سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 8718
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم خبرداد:

راه اندازی سامانه تحت وب شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: در راستای کمک به کاربردی شدن دولت الکترونیک و سهولت ارتباط شهروندان با بدنه کارشناسی، شهرداری قم اقدام به راه اندازی سامانه تحت وب شهرداری الکترونیک کرده است.
راه اندازی سامانه تحت وب شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی اظهارداشت: در این سامانه هر شهروند قادر است اطلاعات عمومی مربوط به ملک و همچنین اطلاعات طرح‌ها، ثبت درخواست و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی گفت: در همین راستا واحد GIS معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم با راه اندازی پایگاه "الکترونیکی شهرداری قم" (ایساپ) به نشانی www.esup.qom.ir این اطلاعات را بر روی فضای مجازی قرار داده است و همه شهروندان می‌توانند با استفاده از این تارنما اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

معاون معماری و شهرسازی قم گفت: در حال حاضر تمام اطلاعات مربوط به شهر قم اعم از نقشه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و اسناد شهر قم از سال ۱۳۳۵ تاکنون به صورت نقشه و همپوشانی وجود دارد که برای اهداف گوناگونی همچون طراحی شهر، اصلاح هندسی معابر، بررسی مسیر مترو و مونوریل و... از این اطلاعات استفاده می شود و بر اساس اطلاعات موجود در این بانک اطلاعاتی، فرصت‌ها و چالش‌ها شناسایی می‌شوند.

وی اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور شهرداری قم با صرف هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقدام به تهیه نقشه‌های یک پانصدم کرده است.

بهشتی افزود: از دیگر مقاصد واحدGIS معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم جلوگیری از موازی‌کاری سازمان‌های مختلف شهرداری و حتی سایر ارگان‌های شهر قم است و در حال حاضر به نحوی عمل شده است که نبض اطلاعات و مدیریت اطلاعات شهر در اختیار این واحد شهرداری است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.ydciw6decgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

خرابه