دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : 29295
رئیس اداره استعدادهای درخشان قم:

«تیم نیاز‌سنجی منطقه‌ای» برای رفع مشکلات دانش آموزان مستعد تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره استعدادهای درخشان قم گفت: در بحث عدم تحرک و تغدیه مناسب دانش‌آموزان نیاز به برنامه‌های خاصی است و پیشنهاد داریم تیم نیازسنجی منطقه‌ای در هر استان شکل بگیرد تا مشکلات دانش آموزان استعداد درخشان رفع شود.
«تیم نیاز‌سنجی منطقه‌ای» برای رفع مشکلات دانش آموزان مستعد تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، جواد حسین‌دوست پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیران، معاونان و نماینده دبیران استعدادهای درخشان استان قم که در سالن نشست‌های باشگاه فرهنگیان قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم کشف استعدادهای درخشان در میان دانش آموزان اظهار داشت: اصلی ترین هدف ما در زمینه استعدادهای درخشان این است که بدانیم چه میزان در زمینه کشف استعدادهای درخشان موفق بودیم و چه اقدامات مثبتی برای رشد این استعداد‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان قم افزود: مشاورانی که در مدارس فعالیت دارند در بحث المپیاد وامور دینی و تربیتی مشغول فعالیت هستند که در این زمینه با کمبود مشاور مواجه هستیم که باید این نیاز رفع شود، در بحث استرس دانش آموزان استعداد‌های درخشان باید تلاش بیشتری انجام شود تا آن‌ها بدون هیچ گونه استرسی به تحصیل بپردازند.

حسین دوست با اشاره به مشکلات دانش آموزان استعداد درخشان و لزوم رفع آن‌ها بیان کرد: در بحث رشد تک بعدی، عدم تحرک و مشکلات تنبلی و عدم تغدیه مناسب نیاز به برنامه‌های خاصی است و پیشنهاد داریم تیم نیازسنجی منطقه‌ای در هر استان شکل بگیرد تا مشکلات دانش آموزان استعداد درخشان رفع شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم بکارگیری نیروهای فارغ التحصیل در هر استان به‌خصوص در بخش دینی است که با کمبود مواجه هستیم و باید این موضوع برطرف شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان قم با اشاره به برنامه‌های علمی برای دانش آموزان استعداد درخشان استان قم تصریح کرد: برگزاری لیگ‌های مجازی علمی، آموزش مهارت‌های فنی، برگزاری باشگاه مجازی استعدادهای درخشان نیز از پیشنهادهای ما برای دانش آموزان استعدادهای درخشان است.

حسین دوست با اشاره به لزوم رفع مشکلات آزمون استعداد درخشان گفت: باید تجدید نظر در آئین نامه استعدادهای درخشان شود چون با کمبودهایی روبه‌رو است و نیاز است تا این آئین نامه مورد بازینی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgnx9x.ak9yy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما