شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب : 52505
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

كتاب «تحول فهم دعا در كودكان و نوجوانان» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «تحول فهم دعا در كودكان و نوجوانان» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «تحول فهم دعا در كودكان و نوجوانان» منتشر مي‌شود
كتاب «تحول فهم دعا در كودكان و نوجوانان» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی امروز با اشاره به محتوای کتاب تحول فهم دعا در کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این کتاب اثری در زمینه روانشناسی کودک و تحول دینی است که هدف اصلی نویسنده ارائه مراحل تحول فهم دعا در کودکان و نوجوانان است به طوری که وی نتایج حاصل از آن را توانسته در برنامه‌های تربیتی و دینی کودکان ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در فصل نخست این کتاب روانشناسی دین و نظریه‌های تحول مطرح شده و به تحول دینی نیز اشاره شده، فصل دوم پیشینه پژوهش در حوزه تحول دعا است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به فصول دیگر این کتاب گفت:‌ مبانی نظریه تحول و جایگاه عبادت از دیدگاه اسلام و ورود کتاب به مباحث و دیدگاه اسلامی از دیگر مباحث این کتاب است که نویسنده در این بخش‌ها مبانی نظریه تحول از دیدگاه اسلام، جایگاه عبادت در تکامل انسان، فلسفه عبادت و آثار آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ فصل دیگر اثر مفهوم دعا و مؤلفه‌های آن نام دارد که تعریف دعا، حقیقت دعا، ارکان دعا، محتوا، اجابت، شرایط و فواید دعا از موضوعات مهم اثر است.

روحانی روش‌شناسی پژوهش و یافته‌های آن را از دیگر فصول این کتاب ذکر کرد و افزود: تحلیل و تحول مفهوم دعا، تحلیل تحول انگیزه دعا و اجابت دعا در این فصل مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل تحول شناخت دعا مدنظر نویسنده بوده است.

وی یادآور شد:‌ این کتاب به طور طبیعی فهم دعا را در کودکان و نوجوانان به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد بنابراین برای برخی از سنین و والدین مناسب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: موضوع دعا و نیایش مورد توجه دانشمندان در حوزه‌های گوناگون از جمله دانش روانشناسی بوده و بر پایه روانشناسی شکل‌گیری مفاهیم دینی تدریجی و متأثر از عوامل شناختی، فردی، اجتماعی و آموزشی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نتایج حاصل از پژوهش در این کتاب می‌تواند در برنامه‌های تربیت دینی کودکان و راهکارهای مربوطه استفاده شود عنوان کرد: در این کتاب تلاش شده مدل تحولی شکل‌گیری فهم دعا و عوامل اثرگذار بر آن بررسی شود تا برنامه‌نویسان در بهبود وضعیت آموزش‌های دینی متناسب با ظرفیت‌ها و محدودیت‌های شناختی و روانی دانش‌آموزان را یاری کنند.

کتاب تحول فهم دعا در کودکان و نوجوانان با تلاش حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا موسوی نصب نگارش شده که در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با قیمت 15 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnn9n.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما