پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 31469

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهور با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن برخی از ۶ دولت مذاکره کننده: مراقب عهد شکنی طرف مقابل در این گام مهم باشید
آیت‌الله مسعودی خمینی: لذت واقعی در عمل به قرآن است
آیت‌الله مقتدایی: تیم مذاکره کننده هسته‌ای برخطوط قرمز پافشاری کرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی: استقامت‌‌تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای در جبهه جهاد دیپلماسی قابل ستایش است
حمایت ۲۱۶ نماینده مجلس از اجرای قانون عفاف و حجاب


** جام جم ۹۴/۴/۲۵
* برخی از ۶ قدرت جهانی قابل اعتماد نیستند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درخصوص مذاکرات هسته‌ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس‌جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پرطاقت هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تاکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
لازم به ذکر است در بخشی از نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری با اشاره به توافق هسته‌ای آمده است:
این دستاوردها وقتی حاصل شد که قدرت‌های بزرگ متوجه شدند سلاح تحریم نه قادر است سرمایه اجتماعی را از بین ببرد و نه می‌تواند مانع پیشرفت‌های ایران در عرصه هسته‌ای شود. رمز موفقیت ما در این عرصه، اتحاد و اجماع داخلی و تلاش و حرکت تحت ارشادات رهبر معظم انقلاب بود. این تجربه، بار دیگر اهمیت نقش بی‌‌بدیل رهبری به عنوان محور وحدت جامعه را در هدایت کشور در شرایط صوفانی نشان داد.
این پیروزی بیش از همه، مرهون فداکاری‌های مردم شریف ایران و بویژه شهدای مظلوم صنعت هسته‌ای است که پس از سال‌های استقامت و شکیبایی، ثمره شیرین مجاهدت‌های خود را خواهند چشید.
* حمایت ۲۱۶ نماینده از اجرای قانون عفاف و حجاب
۲۱۶ نماینده مجلس در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز حجاب و عفاف و واقعه مسجد گوهرشاد با اعلام حمایت از اجرای قانون عفاف و حجاب تاکید کردند: با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون عفاف و حجاب، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی وزیر کشور تاکید می‌شود که همه مسئولان دستگاه‌ها با جدیت در راستای اجرای این قانون به دغدغه بحق ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی پاسخ مثبت دهند.
* صادرات نفت ایران به ۵/۲ میلیون بشکه می‌رسد
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت گفت: با برطرف شدن تحریم‌ها، میزان صادرات نفت خام ایران به حدود ۵/۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد وحدود پنج تا شش ماه طول می‌کشد تا مراحل رفع تحریم‌ها طی شود که در این مدت ما به اقداماتی که به افزایش تولید منجر می‌شود، خواهیم پرداخت.

** همشهری ۹۴/۴/۲۵
* پیام صلح ملا عمر
ملامحمد عمر سرکرده گروه طالبان دیروز با انتشار پیامی، از روند صلح و مذاکره با دولت افغانستان حمایت کرد. در پیام ملاعمر آمده است: در کنار جهاد مسلحانه، رسیدن به هدف مقدس خویش از راه‌های صلح آمیز و فعالیت‌ سیاسی یک امر مشروع است و باید از آن حمایت کرد.
* اشتباه استراتژیک
احمد توکلی، نماینده مردم تهران: اشتباه استراتژیک دولت این است که با نمایندگان مشورت می‌کند و اشتباه دیگرش این است که بعد از مشورت با آنها به نظراتشان عمل نمی‌کند.

** کیهان ۹۴/۴/۲۵
* مسئولیت تاریخی مجلس انطباق توافق با خطوط قرمز
بر طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملزم به بررسی و اظهار نظر نهایی درباره این سند هستند.
قانون «الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» که از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است، این حق را به نهاد قانونگذار داده است که توافق را مورد بررسی همه جانبه و دقیق قرار دهد. قرار است کنگره آمریکا از یک سو و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی ایران از سوی دیگر متن برجام را مورد بررسی قرار دهند. اما در این خصوص یک تبعیض قابل تامل رخ داده است. کنگره آمریکا فرصتی ۶۰ روزه دارد ولیکن مجلس شورای اسلامی تنها ۱۴ روز فرصت دارد تا متن برجام را بررسی کند.
* اسرائیل جنایتکار است باید محاکمه شود
عضو حزب لیست مشترک عربی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت، رهبران اسرائیلی مرتکب جنایات جنگی شدند و باید محاکمه شوند.
«حنین زعبی» در مصاحبه با یک روزنامه فلسطینی تاکید کرد که رهبران اسرائیلی مرتکب جنایات جنگی شدند و باید محاکمه شوند اما با وجود این جرایم حتی یک مقام اسرائیلی برای پیگرد قانونی به دادگاه بین‌المللی کشیده نشده است.

** شرق ۹۴/۴/۲۵
* فطریه هر نفر حداقل شش هزار تومان
دفتر وجوهات شرعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای میزان فطریه برای هر نفر را حداقل شش‌هزار تومان اعلام کرد. دفتر وجوهات شرعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد: میزان فطریه بر اساس قیمت گندم برای هر نفر حداقل شش هزار تومان می‌باشد.

** ایران ۹۴/۴/۲۵
* استانداران فارس و قم تعیین شدند
محمدعلی افشانی، گزینه معرفی شده از سوی وزارت کشور برای استانداری فارس و سید مهدی صادقی نیز به عنوان استاندار قم برگزیده شدند.
* استقبال مراجع تقلید از توافق هسته‌ای
مراجع عظام تقلید با ابراز خرسندی از توافق جامع هسته‌ای، از تلاش‌های دولت، رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده قدردانی و تشکر کردند.
روز گذشته محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری به قم و مشهد رفت و ضمن حضور در بیوت حضرات آیات عظام وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و شبیری زنجانی و ابلاغ «سلام» رئیس جمهوری، مراجع را در جریان مهمترین محورها، جزئیات و دستاوردهای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۱+۵ قرار داد.
چهره رحمانی اسلام رابه دنیا نشان دهید
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی با قدردانی از زحمات هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: باید با منطق و تعامل همراه با عزت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد. وی با قدردانی و تشکر از رئیس‌جمهوری و هیأت مذاکره‌کننده بخصوص محمد جواد ظریف، اظهار کرد: اینجانب این توافق را به ملت رشید و شریف ایران تبریک می‌گویم.
پیوسته در قنوت برای مذاکره کنندگان دعا می‌کردم
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری، ضمن ابراز خشنودی از حصول توافق اخیر در موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: این موضوع بسیار پیچیده و سخت بود و پیوسته در قنوت نماز برای توفیق مذاکره کنندگان و به نتیجه مناسب رسیدن مذاکرات، دعا می‌کردم.
زحمات تیم هسته‌ای دارای اجر است
آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز در دیدار با نهاوندیان تاکید کرد: زحماتی که دولت و تیم مذاکره هسته‌ای برای برطرف کردن یک چالش پیش روی کشور با نیت خالص متحمل شدند، قطعا نزد خداوند دارای اجر است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲۵
* کاهش ۲۵میلیارد دلاری هزینه مبادلات تجاری ایران پس از لغو تحریم‌
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس برآورد اتاق بازرگانی، لغو تحریم‌ها سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های تجاری کشور می‌کاهد به‌طوری که با در نظر گرفتن مبادلات ۱۰۰ میلیارد دلاری سالانه ۲۵ میلیارد دلار از این هزینه‌ها کاسته می‌شود.
* پس از رفع تحریم به دنبال تقویت تولید داخلی هستیم
سخنگوی هیات دولت تاکید کرد:‌ منابع آزاد شده حاصل از رفع تحریم‌ها در جهت افزایش تولید داخلی استفاده می‌شود.
محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه ما با افزایش تولید به دنبال رونق اقتصادی ایجاد اشتغال و رفاه مردم هستیم، گفت: سیاست ما در دوران پس از رفع تحریم تقویت تولید است.
* منزوی کردن غزه در راس برنامه‌های دولت نتانیاهو قرار دارد
صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد که منزوی کردن نوار غزه و جداسازی آن از دیگر مناطق فلسطینی در راس اولویت‌های دولت جدید بنیامین نتانیاهو قرار دارد.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲۵
* قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفسیر دیگری می‌کنند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد آن هستیم که هنوز قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفاسیر دیگری مطرح می‌کنند، گفت: این افراد دم از رفع تحریم‌های تدریجی می‌زنند.
آیت‌الله لاریجانی تصریح کرد: مهم نیست مصرف داخلی سخنان اوباما و این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود چیست بلکه مهم آن چیزی است که روی صفحات کاغذ آمده و باید اجرا شود.
* گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است
نامزد ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید اگر ایران مفاد توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را نقض کند، همه گزینه‌ها از جمله گزینه‌ نظامی روی میز است.
هیلاری کلینتون نامزد دموکرات، روز سه‌شنبه گفت اگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود، فورا به هرگونه نقض توافق هسته‌ای پاسخ خواهد داد.

** جوان ۹۴/۴/۲۵
* نطق متفاوت رؤساي جمهوري ايران و امريكا خاطره جنگ «گزاره‌برگ‌ها» را زنده كرد
سردبیر روزنامه رسالت گفت: مهم‌ترين مسئله نطق متفاوت رؤساي جمهوري ايران و امريكا در خصوص جمع‌بندي مذاكرات بود كه خاطره جنگ گزاره‌برگ‌ها را در بيانيه لوزان زنده كرد.
كاظم انبارلويي، با اشاره به جمع‌بندي مذاكرات اظهار داشت: آنچه كه روز گذشته در وين اعلام شد جمع‌بندي مذاكرات ۲۰ روزه در دور پاياني و ضرب‌الاجل‌هاي تعيين شده بود و تعبير رئيس‌جمهور و جزئيات اين جمع‌بندي تا حصول توافق فاصله وجود دارد و نمي‌توان از آن به عنوان توافق ياد كرد.
* تقديم طرح استيضاح وزير كشور به هيئت رئيسه مجلس با ۵۰ امضا
محمد حسن دوگاني، عضو مجمع نمايندگان استان فارس در مجلس، با انتقاد از بي‌توجهي وزارت كشور به نظرات آنان در انتصاب استاندار جديد، از تقديم طرح استيضاح وزير كشور به هيئت رئيسه مجلس با حدود ۵۰ امضا خبر داد.
* مجبور شدم توافق بد امضا كنم
سیپراس نخست‌وزير يونان در سخنراني خود تأكيد كرد كه اعتقادي به توافق با وام‌دهندگان بين‌المللي ندارد اما آن را امضا كرده است تا از ‏وقوع فاجعه براي كشورش جلوگيري كند. وي همچنين با قاطعيت گفت كه تصميمي براي استعفا ندارد. ‏

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۲۵
* رویکرد آمریکا در دوران جنگ ایران و عراق نادرست بود
یک روز پس از حصول توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو‌ با روزنامه”نیویورک تایمز” گفته: ”اگر نگاهی به تاریخ ایران بیندازید، واقعیت این است که ما در سرنگون کردن حکومت منتخب دموکراتیک در ایران به نحوی دست داشتیم. ما در گذشته از صدام حسین حمایت کردیم؛ آن هم زمانی که می‌دانستیم وی از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ایران استفاده کرده و در نتیجه، آن‌ها نگرانی‌های امنیتی و روایت خود را دارند. شاید ما با آن موافق نباشیم”.
* انتشار سرمقاله فارسی در گاردین
با خبر شدیم روزنامه بریتانیایی گاردین، سرمقاله‌ی خود را که با موضوع توافق هسته‌ای ایران منتشر شده است، به فارسی ترجمه کرد. در این سرمقاله که با عنوان «توافق هسته‌ای ایران؛ پیروزی دیپلماسی» منتشر شده است، گاردین این توافق را فرصتی برای ایران جهت ایجاد نقش سازنده‌تر در منطقه دانسته است.

** رسالت ۹۴/۴/۲۵
* لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند
وزیر اقتصاد با بیان اینکه لغو تحریم به تنهایی مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند، گفت: قطعا محدودیت‌های منابع ارزی برداشته می‌شود اما درباره عدد آن در رسانه‌ها مبالغه شده است.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به توافق، زمینه مناسب‌تری برای اصلاحات اقتصادی فراهم می‌شود.
* اتحادیه عرب خواستار باز شدن پرونده هسته‌ای اسرائیل شد
اتحادیه عرب ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران و پنج بعلاوه یک، از کشورهای بزرگ خواست پرونده هسته‌ای رژیم صهیونیستی را باز و آن را مجبور کنند بازرسی بین المللی و دوره‌ای از تاسیسات هسته‌ای خود را بپذیرد و پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را امضا کند.

** مردم سالاری۹۴/۴/۲۵
* آمادگی بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران
رویترز در گزارشی نوشت: در پی امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان که فرصت‌های قابل توجهی را برای شرکت‌هایی مانند بوئینگ و ایرباس ایجاد می‌کند فروش هواپیما به ایران آماده اوج گرفتن است.
* توافق هسته‌ای تصویر غلط علیه ایران را از بین برد
وزير دادگستري گفت: بي‌ترديد آنچه که از پس اين مذاکرات بدست آمده، برگ زريني در تاريخ انقلاب ما و دستاورد بزرگي به دنبال دستاوردهاي گذشته است.
حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي گفت: اين توافق تصوير غلط ترسيم شده بر عليه ما را از بين برد و ما نيز نبايد اجازه دهيم ديگران روابط ما را با ساير کشورها تخريب کرده و نظم و امنيت ما را تهديد کنند.

** آرمان ۹۴/۴/۲۵
* حمایت‌ها و تدابیر رهبری موجب به نتیجه رسیدن توافق شد
کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه توافق ایران با گروه ۱+۵ یک موفقیت ملی و دستاورد همه ملت ایران است گفت هدایت‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری در مسیر مذاکرات باعث شد که این کار به سرانجام برسد و ایشان حمایت‌هایی از تیم هسته‌ای داشتند که باید از رهبر انقلاب تشکر کنم.
* پول‌های بلوکه شده ایران ۲۹ میلیارد دلار است
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم پول‌های بلوکه شده ایران گفت: ۲۳ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی و ۶ میلیارد دلار در آمد نفت در کشورهای ژاپن، کره، امارات عربی متحده و هند موجود است.
ولی‌الله سیف توضیح داد: این پول‌ها پس از رفع‌ تحریم‌ها آزاد خواهد شد.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲۵
* عبدالله گل، رئیس‌جمهور سابق ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای، توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را بزرگ‌ترین پیروزی دیپلماسی بعد از پایان جنگ سرد خواند و گفت: «این توافق که نمونه موفق دیپلماسی است، نمونه‌ای برای حل سایر مسائل منطقه است و می‌تواند حل مشکلات منطقه را تسهیل کند.»
* اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره هسته‌ای با کره‌شمالی
وزارت امور خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای گفت‌وگو بر سر پرونده هسته‌ای کره‌شمالی خبر داد.
به گزارش رویترز جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه پس از اعلام توافق نهایی هسته‌ای با ایران اعلام کرد: «پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران آشکارا تمایل واشنگتن را برای مذاکره با کشورهایی نشان می‌دهد که مدت‌های مدیدی است با آنها اختلاف دارد.»

** آفرینش ۹۴/۴/۲۵
* به جاي نقد بي‌رحمانه، متن توافق را با دقت بخوانيد
آلمان از اسرائيل به دليل حمله به توافق هسته‌ای با ايران به شدت انتقاد کرد.
"فرانک والتر اشتاين‌ماير" در مصاحبه با شبکه "اي آر دي" تاکيد کرد: توافق هسته‌ای باعث گسترش امنيت در خاورميانه مي شود.وي گفت: اين يک توافق مسؤولانه است و اسرائيل بايد با دقت به اين توافق بنگرد نه اينکه با بي رحمي اين توافق را مورد انتقاد قرار بدهد.
* سفر وزير دفاع آمريکا به خاورميانه براي رفع نگراني از توافق هسته اي
اوباما وزير دفاع آمريکا را به خاورميانه مي فرستد تا به هم پيمانان آمريکا درباره توافق هسته‌ای با ايران اطمينان دهد. او ماموريت سختي را براي اطمينان بخشي به هم پيمانان واشنگتن در منطقه مانند اسرائيل دارد.
وزير دفاع آمريکا به آنها اطمينان خواهد داد که توافق هسته‌ای ايران خللي در پايبندي آمريکا دربرابر امنيت اين کشورها ايجاد نخواهد کرد. پيش بيني مي شود وزير دفاع آمريکا در سفر به خاورميانه علاوه بر اسرائيل از عربستان سعودي و امارات نيز ديدار کند.

** ابتکار ۹۴/۴/۲۵
* تلفات غیرنظامیان جنگ یمن از ۱۶۰۰ تن گذشت
دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که تنها در دهه اول ماه جاری میلادی درگیری‌ها و حملات یمن دست‌کم ۱۴۲ غیرنظامی از جمله ۳۶ کودک و ۲۷ زن، کشته و ۲۲۴ تن دیگر زخمی شده‌اند و شمار تلفات غیر نظامیان در ناآرامی‌های این کشور در مجموع از ۱۶۰۰ تن گذشته است.
* دیدار دی‌میستورا با مخالفان مسلح سوری در اردن
فرستاده سازمان ملل به سوریه در ادامه سفر دوره‌ای‌ خود به منطقه برای اولین بار با رهبران مخالفان مسلح سوریه در اردن دیدار و با آنها در خصوص “تشکیل دولت انتقالی” بحث و گفت‌وگو کرد.
عصام الریس، سخنگوی جبهه جنوبی مخالفان مسلح سوریه اعلام کرد که استفان دی‌میستورا برای نخستین بار با رهبران این جبهه دیدار کرده است.
جبهه جنوبی مخالفان سوریه کنترل مناطق زیادی از نوار مرزی جنوبی در استان درعا را در دست دارد.

** قدس ۹۴/۴/۲۵
* توافق هسته‌ای ائتلاف گسترده علیه داعش را ممکن می‌سازد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در بیانیه‌ای که بر روی تارنمای وزارت خارجه روسیه منتشر شده با اشاره به توافق هسته‌ای نوشت: این رخداد( توافق هسته‌ای) ایجاد ائتلافی گسترده برای مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی را فراهم می‌آورد.
آمریکا پیش از این برای مبارزه با گروه تروریستی داعش ائتلافی کوچک تشکیل داده بود و کارشناسان از آغاز، به بازدهی این ائتلاف تردید داشتند.
* دیگر دشمنی برای بمباران وجود ندارد
روزنامه انگلیسی گاردین به اظهارات برخی از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا علیه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: تنها چیزی که برای جمهوری خواهان آمریکا اهمیت داشت این است که دشمنی در خاورمیانه برای بمباران و رئیس جمهوری در داخل برای انتقاد کردن، داشته باشند. با توافق هسته ای، این بهانه (جنگ‌طلبی) از دست جمهوری خواهان گرفته شد.

** خراسان ۹۴/۴/۲۵
* گرفتن اختيارات مجلس و تضعيف جايگاه آن به نفع هيچ‌کس نيست
الياس نادران نماينده تهران در نطق ديروز خود گفت که احتمالا مجلس در بررسي و تصويب توافقنامه هسته‌ای دور ميخورد. وي با اشاره به نطق رئيس مجلس، ابراز تعجب کرد که او چطور فرصت کرده متن مطول توافقنامه هسته‌ای ايران و ۱+۵ را بخواند و بر اساس آن اظهارنظر کند. وي افزود: در صورتي که گرفتن اختيارات مجلس و تضعيف جايگاه آن به نفع هيچ کس نيست.
* پارس نیوز مدعی شد
پيش از اين که اين متن برجام به جمع بندي برسد، سه تيم کارشناسي به سرپرستي سعيد جليلي، علي اکبر ولايتي و دريابان دکتر علي شمخاني پيش نويسِ برجام را مورد بررسي هاي کارشناسي قرار دادند.در اين بررسي‌ها نقاطي که ممکن بود به صورت «چندپهلو»، «گرد» و «تفسيربردار»، زمينه «دبه کردن» را از سوي آمريکا و کشورهاي غربي به وجود آورد به طور صريح به تيم مذاکره کننده ايران در وين اعلام شده بود.

** اعتماد ۹۴/۴/۲۵
* ظریف درباره توافق هسته‌ای به مجلس توضیح می‌دهد
حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد اظهار کرد: احتمالا ایشان در یکی از جلسات سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده یا در روزهای نخست مردادماه به همین منظور در مجلس حضور خواهد یافت.
* نیازمندی‌های دفاعی متناسب با تهدیدات را تا هر زمانی تحریم‌ها ادامه یابد تامین می‌کنیم
سردار حسین دهقان وزیر دفاع گفت: تا هر زمانی تحریم‌ها یا محدودیت‌ها ادامه یابد، صنایع دفاعی ما قادر خواهد بود نیازمندیهای دفاعی کشور را متناسب با پاسخ به تهدیدات احتمالی تامین کند.

** شهروند ۹۴/۴/۲۵
* اکران فیلم «رستاخیز» به تعویق افتاد
سازمان سینمایی با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به رعایت جایگاه و شأن مراجع عظام تقلید و عالمان شاخص دینی اعلام کرد که اکران فیلم «رستاخیز» تا تأمین نظر برخی از مراجع بزرگوار تقلید به تعویق می‌افتد.
* گفت و گوی تلفنی اوباما و نتانیاهو درباره جمع بندی مذاکرات هسته‌ای
رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای به وی اطمینان داد.
به نوشته نشریه تایم، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از آن که ایران و قدرت‌های جهانی توافق هسته‌ای خود را پس از ماه‌ها مذاکره اعلام کردند با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گویی تلفنی انجام داد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
لذت واقعی در عمل به قرآن است

حوزه/ آیت‌الله مسعودی خمینی بابیان اینکه اساساً محور سبک زندگی قرآنی تلاش به منظور رفع نیاز های محرومان است گفت: متاسفانه گاهی احساس می‌شود که ما قرآن کریم را فقط می‌خوانیم و از صوت زیبای قاریان مطرح لذت می‌بریم و حال آن که لذت واقعی عمل به قرآن است. عضو جامعه مدرسین در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این که در ماه رمضان نباید از رسیدگی به حال و روز خانواده های نیازمند و مستمند به ویژه ایتام غافل شویم، گفت: چه بسیار خانواده‌هایی که در همین دور و بر خودمان به نان شب محتاج هستند و ما باید آنان را دریابیم.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای برخطوط قرمز پافشاری کرده است
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی گفت: تیم مذاکره کننده از همان خطوط اصلی و خطوط قرمز و برنامه‌هایی که ملت خواهان آن بودند و در کلمات رهبری به آن تذکر داده شده بود به هیچ وجه تجاوز و تعدی نکردند و بر همان خطوط پافشاری کردند. عضو جامعه مدرسین ضمن تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: مذاکرات بسیار مشکل و طاقت‌فرسا بود و تیم مذاکره کننده ایرانی با تلاش و جدیت کامل در این مذاکرات نفس‌گیر از حقوق ملت ایران دفاع کردند.

اگر افراد وجوهات شرعی خود را بپردازند فقر و بدبختی از جامعه ریشه کن می‌شود
رسا/ آیت‌الله ممدوحی گفت: ادا کردن حدود الهی هزینه نیست بلکه ذخیره‌ای برای جهان آخرت و روز محشر است، معامله با خداوند بسیار شیرین است، انسان موجودی ابدی است و ماندنی نیست و پرداخت حدود یک ذخیره برای آخرت و دنیای ابدی است وانسان سودی که از این دنیا به دست می‌آورد باید مبلغی را در راه خداوند بپردازد. وی در ادامه افزود: اگر انسان ها وجوهات شرعی خود را بپردازند، فقر و بدبختی از جامعه ریشه کن خواهد شد.

استقامت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جبهه جهاد دیپلماسی قابل ستایش است
ایرنا/حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به توافق اخیر هسته‌ای گفت: باید از مجموعه تیم دیپلماسی کشور تقدیر کرد و این موفقیت را به نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب، دولت محترم و تیم مذاکره کننده هسته‌ای تبریک بگوییم.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه استقامت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جبهه دیپلماسی قابل ستایش است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای در این جبهه سنگین دیپلماسی مطابق چارچوب‌هایی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده حرکت و در برابر کشورهای ۱+۵ تا رسیدن به یک توافق خوب استقامت کردند.

توافق هسته‌ای ایران با قدرت های جهانی توافقی برد ـ برد بود
باشگاه خبرنگاران/ حجت الاسلام والمسلمین روحانی در گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری اتریش با وی، روابط تهران ـ وین را خوب و دوستانه توصیف و اظهار داشت: توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ زمینه را برای گسترش و توسعه روابط میان تهران ـ وین فراهم خواهد کرد.
رئیس جمهور پیام مذاکرات هسته‌ای را حل و فصل مسائل پیچیده جهانی از طریق مذاکره و تفاهم دانست و گفت: بی تردید توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، توافقی برد ـ برد برای همه طرف‌های مذاکره کننده بود.

ترور مشاوراسد به دست کماندوهای اسرائیلی
ایسنا/ یک سند محرمانه آمریکایی افشا کرد که نیروهای اسرائیلی مشاور امنیتی بشار اسد را در سال ۲۰۰۸ ترور کردند.
این سند آمریکایی نشان می‌دهد که گروهی از نیروهای کماندوی اسرائیلی از طریق هلی کوپتر در سواحل سوریه فرود آمدند و به سمت این سرهنگ سوری شلیک کردند.

خبر اولاند از خنثی‌سازی حملات تروریستی
مهر/ رئیس جمهوری فرانسه گفت: نیروهای امنیتی این کشور در هفته جاری چندین اقدام تروریستی را خنثی کرده‌اند. با این حال یک منبع آگاه گفت ۴ نفر در ارتباط با این حملات تروریستی بازداشت شده‌اند.
یک مقام دولتی نیز اظهار داشت که برنارد کازینوا وزیر کشور فرانسه قرار است بیانیه‌ای درباره این حملات تروریستی برنامه ریزی شده قرائت کند.

موگرینی: عدم‎توافق به فاجعه‌ منجر می‌شد
تسنیم/ مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: در صورت عدم توافق هسته‌ای، یک فاجعه در منطقه جایگزین آن بود.
موگرینی در ادامه بابیان اینکه اروپا همیشه نخستین متحد تجاری ایران پیش از سرد شدن روابط بود ادامه داد: اروپا بدون شک یکی از بزرگترین ذینفعان این توافق که یک پیروزی بزرگ جامع است، می‌باشد.

سفر قریب الوقوع وزیراقتصاد آلمان به ایران
فارس/ یک مقام دولت آلمان ضمن اشاره به سفر پیش روی وزیر اقتصاد این کشور به ایران، از تمایل شدید تجار آلمانی برای توسعه روابط با ایران خبر داد.
سخنگوی وزارت انرژی و اقتصاد آلمان در این زمینه گفت: «تجار آلمانی بشدت علاقه‌مند بهبود و گسترش روابط با ایران هستند»

ایران با توافق هسته‌ای قدرت مندتر خواهد شد
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در خبری تحت عنوان "ایران پس از توافق؛ بدون بمب اما قوی تر" به بررسی توافق هسته‌ای پرداخت.
در این گزارش آمده است: با انجام این توافق قدرت متعارف ایران در خاورمیانه تقریبا به طور قطعی افزایش خواهد یافت و این موضوع می‌تواند ایران را تهاجمی‌تر سازد.

تکذیب ‎نامزدی‎ کری و ظریف ‎برای‎ دریافت ‎جایزه‎ نوبل
فارس/ «موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم» خبرها مبنی برمعرفی جان کری و دکتر ظریف، برای دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ را تکذیب کرد.

ایرانی ها برنده توافق هسته‌ای هستند
ایرن/ روزنامه ایتالیایی اونیره نوشت: ایران در ابعاد مختلف برنده توافق هسته‌ای امضا شده با قدرتهای جهانی محسوب می‌شود.
این روزنامه ادامه داد: با خواندن متن این توافقنامه می‌توان دریافت که ایرانی‌ها در ابعاد مختلف، برنده این توافق با قدرتهای جهانی محسوب می‌شوند.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارائه کرد
تسنیم/ منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ایالات متحده روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل توزیع کرد که توافق هسته‌ای با ایران و پایان بخشیدن به تحریم‌های مدنظر را تأیید خواهد کرد اما شامل حفط تحریم‌های تسلیحاتی است.

اوباما: در حال عادی‌سازی روابط با ایران نیستیم
تسنیم/ رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: با وجود توافق همچنان اختلافاتی اساسی با ایران خواهیم داشت، در حال عادی سازی روابط با ایران نیستیم و تماس‌ها با ایران محدود خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سفری از پیش‌ اعلام نشده وارد ریاض شد
فارس/ «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس چهارشنبه شب (دیشب) در سفری غیر منتظره وارد ریاض پایتخت عربستان شد. قرار است این سفر دو روز به طول بیانجامد.
حماس طی ماه‌های اخیر از پیشرفت روابط با عربستان و چراغ‌ سبز برای بهبود این روابط سخن گفته بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcco0q1.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما