شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 29365
مدیرکل منابع طبیعی قم:

پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) قم تا سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی قم از بهره‌برداری و تکمیل پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) به عنوان بزرگترین پارک استان در صورت تامین کامل اعتبارات در سال ۹۶ خبرداد و گفت: فاز نخست این پارک نیز با وسعت ۱۰۰ هکتار اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) قم تا سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان با اشاره به مراحل ساخت پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) در کیلومتر ۲ جاده قم گرمسار، اظهار داشت: پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) بزرگ‌ترین پارک استان قم است که مسافران و زائران امام رضا(ع) نیز می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به آغاز فاز نخست درختکار در پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) تصریح کرد: در فاز نخست پارک جنگلی ثامن الائمه(ع) ۴۹ هزار اصله نهال درختکاری می‌شود و در مجموع نیز تعداد ۲۵۰ هزار اصله نهار غرس خواهد شد.

عفتان مدیرکل منابع طبیعی قم از بهره‌برداری و تکمیل پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) به عنوان بزرگترین پارک استان در صورت تامین کامل اعتبارات در سال ۹۶ خبرداد و گفت: فاز نخست این پارک نیز با وسعت ۱۰۰ هکتار اوایل سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه احداث پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) به مساحت ۴۳۵ هکتار از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ است، افزود: احداث این پارک تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیربنایی داشته است.

وی با بیان اینکه خیابان‌کشی این پروژه به طول ۱۸ کیلومتر صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین ۵ کیلیومتر از خطوط لوله کشی انتقال آب انجام شده است که ۵۵لیتر پساب برای این پروژه تهیه شده است.

عفتان با اشاره به اینکه درختکاری در پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) با آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود، عنوان کرد: در درختکاری این پارک جنگلی ۳۲۰ هکتار درختکاری می‌شود که فاز نخست آن با ظرفیت ۱۰۰ هکتار با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenx8w.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما