قم نيوز : قم نیوز: نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد، پنجشنبه شب پس از دو روز فعالیت به کار خود خاتمه داد.
اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم به کار خود خاتمه داد
به گزارش قم نیوز ، این اجلاس که با موضوع \'نقش حوزه های علمیه و علمای بلاد در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی\' در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد با صدور بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.
 
در این بیانیه که توسط آیت الله سید هاشم حسینی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور قرائت شد آمده است: روحانیت و حوزه های علمیه اهانت نشریه فرانسوی به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام (ص) را که عواطف مسلمانان و انسان های آزاد اندیش را در سراسر جهان جریحه دار کرده قاطعانه محکوم می نماید و این حرکات مذبوحانه را توطئه ای حساب شده از سوی استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل در جهت تکمیل پروژه اسلام هراسی می دانیم.
 
در ادامه بیانیه آمده است: حفظ وحدت، اتحاد و همدلی در صفوف مسلمانان یکی از ضروری ترین نیازهای امروز جهان اسلام بوده و هرگونه تلاش در جهت اختلاف در میان امت اسلامی را که توسط بیگانگان و عناصر وابسته به آنان انجام می گیرد محکوم کرده و تعاون و همدلی علمای اسلام و مسلمانان و طرد عناصر مزدور و وابسته و جلوگیری از طرح مسائل انحرافی را تنها راه پیروزی بر توطئه های دشمنان می دانیم.
 
بیانیه حاکیست: حرکت مستقیم و پرشتاب کاروان انقلاب اسلامی مرهون کاردانی و رهبری کم نظیر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و حضور همدلانه و مجدانه آحاد ملت ایران اسلامی در صحنه است، روحانیت و حوزه های علمیه ضمن ستایش نقش بی بدیل رهبری نظام در مهار فتنه ها و سکان داری انقلاب، حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت فقیه را وظیفه دائمی خود می داند.
 
در ادامه بیانیه آمده است: ضمن قدردانی از اقدام مهم رهبر فرزانه انقلاب در نام گذاری سال جاری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی، توجه ویژه مسوولان بخصوص شخص رییس جمهوری و هیات دولت را نسبت به جدی گرفتن این مهم به عنوان هدفی راهبردی لازم دانسته و همگان بویژه اندیشمندان، مدیران و مسوولان اجرایی را به نهضتی بزرگ در این عرصه مهم فرا می خوانیم.
 
در این بیانیه اضافه شده است: مرجعیت شیعه به عنوان عالی ترین رکن و جایگاه روحانیت در حوزه های علمیه همواره پیشتاز در دفاع از کیان اسلام ناب محمدی بوده و خواهند بود و حمایت و اطاعت از این استوانه های علم و دین را وظیفه دائمی خود دانسته و تلاش های موثر این عزیزان در حفظ اصول و ارزش های اسلامی را ارج می نهیم و توجه همگان بویژه همه مسوولان و دست اندرکاران را به رعایت رهنمودهای این دلسوزان اسلام و انقلاب جلب می نماییم.
 
بیانیه حاکیست: حوزه های علمیه به عنوان خاستگاه تمدن اسلامی و احیاگر ارزش های دینی آمادگی خود را در تبیین و تبلیغ الگوی صحیح زندگی اسلامی اعلام داشته و مقابله با تهاجم فرهنگی، سیاسی دشمن را در همه عرصه ها بویژه پاسخ به شبهات، مقابله با القائات کاذب و جریان های انحرافی و عرفان های دروغین را وظیفه اصلی و ذاتی خود تلقی می نماید.
 
در این بیانه آمده است: در این راستا به مسوولان محترم فرهنگی تبلیغی و اجرایی کشور متذکر می گردد که دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب جز با همدلی همگان و باور و عزم جدی و برنامه ریزی صحیح و توجه به مقتضیات اسلام و انقلاب میسور نخواهد بود؛ در این راستا حضور نیروهای مومن، کارآمد و متخصص را در عرصه فرهنگ امری ضروری و بسیار مهم می دانیم.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: تحریم های سنگین اقتصادی سال های اخیر که در راستای ممانعت از دست یابی ملت ایران به حقوق مسلم هسته ای خود صورت گرفته است را محکوم نموده و ضمن تاکید بر حقوق مسلم ملت ایران به زیاده خواهان آمریکایی و غربی اعلام می کنیم به حول و قوه الهی حرکت پرشتاب خود را با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ادامه خواهیم داد.
 
در این بیانیه تصریح شده است: نقض حقوق بشر در کشورهای عربستان سعودی و بحرین که با دستگیری، شکنجه و اهانت و مجازات های غیر شرعی و حقوقی شخصیت های برجسته ای چون شیخ نمر، شیخ عیسی قاسم و شیخ سلمان و به خاک و خون کشیده شدن برخی از شیعیان این مناطق صورت گرفته است را محکوم نموده و خواستار رعایت حقوق قانونی و شهروندی و آزادی بی قید و شرط آنان می باشیم.
 
در ادامه بیانیه آمده است: به دولت های منطقه که منافع ملت خویش را در همدستی با استکبار جهانی و آمریکا و صهیونیسم بین الملل به تاراج گذاشته اند هشدار می دهیم بخصوص آنچه در عرصه فروش نفت در بازار جهانی می گذرد، نتیجه و ثمره ای جز ضرر برای آنان نخواهد داشت.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: امر تبلیغ از رسالت های مهم روحانیت و حوزه های علمیه بوده که امروز با ورود شبهات و نیازهای فرهنگی جهان بویژه جهان اسلام، گسترش فضاهای مجازی و پایگاه های اینترنتی تلاش مضاعف مسوولان فرهنگی و حوزه های علمیه را می طلبد از این رو لازم می دانیم ضمن توجه به نیازهای تبلیغی سیاستگذاری ها در این عرصه باید با دقت و شتاب بیشتری همراه شود.
 
بیانیه حاکیست: مساله تحول در حوزه های علمیه و توجه به نیازهای جهان اسلام و ایجاد حوزه پاسخگو از مباحث مهم امروز حوزه های علمیه است که همواره مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظم تقلید بوده است از این رو لازم است حوزه های علمیه این مباحث پراهمیت را تا حصول نتیجه دنبال نمایند.
 
در پایان بیانیه آمده است: با تشکر از تلاش های ریاست محترم جمهوری و دولت محترم در مهار تورم و رسیدگی به محرومین و اقشار کم درآمد بویژه در عرصه سلامت و بهداشت و درمان، مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم خاصه طبقات ضعیف و کم درآمد ابراز داشته و از مسوولان محترم در قوای مقننه و مجریه می خواهیم که با برنامه ریزی صحیح و استفاده بهتر از امکانات مادی و معنوی کشور و توجه به توان و ظرفیت داخلی و مدیریت کلان نسبت به ارتقاء وضع اقتصادی و معیشت آنها جدی تر عمل نماید.
 
این اجلاس دو روزه با حضور اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری، ائمه جمعه، مدیران استانی حوزه های علمیه، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها و مسوولان سازمان تبلیغات اسلامی استان های سراسر کشور برگزار شد.
 
نخستین روز این اجلاس پس از برگزاری مراسم افتتاحیه و سخنرانی آیات محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و نایب رییس اول جامعه مدرسین، با پیگیری کمیسیون های تخصصی ادامه پیدا کرد.
 
\'نقش و جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین اقتصاد اسلامی با تکیه بر جریان اقتصاد مقاومتی\'، \'نقش و جایگاه روحانیت در تبیین فرهنگ اسلامی با تکیه بر اصلاح سبک زندگی\' و \'جایگاه روحانیت در تبیین امور تبلیغی و اجتماعی با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر\' سه کمیسیون تخصصی است که در نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد برگزار شد.
 
دومین روز اجلاس نیز با سخنرانی حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجج اسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور و جمعی دیگر از شخصیت های برجسته سیاسی و حوزوی اختصاص داشت.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfcmd0.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما