شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 45663
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

پيام شهردار قم در پي شهادت آتش‌نشانان در حادثه پلاسكو

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم در پي شهادت تعدادي از آتش‌نشانان در حادثه پلاسكو پيامي صادر كرد.
پيام شهردار قم در پي شهادت آتش‌نشانان در حادثه پلاسكو
به گزارش قم نیوز، دكتر سقائيان نژاد شهردار قم در پي شهادت تعدادي از آتش‌نشانان كشور در حادثه آتش‌سوزي و ريزش برج پلاسكو در تهران پيامي صادر كرد.


متن پيام شهردار قم به شرح زير است:


«مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمينَ عادِيَةَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ»


«كسي كه دسته‏اي از مسلمانان را از خطر سيل يا آتش سوزي نجات دهد، بهشت بر او واجب مي‏شود» پيامبرصلي الله عليه وآله
الكافي ، ج ۵ ، ص ۵۵


آتش‌نشانان قشر ايثارگر و فداكار جامعه اسلامي هستند كه همواره جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا بتوانند از جان و مال بشريت صيانت كنند. آتش‌نشاني شغل نيست بلكه ايثاري همچون حضور در جبهه‌هاي حق عليه باطل براي دفاع از جان و مال مردم است.

همان‌گونه كه جوانان و اقشار مختلف اين مرز و بوم در دوران باشكوه و سراسر افتخار و ارزش دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گزارده و با اقتدار و ايثار در ميدان نبرد عليه باطل و دفاع از كيان و هويت نظام اسلامي و آرمان‌هاي انقلاب حاضر شدند، آتش‌نشانان با عشق و علاقه‌اي وافر در صحنه‌هاي مختلف خطر براي هم‌ميهنان با از خودگذشتگي وارد مي‌شوند و خطرات و آسيب‌ها را به جان مي‌خرند تا آسيبي به جان و مال هم‌وطنانشان نرسد.

در صحنه خطر آتش‌نشانان فرشتگان نجاتي هستند كه بهترين وصف براي آنها همين آيه قرآن است كه خداوند مي‌فرمايد: «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَميعاً وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعا» اگر كسي يك نفر را نجات بدهد، زنده كند، انگار همه‌ مردم را زنده كرده است. (مائده/۳۲)

بار ديگر شاهد رشادت، مردانگي و ايثار فرشتگان نجات ميهن اسلامي در صحنه‌ خطري ديگري بوديم؛ اگرچه اين حادثه تاسف‌بار و دردناك در برج قديمي پلاسكو تهران را مي‌توان نتيجه سهل‌انگاري و بي‌توجهي به موارد ايمني دانست اما اين‌بار نيز آتش‌نشانان با حضور پر قدرت در ميدان، خطر را به جان خريدند و از هرگونه آسيب به هموطنان خود جلوگيري كردند.

اينجانب ضمن تسليت حادثه‌ غم‌بار شهادت تعدادي از آتش‌نشانان ميهن اسلامي در حادثه آتش‌سوزي و ريزش برج پلاسكو، از خداوند متعال علو درجات براي ايشان و صبر براي خانواده اين شهدا خواهانم و آمادگي نيروهاي بحران و آتش‌نشاني شهرداري قم براي حضور در صحنه و تسريع در امدادرساني به حادثه‌ديدگان و آواربرداري را اعلام مي‌كنم.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcds90o.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما