چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 44321
منبع : خبرگزاری فارس

استان‌ها باید اختیارات بیشتری به شهرداری‌ها بدهند

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: امروز شهرها به بلوغ قابل قبولی رسیده‌اند و در استان‌ها باید اختیارات بهتری به آن‌ها داده شود تا بتوانند فعالیت مناسب‌تری در این بخش داشته باشند.
استان‌ها باید اختیارات بیشتری به شهرداری‌ها بدهند
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی صبح امروز در سی امین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری شهرداری کلان‌شهرهای کشور که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، ارتقاء کیفیت زندگی را شهرها را امری ضروری عنوان و اظهار کرد: بحث اقتصاد شهری به طور خیلی تخصصی در شهرها پرداخته نشده است و بار اقتصاد شهر را نیز به نوعی باید در اختیار معاونین شهرسازی باشد.

وی تصریح کرد: در تمام سال‌هایی که رکود و رونق ساخت و ساز داشتیم مشکل شهرداری‌ها تأمین منابع مالی بوده و همیشه این مساله گریبان شهرداری‌ها را گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار قم با تاکید بر ضرورت مدیریت و رفع مشکلات شهر تصریح کرد: در شرایطی که اوج رکود در کشور در جریان است شاید تنها دستگاهی که فعالیت عمرانی انجام می‌دهد و در پی پیشبرد برنامه‌ها است شهرداری‌ها هستند.

وی بیان کرد: امروز شهرها به بلوغ قابل قبولی رسیده‌اند و در استان‌ها باید اختیارات بهتری به آن‌ها داده شود تا بتوانند فعالیت مناسب‌تری در این بخش داشته باشند.

بهشتی با اشاره به نقش نشست‌های تخصصی معاونین شهرسازی گفت: علی رغم اینکه مشکلات مالی گریبان شهرداری‌ها را گرفته اما در تهیه طرح‌های تفصیلی به سمت تحقق ایده‌آل ها رفته‌اند هرچند در برخی موارد تحقق پذیری طرح‌ها شاید کم باشد.

وی اصلاح تیپ 12 برای تدوین طرح تفصیلی را ضروری دانست و افزود: با اصلاح شرح خدمات این موارد می‌توان شرایط بهتری را در شهرها رقم زد و به شرایط ایده‌آل رسید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdfs0o.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما