چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 30488

اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ در قم برگزار شد.
اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری عصر امروز در اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به‌اشتباه بودن سیاست اجباری بودن حجاب در ایران اظهار داشت: مسئله حجاب موضوع جدی است و نباید صورت‌مسئله را پاک کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه بابیان اینکه مسائل اجتماعی زیرساخت مسائل دیگر است افزود: در فضای انتزاعی نمی‌توان دنبال تغییر و تحول بود و تا زیرساخت‌ها فراهم نشود سنت الهی این است که قرار نیست خداوند کاری کند و خداوند سنت‌های خود را درعالم جاری کرده است.

زائری خاطرنشان کرد: ابتدا ذهن مخاطب را در ارتباط با مسائل اجتماعی آماده کرد و به شبهات پاسخ داد تا اینکه آسیب کمتری به وجود آید.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار فرهنگی درزمینهٔ حجاب گفت: انجام کار فرهنگی با حضور نیروی انتظامی ممکن نیست و قانون وقتی قانون است که در جامعه به شکل طبیعی مقبولیت عمومی بر اساس هنجارهای اجتماعی داشته باشد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه خاطرنشان کرد: اگر نگران وضع حجاب هستیم باید در این زمینه تلویزیون، حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اراده جدی داشته باشند و برای ماندگاری دین باید خود را با واقعیت بیرونی امروز فضای مخاطب سازگار کنیم.

زائری تصریح کرد: مبنای کارگروه عفاف و حجاب باید بر اساس واقعیت‌های اجتماعی عمل نماید و بحث در رابطه با یک مسئله فقهی نیست بلکه در ارتباط با یک واقعیت بیرونی است.

وی با تأکید بر اینکه باید نماد را در جامعه حفظ کرد گفت: اما جای این سؤال مطرح است که آیا با اجبار حجاب می‌توان نماد را حفظ کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه تصریح کرد: موضوع حاکمیت دینی در جامعه در رابطه باحجاب مثل پدری است که فرزندش نماز نمی‌خواند و پدر به دنبال این است که فرزند خود را نمازخوان کند.

زائری یکی از خطاهای راهبردی حجاب را مصداقی دیدن آن بیان کرد و گفت: باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این باشد که در رابطه باعفت و حیا برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: حاکمیت باید در رابطه باحجاب چاره‌اندیشی کند و سیاست‌گذاری ناظر به مخاطب عام نسبت به مخاطب خاص فرق می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc40q1.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما