يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 48841
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد

قم نيوز : قم نيوزك معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت ۶۰۰ واحد پرورش طیور در قم خبر داد و گفت: استان قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت ۶۰۰ واحد پرورش طیور در قم خبر داد و گفت: استان قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت ۶۰۰ واحد پرورش طیور در قم خبر داد و گفت: استان قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد.
به گزارش قم نيوز، حسین علی بیگی با بیان این که استان قم بالاترین تراکم واحدهای مرغداری در سطح کشور را دارد، گفت: به منظور کاهش آلودگی، ارتقاء بهره‌وری منابع تولید، بهبود کیفی تولیدات و اقتصادی کردن تولید، اصلاح ساختار واحدهای طیور اولویت اصلی این معاونت در سال ۹۶ در زمینه طیور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در این راستا طرح، گردش کار و نحوه اجرا تهیه شده و در سال گذشته حدود بیست واحد نسبت به اصلاح اساسی ساختار واحد خویش اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه به واحدهای طیور گفت: تعداد ۲۱۰ فقره شناسنامه برای واحدهای طیور بمنظور اجرای مقدمات طرح صادر شده است و اطلاعات در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در طرح اصلاح ساختار با در نظر گرفتن اصول فنی (وضعیت ساختمان، تاسیسات، تجهیزات و سایر مواد)، اصول بهداشتی، مدیریتی (ضریب تبدیل، تعداد تلفات و سایر موارد)، میزان همکاری واحدها در اجرای طرح‌ها و سایر اصول کیفی با همکاری اداره کل دامپزشکی و تشکل‌ها نسبت به رتبه بندی واحدهای طیور برای اولین بار در کشور اقدام شده است.

علی بیگی بیان داشت: بر این اساس صدور مجوز جوجه ریزی و پولت ریزی، میزان خدمات، فاصله جوجه ریزی، صدور و تمدید پروانه بهره برداری واحدهای طیور بستگی به رتبه واحد دارد.

وی با اشاره به این که حدود ۶۰۰ واحد پرورش طیور در استان قم فعال است گفت: از این تعداد ۳۰۹ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و ۷۰۴ هزار و ۷۸۰ قطعه و ۱۶۶ واحد مرغداری تخمگذار (دارای پروانه صنعتی) به ظرفیت هشت میلیون و ۲۱۹ هزار و ۶۳۰ قطعه است.

وی بیان داشت: ۵۹ واحد پولت تخمگذار به ظرفیت ۶ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۷۳۸ قطعه در حال فعالیت است.

وی به تسهیلات ارائه شده به واحدهای طیور خبر داد و گفت: در سال گذشته، تعداد ۵۸ واحد مرغ گوشتی به میزان ۱۰۳ هزار و ۲۰ میلیون ریال و ۳۹ واحد مرغ تخمگذار به میزان ۲۴۶ هزار و ۴۶۰ میلیون ریال از تسهیلات بهین یاب بمنظور فعال سازی واحدهای خود بهره‌مند شده‌اند.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcezv8e.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما