, علاوه بر این تأمین و حفظ امنیت و استقرار نظم و آرامش در استان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی جزء وظایف این معاونت به‌حساب می‌آید که همچنان بلاتکلیف است.

با نگاهی اجمالی به وظایف این معاونت مهم مشخص می‌شود نظارت بر عملکرد ثبت‌احوال، هماهنگی و هدایت فرمانداران، مراقبت دائم رویدادهای سیاسی استان، مدیریت مسائل، پدیده‌ها، انحرافات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی استان، مدیریت افزایش سلامت و نشاط اجتماعی، تجزیه‌وتحلیل جرائم و تخلفات سیاسی استان، نظارت بر ساماندهی امور اتباع بیگانه و تردد، اشتغال و ازدواج آن‌ها و موارد دیگر ازجمله وظایف این معاونت به‌حساب می‌آید.

با در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نبود این معاونت بیش‌ازپیش احساس می‌شود چراکه زمینه‌سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، برنامه‌ریزی، نظارت و برگزاری انتخابات عمومی و مراقبت دائم نسبت به رویدادهای سیاسی از دیگر وظایف این معاونت است که آن‌هم فعلاً از دسترس خارج است چراکه این روزها رفت‌وآمدهای سیاسی به استان خیلی زیاد شده است و طیف‌های سیاسی در حال یارگیری هستند.

البته دستگاه‌های مربوطه در این زمینه فعالیت‌های خود را منوط به حضور این معاونت نکرده‌اند و تمامی این اقدامات توسط آن‌ها رصد و پیگیری می‌شود.

اقدامات معاون سیاسی استاندار قم درگذشته مانند انتصابات و دخالت‌ها حتی صدای نماینده مردنم قم را در صحن علنی مجلس درآورد و مقداری کار انتخاب این معاونت را با سختی روبرو کرده است.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بروز اختلافات استانداری بعد از انتخاب معاون سیاسی امنیتی اشاره کرد و تأکید داشت: متأسفانه بعدازاین انتصاب اختلافات شروع و در همه‌جا گفته و بحث شد و در این مدت استان ضربه‌های فراوانی از این اختلافات خورد و بیش از یک سال بود که کارها در استان پیش نمی‌رفت.

این در حالی است که بعد از انتخاب صادقی به‌عنوان استاندار جدید انتظار می‌رفت روند انتخاب مسئول این معاونت در اولویت قرار گیرد چراکه در این مدت شاهد برگزاری راهپیمایی روز قدس، تجمعات فیلم رستاخیز و مراسم‌های مختلف و رفت‌وآمدهای فراوان به استان بوده‌ایم که در تمامی آن‌ها معاونت امنیتی دارای نقشی پر رنگ بازی می‌کند.

حال صادقی استاندار قم در پاسخ به عدم انتخاب معاون سیاسی خود، می‌گوید: روش من استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان به‌ویژه نیروهای باتجربه، متعهد و کاردان در امور مدیریتی و اجرایی است و معاونت سیاسی و امنیتی یکی از معاونت‌های حساس استانداری است و بنده به‌دقت روی انتخاب فردی که بخواهد این مسئولیت را قبول کند، تمرکز می‌کنم تا فردی که دارای تجربه مناسب و نگاه فراجناحی است انتخاب شود، به‌خصوص با اتفاقات گذشته این انتخاب حساسیت بیشتری هم پیداکرده است.

با تفاسیر بالا و نقطه‌نظر استاندار جدید قم انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر کار انتخاب این معاونت حساس در استان انجام پذیرد چراکه در آینده نزدیک به علت انتخابات ما شاهد اقدامات و تحرکات توسط جریان‌ها و احزاب در استان خواهیم بود که نیاز به این معاونت بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbafbf.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما