يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 29688
مدیرکل ثبت‌ احوال قم:

جمعیت استان قم به بیش از ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار نفر رسید‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: سال گذشته تعداد ۱۲ هزار و ۶۶۹ نوزاد پسر و ۱۲ هزار و ۵۶۱ نوزاد دختر در استان متولدشده‌، که طبق آمار ثبت‌شده جمعیت قم تا پایان سال ۹۳ به بیش از یک‌میلیون و ۲۱۲ هزار افزایش‌یافته است.
جمعیت استان قم به بیش از ۱ میلیون و ۲۱۲ هزار نفر رسید‌
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله عسکری با اشاره به آمار ثبت‌شده ولادت و فوت در استان قم اظهار داشت: در طول سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۲۳۰ مورد واقعه ولادت و تعداد ۵ هزار و ۵۲۱ مورد واقعه فوت ثبت‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم بابیان اینکه تعداد ۱۲ هزار و ۶۶۹ نوزاد پسر و ۱۲ هزار و ۵۶۱ نوزاد دختر در استان متولد شده‌اند، افزود: طبق آمار ثبت‌شده جمعیت استان قم تا پایان سال ۹۳ به بیش از یک‌میلیون و ۲۱۲ هزار افزایش‌یافته است.

وی همچنین به آمار ثبت‌شده ازدواج و طلاق در استان قم اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۹ ازدواج و تعداد ۲ هزار و ۷۸۷ طلاق به ثبت رسیده است.

عسکری همچنین به وقایع ولادت و وفات در ماه آخر سال ۹۳ اشاره کرد و اظهار داشت: در اسفندماه سال ۹۳ تعداد ۴۸۱ مورد وفات و تعداد ۱۸۹۰ واقعه ولادت در استان قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال گذشته نام فاطمه با فراوانی ۱۰۷ مورد و نام امیرعلی با فراوانی ۴۸ مورد پرطرفدارترین نام‌های انتخابی دختر و پسر در استان قم بوده است.

وی ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۹ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۱۰۷ هزار و ۸۲ نفر موفق به تکمیل ثبت‌نام خود شده‌اند و در حال حاضر ۱۰۴ هزار و ۶۴۱ کارت صادر و به استان تحویل داده‌شده است.

عسکربا اشاره به رشد ۱۰ درصدی واقعه ولادت در یازده ماهه سال ۹۳ عنوان کرد: با استقرار نیروهای ثبت احوال استان قم در بیمارستان‌ها وقایع تولد در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت می‌رسد که در صورت انتخاب نام مناسب از سوی والدین علاوه بر ثبت واقعه در مهلت قانونی، شناسنامه در مدت کوتاه به آدرس والدین ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc4eqi.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما