يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 49131
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان بنيان‌ها و سير تحولات بيداري اسلامي

كتاب «جنبش‌هاي فكري و ديني در جهان اسلامي معاصر» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب «جنبش‌هاي فكري و ديني در جهان اسلامي معاصر» با زير عنوان بنيان‌ها و سير تحولات بيداري اسلامي در آينده خبر داد.
كتاب «جنبش‌هاي فكري و ديني در جهان اسلامي معاصر» منتشر مي‌شود
كتاب «جنبش‌هاي فكري و ديني در جهان اسلامي معاصر» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نيوز، محمد روحانی، با اشاره به محتوای کتاب جنبش‌های فکری و دینی در جهان اسلامی معاصر با زیر عنوان بنیان‌ها و سیر تحولات بیداری اسلامی اظهار کرد: اصل این کتاب تاریخچه‌ای از جنبش‌های اسلامی به دست داده فصل اول کتاب دارای عنوان جنبش بیداری در عثمانی و ترکیه است.

 وی خاطرنشان کرد: فصل دیگر اثر جنبش بیداری و شبه قاره هند است که نویسنده در این فصل جنبش‌های فکری و دینی در شبه قاره هند را واکاوی می‌کند که جنبش‌های مهم ضد استعماری علمای هند، جنبش‌های مربوط به بریتانیا و دفاع از هند در برابر بریتانیا اشاره شده است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: در فصل سوم جنبش بیداری در عربستان سعودی مورد بحث قرار گرفته و در فصلی دیگر جنبش بیداری در مصر مطرح شده که در آن جنبش فکری و دینی در مصر را واکاوی می‌کند.

وی با بیان اینکه جنبش بیداری در سودان، جنبش بیداری در لیبی و جنبش بیداری از تونس از دیگر فصول این کتاب است گفت: فصل آخر این کتاب دارای عنوان جنبش اسلامی در مراکش است که به موضوعات مهمی در زمینه جنبش‌های اسلامی اخیر در مراکش اشاره کامل دارد.

کتاب جنبش‌های فکری و دینی در جهان اسلامی معاصر با زیر عنوان بنیان‌ها و سیر تحولات بیداری اسلامی با قیمت 60 هزار تومان به همت نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان مذاهب در آینده منتشر می‌‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzznk.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما