دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 9096

عصبانیت کاربران اینترنت در قم از فیلترینگ ناگهانی گوگل

چه کسی خسارت این اقدام نسنجیده را پرداخت خواهد کرد؟
قم نيوز : قم نیوز: اقدام کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فیلترینگ ناگهانی سرویس جستجوی گوگل و جیمیل، کاربران اینترنت در قم را عصبانی کرده است.
عصبانیت کاربران اینترنت در قم از فیلترینگ ناگهانی گوگل
به گزارش قم نیوز، کاربران اداری اینترنت در قم، هنگامی در ساعات اولیه صبح امروز، به عادت همیشگی نشانی سایت گوگل را در مرورگر اینترنت خود تایپ کردند، انتظار داشتند که این موتور جستجوی محبوب، بعد از لحظاتی، بالا بیاید اما این انتظار به درازا کشید و هیچ خبری از گوگل نشد. روز گذشته، شرکت زیرساخت به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، اقدام به فیلتر کردن ناگهانی موتور جستجوی گوگل کرده بود و همراه با این سایت، دسترسی به جیمیل نیز قطع شده است.

قطع دسترسی به موتور جستجوی گوگل که مناسب ترین موتور جستجو برای زبان فارسی است، در مراکز علمی و پژوهشی قم نیز باعث ایجاد مشکلات اساسی شد. دسترسی اساتید و دانشجویان به بسیاری از سایت ها علمی با جستجو صورت می گیرد و همچنین بسیاری از سایت های علمی، از خدمات جستجوی گوگل در داخل سایت خود جهت جستجو استفاده می‌کنند.

همچنین سایت های خبری قم و نمایندگان خبرگزاری ها و روزنامه های استان نیز که برای جستجوی خبر و عکس به گوگل متکی هستند، نیز امروز با مشکلاتی روبرو شدند.

از سوی دیگر فیلتر شدن ناگهانی جیمیل، باعث ایجاد مشکلات عظیمی در تبادل اطلاعات میان اقشار مختلف مردم شد. سرویس جیمیل 10 گیگابایت اطلاعات رایگان را در خود جا می دهد و علاوه بر جابجایی اطلاعات، نقش انبار اطلاعات را نیز به عهده دارد و قطع دسترسی به این سرویس، بدون دلیل موجه، برای کاربران قمی قابل قبول نبود.

بسیاری از بازرگانان قمی، برای ارتباط با مشتریان خود، از سرویس جیمیل استفاده می کنند و شرکت ها نیز از خدمات شرکتی گوگل مبتنی بر آدرس ایمیل شرکت استفاده می کنند که قطع این دسترسی، بار مالی نیز به همراه خواهد داشت.

به گفته دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه، فیلترینگ در پاسخ به عدم حذف ویدئوی موهن به پیامبر اسلام در یوتیوب صورت گرفته است اما به نظر می رسد سرویس های دیگر گوگل، ربطی به سرویس فیلتر شده یوتیوب ندارند و محروم کردن و خسارت زدن به محبین پیامبر به بهانه مقابله با توهین به آن حضرت، صحیح نیست.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcf.1d1iw6dxvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

س
به نظر من اگه این کار تونسته باشه به گوگل خسارت قابل توجهی بزنه خیلی هم خوبه.البته قبل از فیلتر شدن زمزمه هایی بود خیلی هم غیر منتظرانه نبود!
امیر
من هم خیلی از فیلتر شدن گوگل ناراحت شدم.
هر فیلتر یک تیر به سمت کاربران ایرانی