دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 38220
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شهدای روحانی هم در زبان و هم در عمل دین خدا را یاری کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: شهدای روحانی به دلیل آنکه دین خدا را هم در زبان و هم در عمل یاری کردند، جایگاه و مقام ممتازتری نسبت به سایر شهدا دارند.
شهدای روحانی هم در زبان و هم در عمل دین خدا را یاری کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری طی سخنانی در یادواره 126 شهید طلبه مدرسه علمیه امام باقر(ع) با بیان اینکه ایمان به خدا و قیامت در زندگی شهدا تجلی عینی داشت اظهار کرد: شهدای روحانیت به طور خاص در عمل ثابت کردند که به قیامت و کار برای رضای خدا ایمان و باور دارند و این دنیای زودگذر و فانی، ارزش دل بستن ندارد.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد شهدای ما زیر 30 سال سن داشته‌اند، افزود: ما باید به تأسی از شهدا، فراتر از حرف و زبان، در عمل خود به تبلیغ دین خدا و دفاع از آن بپردازیم تا بتوانیم همچون آنان به سعادت ابدی دست یابیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه شهدای روحانی به مقام حق‌الیقین رسیده بودند، اظهار کرد: بی‌شک در میان همه شهیدان، شهدای روحانی از یک امتیاز و جایگاه بالاتری برخوردار هستند به این خاطر که هم با زبان خود و هم در مقام عمل ایمان به آخرت و باور به خدا را نشان دادند و به این شکل برای همه تاریخ الگو شدند.

وی با اشاره به اینکه فرصت در این دنیای مادی محدود و مناصب آن بسیار معدود است، خاطرنشان کرد: زندگی جهادی و تلاش در مسیر کسب رضای الهی یک منطق کاملاً عقلانی دارد جدای از آنکه دارای منطقی دینی و الهی است.

ماندگاری افزود: شهدا هم اهل مجاهدت بودند و هم اهل مراقبت و در این میان شهدای روحانی به دلیل یاری کردن دین خدا در مقام سخن و عمل، جایگاه ممتازتری دارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7w8x.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما