يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 37828
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا خبر داد

برگزاری سمینار علمی فرهنگ جهاد/ شهادت طلبی مهمترین عنصر فرهنگ انتظار

قم نيوز : قم نیوز: مسئول مؤسسه روایت سیره شهدا از شهادت طلبی به عنوان مهمترین عنصر فرهنگ انتظار نامبرد و از برگزاری دومین سمینار علمی فرهنگ جهاد درسال 95 خبر داد.
برگزاری سمینار علمی فرهنگ جهاد/ شهادت طلبی مهمترین عنصر فرهنگ انتظار
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ماندگاری ظهر امروز در نشست خبری که در موسسه سیره شهدا برگزار شد با اشاره به عملکرد ستاد راویان روحانی و اقدامات موسسه سیره شهدا در سال ۹۴ و ۹۵برای برگزاری اردو راهیان نور اظهار داشت: خدمت به خون شهدا باید از مهمترین برنامه ها باشد.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه به برکت ایثارگری و خون شهداست که امروز مسئولان دارای سمت و مردم در آرامش هستند افزود: اگر به این موضوع ایمان داریم عقلنا ناسپاسی کردیم اگر یاد شهدا نباشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی روایت سیره شهدا ۱۸ سال است فعالیت داشته و امیدواریم توانسته باشیم عطر شهدا را نشر دهیم گفت: موسسه مانند سالهای قبل در عملیات فرهنگی راهیان نور توفیق داشته ۱۷۴۹ روز نفر اعزام راوی داشته باشد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه راویان مجموعه را در پنج گروه تخصصی تقسیم بندی کردیم خاطر نشان کرد: ۲۷۳ روز نفر راوی برای کاروانهای دانشجویی، ۴۱۱ روز نفر برای گروه های دانش آموزی، ۲۲ روز نفر برای گروه های حوزوی، ۲۴ روز نفر برای کاروان زائران خارجی و ۱۱۹ نفر روز برای عموم کاروانها اعزام داشته ایم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه ۳۰ راوی مستقر در ۱۱ یادمان و زیارتگاه داشتیم تصریح کرد: ۳۳۵ روز نفر راوی در این زیارتگاه ها حضور داشتند.

وی با اشاره به راه اندازی سایت درخواست اعزام راوی در موسسه گفت: کسانی که متقاضی اعزام راوی هستند می توانند با ما ارتباط داشته باشند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که ۳ ماموریت عمده در کشور وجود دارد تصریح کرد: یکی از این ماموریت ها صیانت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی، دومی تربیت جوانان و حفظ نسل جوان و سومی بسترسازی برای ظهور است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دشمن از گسترش روحیه شهادت طلبی در کشور ما می ترسد خاطر نشان کرد: ۱۸۰ هزار شهید دفاع مقدس داریم که شهادت آنها نظام را بیمه کرده، جوانان را تربیت کشور را ایمن می کند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عصر فرهنگ انتظار شهادت طلبی است گفت: در روایت فرهنگ جهاد و شهادت یک روایت زبانی و یک روایت غیر زبانی وجود دارد که موسسه سیره شهدا تلاش دارد در روایت غیرزبانی موثر باشد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه معاونت فرهنگی سیره شهدا به مرکز مطاف مبدل شده است، عنوان کرد: تهیه و تولید کتاب های سبک زندگی شهدایی با بیش از ۱۰۰ محصول،تولید فلش کارتها، برگزاری نمایشگاه عکس در کانال مجازی شهید نما، تهیه ۳۰ هزار بسته فرهنگی برای دانش آموزان از طرف سپاه پاسداران، راه اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی مطاف و تولید ۲۲ نرم افزار اندرویدی در کافه بازار نمونه فعالیت های مرکز است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به برگزاری دومین سمینار علمی فرهنگ جهاد گفت: این سمینار برای تابستان ۹۵ برنامه ریزی شده و تاکنون ۱۵۰ اثر تخصصی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdch66nx.23nqidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما