پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 32399

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: رسانه ها باید درخدمت دین باشند
آيت الله العظمی نوري همداني در جمع علما و روحانيون جمهوري آذربايجان: علماي اسلام به فکر تقريب مذاهب و کنار گذاشتن اختلافات باشند
بیانیه مجلس خبرگان رهبری: شورای عالی امنیت ملی و مجلس خطوط قرمز نظام را در برجام رعایت کنند
آیت‌الله مدرسی: شورای نگهبان با قاطعیت نظارت استصوابی را اجرا می‌کند
آیت‌الله فاضل لنکرانی: مباحث اخلاقی و اعتقادی مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد
دکتر عراقچي: غني‌سازي يك روزهم تعطيل نمي‌شود


** جام جم ۹۴/۶/۱۲
* اوباما، برنده نبرد سیاسی با کنگره
با حمایت باربارا میکولوسکی سناتور ایالت مریلند از برجام، شمار سناتورهای حامی توافق هسته‌ای به ۳۴ نفر رسید و این یعنی آن که اوباما برای دفاع از وتوی احتمالی مصوبه کنگره درباره برجام آرای لازم را در اختیار دارد.
وال‌استریت‌ژورنال نوشته رئیس‌جمهور آمریکا در جدال با کنگره به پیروزی رسیده است.
* مقایسه «برجام» و «حصر» به روایت پورمحمدی
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در دیدار برخی مدیران رسانه و دانشجویان گفته «موضوع برجام از دیدگاه ما همانند حصر، یک بحث سیاسی و امنیتی و فراتر از تصمیم قواست؛ بنابراین باید در شورای‌عالی امنیت ملی به بحث گذاشته شود.»
وی درباره موضوع حصر یادآور شده است: چون این تصمیم سیاسی و امنیتی بوده و به‌دنبال هرج و مرج و فتنه در کشور گرفته شده است، بی‌تردید برای حل آن کشور نیاز به آرامش دارد.
* واکنش سخنگوی وزارت کشور به اظهارات آیت‌الله یزدی
حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره بی‌اعتمادی به برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: آیت‌الله یزدی از بزرگان کشور است و بنده از قدیم‌الایام به ایشان ارادت داشته‌ام و نظراتشان مهم است اما صلاح نمی‌دانم از طریق رسانه‌ها در سال همدلی و همزبانی با ایشان صحبت کنم.
او گفته «آیت‌الله یزدی همچنان در دو تا سه روز آینده مشغول اداره جلسه مجلس خبرگان رهبری هستند، ان‌شاءالله بعد از فراغت ایشان، حضوری خدمتشان توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم.»

** همشهری ۹۴/۶/۱۲
* کنگره دو تکه شد
حمید بعیدی نژاد رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته‌ای گفت از طریق گفت و گو کاری کرده ایم که برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، کنگره این کشور دوپاره شد و آمریکایی‌ها دچار مشکل جدی با اسرائیل و لابی صهیونیست‌ها شده‌اند.

** کیهان ۹۴/۶/۱۲
* زبان‌درازی آمریکا و جای خالی صراحت در دیپلماسی
در حالی که مقامات آمریکایی بخصوص رئیس جمهور این کشور پس از توافق هر روز بر شدت تهاجم خود علیه جمهوری اسلامی می‌افزایند جای خالی پاسخ و صراحت در دیپلماسی دولت خالی است.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت: مواضع‌انقلابی را ، مبانی امام بزرگوار را صریح بیان کنیم.خجالت نکشیم، رودربایستی نکنیم، ترس نداشته باشیم.
اوباما در مصاحبه با سی ان ان: هیچ گزینه‌ای را در برابر ایران از دست نمی‌دهیم. ما می‌توانیم بخش اعظم زیر ساخت نظامی ایران را نابود کنیم . دارایی‌های آزاد شده ایران، وضعیت بازی در خاورمیانه را تغییر نمی‌دهد.
* ظریف: مذاکرات هسته‌ای تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر الجزایر گفت: مذاکرات هسته‌ای تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی‌رود و فرصتی مناسب برای دیپلماسی در منطقه است.
ظریف در این دیدار حل موضوع هسته‌ای را فرصتی برای دیپلماسی دانست و گفت: نشانه آن هم این بود که با کشورهای مستقل ودرحال توسعه نمی‌توانند با زبان تهدید سخن بگویند بلکه با زبان تکریم و احترام باید سخن بگویند.
* نیویورک تایمز:تدارکاتچی اسلام افراطی عربستان است نه ایران
ستون‌نویس روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با رد ادعای «پیشرو بودن ایران در حمایت از تروریسم» نوشت: «صدور وهابیت» توسط آل‌سعود که از قضا متحد آمریکا نیز هست، عامل اصلی گسترش اسلام افراطی و تکفیری است.

** شرق ۹۴/۶/۱۲
* غزه تا ۵ سال آینده جای زندگی نیست
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ‌ملل، موسوم به آنکتاد، اعلام کرد: اگر اوضاع غزه به همین منوال باشد، غزه تا پنج سال آتی، دیگر جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود.
* لیبی ورود اتباع ایران، پاکستان و یمن را ممنوع کرد
دولت بخش شرقی لیبی طبق بیانیه‌ای که ارتش مصر صادر کرده است، ورود اتباع ایران، پاکستان و یمن به این کشور را ممنوع کرد.
پیش از این نیز ورود اتباع کشورهای سودان، فلسطین، بنگلادش و سوریه به این کشور ممنوع شده بود. در این حکم این اقدام در راستای «کمک به تأمین ثبات و امنیت کشور» اعلام شده است.

** ایران ۹۴/۶/۱۲
* جان کری: ایران به تمامی تعهدات خود در توافق اولیه عمل کرد
جان کری، وزیر خارجه امریکا در سخنانی به دفاع از توافق هسته‌ای با ایران پرداخت. کری گفت: با شرکای خود درخصوص توافق هسته‌ای با ایران اتفاق نظر داریم.‎ توافق هسته‌ای با ایران، جهان امن‌تری را به دنبال دارد. وی با بیان اینکه ایران به تمامی تعهدات خود در توافق اولیه عمل کرد و این ما را به سمت توافق نهایی سوق داد، افزود: چرا باید کاری کنیم که حرف آنها (ایران) درباره بی‌اعتمادی به امریکا درست از آب دربیاید؟!
* واکنش کمالوندی به سخنان برخی مسئولان سابق مذاکره هسته ای
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به مسائل مطرح شده از سوی برخی از مسئولان سابق پرونده هسته‌ای کشور، از جمله اینکه بازدیدی در دوره قبل از مراکز نظامی مورد درخواست آژانس صورت نگرفته است، گفت: «سیاست ما این نیست که هر روز بخواهیم پاسخ اظهارات افراد مختلف را بدهیم. اما همین میزان می‌توانم بگویم که تاکنون در دولت یازدهم هم بازدید از تأسیسات نظامی ما انجام نشده است.»
* رونمایی از سنگ‌نوشته یکصد لقب امریکا
سنگ‌نوشته یکصد لقب دولت امریکا در کلام و سخنان امام(ره) مقابل دیوار سفارت سابق امریکا در تهران رونمایی شد. در این مراسم، پرچم امریکا، انگلیس و اسرائیل به آتش کشیده شد و حاضران شعارهایی از قبیل «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «سازشگری با شیطان خیانت است به قرآن» سر دادند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۱۲
* مفتی سابق مصر ادعا کرد خرید و فروش شراب برای مسلمان منعی ندارد و فقط خوردن آن ممنوع است! «علی‌جمعه» در برنامه «والله اعلم» شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی» مصر گفت: براساس مذهب حنفی قراردادهای فاسد در سرزمین‌های دیگر حلال است و فروش شراب برای فرد مسلمان در غیر از سرزمینش منعی ندارد، اما خوردن آن ممنوع است!
* قطر، عامل پشت پرده اغتشاشات لبنان
منابع آگاه مدعی شدند که قطر معترضان لبنانی را به برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بیروت تحریک می‌کند.
روزنامه «الدیار» با اشاره به سخنان اخیر «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان مبنی بر اینکه یک کشور کوچک عربی در پشت پرده تحولات امنیتی بیروت قرار دارد، به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که «کشور کوچک عربی مذکور، همان قطر است».

** وطن امروز ۹۴/۶/۱۲
* هشدار بین‌المللی درباره اوضاع تعز
همزمان با هشدار سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در استان تعز یمن، عفو بین‌الملل اعلام کرد صدها غیرنظامی یمنی با بمب‌های ساخت آمریکا کشته شده‌اند. سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۳ میلیون تن در استان تعز به دلیل دشوار بودن ارسال کمک‌های انسانی به آنها در معرض خطر قرار دارند.
* تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ است
رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی با ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم از کم‌تجربگی و ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت گفت: به‌رغم درستی جهت‌گیری‌ها ولی سیاست‌ها کند عملیاتی می‌شود. طهماسب مظاهری گفت: سرعت اخذ تصمیمات مهم و اساسی اقتصادی، کم بوده و جدیت آن نیز کفایت نمی‌کند بنابراین باید این تصمیمات با سرعت بیشتر و جسارت بالاتری اخذ شوند.
* قیمت جهانی نفت سقوط کرد
قیمت نفت در معاملات آسیایی دیروز تحت تاثیر ذخایر بالاتر از حد انتظار نفت خام آمریکا و آمار تولیدی ضعیف‌تر از حد مطلوب در این کشور که به ریزش قیمت‌ها دامن زد، ۲ درصد کاهش یافت.

** جوان ۹۴/۶/۱۲
* حذف دلار از مبادلات كشورهاي مشترك المنافع كليد خورد
ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه پيش‌نويس توافقنامه حذف دلار از مبادلات اقتصادي كشورهاي مشترك‌المنافع را به «دوماي» اين كشور ارائه كرد.
* عراقچي: غني‌سازي يك روزهم تعطيل نمي‌شود
عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي با بيان اينكه غني‌سازي اورانيوم يك روز هم تعطيل نمي‌شود، گفت:‌تا ۱۵ سال آينده مي‌توانيم با ماشين سانتريفيوژ نسل ۶ و ۸ به ۱۹۰ هزار سو برسيم.
سيدعباس عراقچي، عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي سخنران ويژه ديروز اجلاسيه خبرگان رهبري در سخنراني خود به رعايت خطوط قرمز در مذاكرات از سوي تيم مذاكره‌كننده اشاره كرد و گفت:‌ما بحث تعطيلي غني‌سازي كه جزو خطوط قرمز مدنظر مقام معظم رهبري و جمهوري اسلامي ايران بود را نپذيرفتيم و اجازه نداديم كه غني‌سازي حتي يك روز هم تعطيل شود.
* حجت الاسلام حسن نمازی ، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، از نمایندگی استعفا داد گفته می‌شود علت استعفای نبود شرایط لازم برای انجام وظایف نمایندگی بوده است.
* آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با انتقاد از کسانی که خود را پیرو خط امام می‌دانند اما شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند، تصریح کرد، کسانی که امروز می‌گویند خط امام و راه امام، باید همانند امام راحل جایگاه و موقعیت شورای نگهبان را حفظ کنند چون شکست شورای نگهبان شکست نظام جمهوری اسلامی ایران است.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۱۲
* امیرعبداللهیان با سید حسن نصرالله دیدار کرد
حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران که برای رایزنی با مقامات لبنانی به بیروت سفر کرده با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار کرد. دبیرکل حزب الله لبنان با تبریک مجدد توافق هسته‌ای و تثبیت دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حفظ و توسعه دانش هسته‌ای ، نقش مخرب رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی منطقه تمرکز بر تداوم سیاست تجاوز و توسعه طلبی خواند و مقاومت را در بهترین شرایط توانمندی در مقابل هر گونه تهدیدی علیه لبنان ارزیابی کرد.
* حمله توئیتری البرادعی به حکام عرب
با خبر شدیم مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی، پناهنده شدن آوارگان سوری را به کشورهای اروپایی، مایه ننگی برای حکام عرب دانست.

** رسالت ۹۴/۶/۱۲
* گرت پورتر تحليلگر و روزنامه نگار منتقد آمريکايي در گفتگو با رسالت
ايران در مذاکرات هسته اي قدرتمند ظاهر شد
رهبر ايران با درايت دریافت که بازرسي از اماکن نظامي يک دام اطلاعاتي است.
استدلال آمانو در مورد بازرسی از سایت‌های نظامی غیر حقوقی است.
تبعیض نژادی آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است.
* علماي اسلام به فکر تقريب مذاهب و کنار گذاشتن اختلافات باشند
آيت الله العظمی نوري همداني در اجتماع علما و روحانيان جمهوري آذربايجان از اين که امت اسلام گرفتار اختلافات داخلي شده ابراز تاسف و تاکيد کرد که علما و انديشمندان اسلامي بايد با کنار گذاشتن اختلافات به فکر تقريب مذاهب و منسجم کردن مسلمانان جهان باشند.به گزارش خبرگزاري رسا از باکو آيت الله العظمی حسين نوري همداني در دومين روز سفر خود به جمهوري آذربايجان، با حضور در مسجد تازه پير باکو ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با علما و روحانيان آذربايجان ديدار کرد.
* شوراي عالي امنيت ملي و مجلس خطوط قرمز نظام را در برجام رعايت کنند
مجلس خبرگان رهبري در هجدهمين اجلاسيه طي بيانيه‌اي تأکيد کرد: شوراي عالي امنيت ملي و نمايندگان مجلس خطوط قرمز نظام را در «برجام» رعايت کنند و مسئولان مراقب رخنه و نفوذ بيگانگان باشند. در بيانيه پاياني مجلس خبرگان، آمده است : ضمن تقدير از زحمات دولت در کاهش تورم، اجراي طرح تحول سلامت، برنامه‏ريزي براي ادامه حرکت علمي کشور، از رئيس جمهور محترم و مسئولان نظام اسلامي مي‏خواهيم نسبت به حفظ، صيانت و تعميق فرهنگ اسلامي ـ ايراني، تقويت هويت ملي و انقلابي، پاسداري از فرهنگ ايثار، شهادت، حجاب و عفاف، ترويج ارزش‌ها،اهتمام، به قانون امر به معروف و نهي از منکر و بيان صريح مواضع انقلابي، تلاش کنند.

** مردم سالاری۹۴/۶/۱۲
* ۷ سال خشکسالي شديد در ۱۰ استان
شاهرخ فاتح رئيس مرکز خشکسالي و مديريت بحران سازمان هواشناسي، از بروز خشکسالي شديد در ۱۰ استان طي ۷ سال گذشته و ۱۷ استان طي ۳ ماه گذشته خبر داد.
* نگراني از بهار عربي در لبنان
ميشل عون، رهبر جريان آزاد ملي لبنان و رئيس فراکسيون «تغيير و اصلاح» در کنفرانسي مطبوعاتي تاکيد کرد: من از بهار عربي مي‌ترسم. من نگران وقوع بهار عربي در لبنان هستم؛ بهاري که جهنم اعراب بوده است و چيزي که بيشتر مرا مي‌ترساند بشارت شبکه «سي‌ان‌ان» آمريکا به اين مساله است که لبنان در آستانه بهار عربي است.

** آرمان ۹۴/۶/۱۲
* غرب ورود به لغو تحريم‌ها را در دوره ما پذيرفته بود
دبير سابق شوراي امنيت ملي به عنوان سخنران ويژه هجدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري، روند دستاوردهاي مذاكرات هسته‌اي طي سال‌هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ را تشريح كرد. سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه موضوع هسته‌اي يك مساله ملي است اظهار داشت: زماني كه دولت يازدهم پروژه هسته‌اي را تحويل گرفت طرف مقابل به حقوق هسته‌اي ايران در چارچوب ان پي تي اذعان كرده و آمادگي عملي خود را براي ورود به موضوع لغو تحريم‌ها از جمله تحريم‌هاي يك جانبه اعلام كرده بود.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۱۲
* چهره‌های جدید در شورای هماهنگی اصولگرایان
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از مذاکره با سعید جلیلی، علی‌اکبر ولایتی، محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی برای حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان خبر داد. کمال‌الدین سجادی، با اشاره به جلسه هیات‌رئیسه تشکل متبوعش اظهار داشت: «در این جلسه که با حضور اعضای هیات‌رئیسه جبهه پیروان برگزار شد، درباره شورای هماهنگی اصولگرایان صحبت و درباره راهبرد جبهه تبادل‌نظر شد.»
* بازدید کمیسیون برجام از فردو انجام شد
بازدید کمیسیون «برجام» مجلس از سایت فردو دیروز انجام شد و در حین این بازدید، سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه، از بازدید اعضای کمیسیون ویژه در روز چهارشنبه هفته آینده از سایت خنداب اراک خبر داد. منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه خبر داده است: «هفته‌آینده هیاتی از شورای عالی امنیت ملی نیز در کمیسیون ویژه برجام مجلس حضور خواهند یافت.»

** آفرینش ۹۴/۶/۱۲
* مخالفت آمريکا با برافراشتن پرچم فلسطين در سازمان‌ملل‌متحد
آمريکا با برافراشتن پرچم فلسطين در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک مخالفت کرد. "مارک تونر" سخنگوي وزارت خارجه آمريکا خواهان از سرگيري مذاکره ميان فلسطين و اسراييل شد و تاکيد کرد: ضروري است دو طرف از طريق مذاکره به توافق برسند.

** ابتکار ۹۴/۶/۱۲
* شاه اردن خواستار احیای روند سازش شد
شاه اردن روز چهارشنبه طی اظهاراتی تشدید تلاش‌ها به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را خواستار شد.
* اولین سفیر سنی در ایران انتخاب شد
صالح ادیبی، به‌عنوان اولین سفیر کُرد اهل سنت در دولت تدبیر و امید انتخاب شد و استوارنامه خود را برای حضور در سفارت کشورهای کامبوج و ویتنام دریافت کرد.

** قدس ۹۴/۶/۱۲
* برای خرید سوخو به مسکو نرفته بودم
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هدف از سفر اخیرم به مسکو، تبادل نظر در ارتباط با ارتقای سطح همکاری‌ها در عرصه فناوری بود و با مأموریت خرید هواپیمای سوخو به روسیه سفر نکردم.
* ادعای مفتی سعودی
مفتی کل عربستان سعودی در واکنش به فیلم محمد رسول‌ا... (ص) ساخته مجید مجیدی، مدعی شد که این فیلم ایرانی تحریف اسلام است!
* توضیح معاون‌هاموند درباره بازگشایی سفارت
توبایاس الوود، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: بازگشایی سفارت این کشور در ایران به معنای تغییر سیاست لندن در قبال اعراب حاشیه خلیج فارس و حمایت نکردن از آنهانیست.

** خراسان ۹۴/۶/۱۲
* سياست عربستان شکست خورده است
بيژن زنگنه وزير نفت کشورمان در گفت وگو با دو خبرگزاري بين المللي بر حضور سريع ايران به بازار نفت پس از لغو تحريم‌ها تاکيد کرد و ضمن تاييد وجود ۶۰ ميليون بشکه ميعانات گازي ذخيره شده روي آب ايران گفت: راهبرد عربستان براي حفظ سهم اوپک در بازارهاي جهاني کارساز نبوده و ايران خواستار بازنگري در اين راهبرد است.
* راه‌اندازي سامانه دريافت کمک مردمي به مستضعفين جهان
سامانه کمک‌هاي مردمي به مستضعفين جهان در بخش پرداخت وجوهات شرعي پايگاه اطلاع رساني دفترمقام معظم رهبري (leader.ir) راه اندازي شد. سامانه مزبور در(leader.ir) با انتخاب گزينه «کمک‌ها» از ستون «بابت...» قابل دسترسي است.
* طرح ۱۰ ساله آمريکا براي فشار بر ايران
پايگاه آمريکايي المانيتور در مصاحبه اي با يک مقام آمريکايي وزارت خارجه آمريکا که تأکيد کرده نبايد نامش فاش شود، از طرح راهبردي و ۱۰ ساله آمريکا براي ايران و خاورميانه خبر داده است. اين مقام وزارت خارجه آمريکا ادعا کرده کشورش در اين طرح به دنبال فشار بر ايران براي تغيير مواضع منطقه اي خود و توقف حمايت‌ها از گروه‌هاي حزب ا... و حماس است.

** اعتماد ۹۴/۶/۱۲
* اقدام داعش براي نزديكي به مرزهاي ايران ناكام ماند
امیر پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: امريكا گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري را راه‌اندازي و حمايت كرد از جمله گروهك تروريستي داعش كه فعاليت‌هايي براي نزديك شدن به مرزهاي ما داشت كه با آمادگي يگان‌هاي نيروي زميني نتوانست كاري از پيش ببرد.

** شهروند ۹۴/۶/۱۲
* بی‌طرفی در انتخابات زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم می‌کند
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور گفت: زمانی که مردم از بی‌طرفی انتخابات، پاسداری از رای و موثر بودن حضور خود در انتخاب نمایندگان اطمینان حاصل کنند، حضور در انتخابات بیشتر خواهد بود.
* اظهارات جنگ‌طلبانه وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی خصمانه علیه ایران گفت که چه با توافق هسته‌ای و چه بدون آن، گزینه نظامی آمریکا علیه تهران همچنان باقی است. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه در همایش سالانه لژیون نظامیان آمریکایی در شهر بالتیمور تأکید کرد که وی برای این‌که اطمینان یابد ایران تهدیدی نظامی علیه آمریکا نیست، همچنان تلاش خواهد کرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسانه ها باید درخدمت دین باشند

رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به ابزار مهم رسانه در جهان گفت: ما خط قرمز‌ها و چارچوب‌هایی داریم که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم و نباید تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار بگیریم که اگر از این خطوط قرمز حتی با هدف جلب رضایت عده‌ای عبور کنیم؛ اسباب استعمار و فساد را فراهم کرده‌ایم و دچار اشتباه و خسران شده‌ایم. این مرجع تقلید زبان رسانه را گویا خواند و گفت: رسانه ابزار مفیدی است، اگر بتوانیم آن را در خدمت دین و اسلام در بیاوریم کار بزرگی انجام داده‌ایم؛ اما نباید تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار بگیریم.

قانون امر به معروف و نهی از منکر باید بدون تسامح اجرا شود
فارس/آیت‌الله محمد یزدی در اختتامیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اسلام است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بحث فقهی است که امروز همه مسئولان به آن اعتقاد دارند. حال که مجلس شورای اسلامی قانونی را در این زمینه تصویب کرده و شورای نگهبان برای اجرا به دولت ارسال کرده است نباید در اجرای آن تعللی وجود داشته باشد. وی تأکید کرد: در مسائل فرهنگی به دولتمردان توصیه می شود و از آنها می‌خواهیم که توجه بیشتری نسبت به آنها داشته باشند. امروز چگونه می‌توان برخی تئاترها و جشن‌هایی که در کشور اسلامی ما برگزار می‌شود را توجیه کنیم. رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: امروز باید قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود و در اجرای آن نباید تسامحی صورت بگیرد.

شورای نگهبان با قاطعیت نظارت استصوابی را اجرا می‌کند
تسنیم/آیت‌الله مدرسی اظهار داشت: شورای نگهبان طبق قانون عمل می‌کند و ملاک‌های آن همان ملاک‌هایی است که در قانون آمده است. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه وظیفه شورای نگهبان نظارت استصوابی است گفت: شورای نگهبان مثل همیشه مصمم است آنچه را که وظیفه دارد با قاطعیت انجام دهد ‌و غیر از این هم توقعی از شورای نگهبان نیست.‌وی در مورد موضوع فتنه بیان کرد: فتنه موضوع واضحی است و مثل این است که کسی خورشید را منکر شود ولی اینکه چه کسی فتنه‌گر بوده یا نه باید پرونده‌اش بررسی شود.

مباحث اخلاقی و اعتقادی مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد
رسا/آیت‌الله فاضل لنکرانی در دیدار مسؤولان دانشگاه حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که حضرت معصومه(س) از افتخارات قم و از افتخارات ایران و شیعه است، اظهار داشت: حرم این بانوی بزرگوار اسلام یک محل اعتقادی بسیار مستحکم برای شیعه است. عضو جامعه مدرسین بر ضرورت تقویت بعد علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه‌‌ها تأکید کرد و گفت: ضعف در علم برای دانشجو خیلی نگران کننده نیست اما ضعف، اعتقادی و اخلاقی ، نگران کننده است.

فقه کار را در جامعه نهادینه کنیم
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که شهر قم قطب علمی و بین المللی و پایگاه مهم فکر و اندیشه الهی در جهان است، یادآور شد: در حوزه فرهنگی باید، فرهنگ کار و تلاش، که خود قوام حیات، رشد و توسعه جامعه را به همراه دارد، مورد توجه قرار گیرد. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: باید با مشارکت و فعال سازی نهادهای حوزوی، در راستای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فقه و اخلاق کار در عرصه‌های مختلف، گام‌های موثرتری برداریم

عزت واستقلال امروز ایران مدیون ایستادگی ملت در برابر دشمنان است
ایرنا/حجت الاسلام والمسلمین روحانی دیشب در دیداربا خانواده شهیدان قمی و احمد تابندگان جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس با بیان این که دولت خود را خادم ملت و خانواده شهدا و جانبازان می داند، گفت: افتخار، عزت و سربلندی امروز کشورمان مدیون مقاومت و ایستادگی ملت ایران و خانواده بزرگ ایثارگران است.رییس جمهور با اشاره به اینکه راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ تحمیلی وجود نداشت گفت: ملت ایران به صحنه آمد و در برابر متجاوز ایستادگی و جانفشانی کرد تا به عزت و استقلال واهداف بلند امروز برسیم.

رد توافق به معنای هزینه سنگین و شکست برای آمریکاست
ایرنا/نشریه اکونومیست در یادداشتی تاکید کرد: اگر کنگره توافق را لغو کند،آمریکا خود را یکه و تنها مشغول جنگیدن در یک میدان مبارزه برای حفظ تحریم‌های ایران می یابد. این میدان رزم، افزون بر هزینه سنگینی که بر آمریکا تحمیل می کند، شکستی برای این کشور است.در ادامه این یادداشت آمده است: با توجه به خصومت جمهوریخواهان با این توافق، اوباما نیک می‌داند که احتمالا ناگزیر خواهد بود برای باطل کردن رای منفی کنگره، به حق وتوی خود متوسل شود.

مسکو به ائتلاف آمریکایی ضد داعش نمی پیوندد
ایرنا/نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، مسکو به ائتلاف آمریکایی ضد داعش نمی پیوندد و این ائتلاف بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل در حال بمباران خاک سوریه است.« چورکین» گفت ما به ائتلافی که تصمیم های شورای امنیت را نادیده می گیرد نخواهیم پیوست.

نامه کری به کنگره درباره برجام و اسرائیل
تسنیم/وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای خطاب به قانونگذاران کنگره آمریکا ضمن حمایت از توافق هسته‌ای با ایران از آمادگی آمریکا برای تقویت همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی برای تقویت امنیت رژیم صهیونیستی و کشورهای شورای همکاری خبر داد.جان کری در این نامه با طرح اتهاماتی علیه ایران مبنی بر حمایت از تروریسم در منطقه و ایجاد تهدید علیه اسرائیل نوشته است: درباره تغییر رفتار ایران پس از اجرای برجام دچار توهم نشده ایم.به همین دلیل ما بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای متمرکز شده ایم.

مذاکره عربستان با آمریکا برای خرید سلاح
فارس/دولت عربستان در حال مذاکره با آمریکایی‌ها برای نوسازی و تقویت ناوگان دریایی و هوایی خود است و انعقاد توافق هسته‌ای، اینگونه تحرکات راشدت بخشیده است.بر اساس گفته منابع ، دولت‌عربستان مذاکرات برای خرید دو ناوچه جنگی را شروع کرده و انتظار می‌رود تا اواخر پاییز، کار انعقاد قرارداد مربوطه با شرکت آمریکایی «لاکهیدمارتین» نهایی شود.

هادی‎ خواستار تشدید تجاوز عربستان ‎به ‎یمن ‎شد
العالم/ هادی روز چهارشنبه تلفنی با عبدالرحمن صالح البنیان رییس ستاد کل نیروهای مسلح (ارتش) عربستان گفتگو کرد و از وی خواست که حملات هوایی به یمن افزایش یابد.وی همچنین خواستار رساندن سلاح های بیشتر و پیشرفته تر به دست مزدوران آل سعود در استان تعز در جنوب یمن شد.

اجرای توافق هسته ای ایران برای دولت آینده آمریکا الزام آور نیست
باشگاه خبرنگاران/یک عضو سنای آمریکا گفت: توافق هسته ای ایران برای دولت آینده آمریکا الزام آور نخواهد بود.مارکو روبیو، درخصوص توافق هسته ای ایران در شبکه فاکس نیوز مدعی شد: گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز باقی خواهد ماند.

صهیونیسم یک جنبش سیاسی است و هیچ تناسبی با یهودیت ناب ندارد
صدا و سیما/رئیس مجلس کشورمان در ادامه سفر به نیویورک دیروز با جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار خاخام موشه داوبک رئیس جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا از ایران به عنوان کشوری مهم یاد کردوگفت: صهیونیسم یک جنبش سیاسی است که اهدافی را دنبال می کند که با آموزه های یهودیت ناب سازگاری ندارد.وی تاکید کرد ‌: صهیونیسم تنها ۱۵۰ سال پیش و بر اساس یک نقشه سیاسی به وجود آمد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcf1mdm.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما