دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 31654

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۵

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۵پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۵به شرح زیر است:

اهدای ۲۲ مدال المپیاد علمی نخبگان بسیجی به مقام معظم رهبری
رئیس جمهور در جمع مردم سنندج: ایران اسلامی نه تنها از کردستان بلکه از اربیل و بغداد هم حفاظت می‌کند
آیت الله مومن: صیانت از شورای نگهبان تنها با عمل به قانون حاصل می‌شود
آیت الله امینی: مسؤولان برای رفع مشکلات دینی مردم وارد میدان شوند
آیت الله مقتدایی: تدبر در قرآن نیز مانند قرائت و حفظ نهادینه شود
رئیس سازمان انرژی اتمی: مکانیزم دسترسی به مراکز نظامی ایران آسان نیست


** جام جم ۹۴/۵/۵
* روسیه در آینده هواپیمایی ایران سهمی ندارد
مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به عملکرد نه چندان مثبت هواپیماهای روسی در ناوگان ایران، شرکت‌های هواپیمایی داخلی هیچ علاقه‌ای به خرید هواپیماهای این کشور ندارند. بسیار بعید است هواپیماهای روسی جایگاهی در خریدهای جدید پیدا کنند.
* قدردانی وزیر امور خارجه از مراجع تقلید
به دنبال دیدارهای محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور با حضرات آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه طی نامه‎های جداگانه‎ای از رهنمودها، حمایت‌ها و دعاهای خیر مراجع تقلید نسبت به اعضای تیم مذاکره کننده هسته‎ای کشورمان تشکر کرد.

** همشهری ۹۴/۵/۵
* یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی
صبح دیروز نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی با نمازگزاران فلسطینی درگیر شدند؛ ورود نمازگزاران به مسجد هم ممنوع شد. این نظامیان برای حمایت از صهیونیست‌های تندرویی که قصد ورود به مسجد را داشتند با فلسطینی‌ها درگیر شدند در این درگیری ها چند فلسطینی مجروح شدند.
* اعتراض فرانسوی‌ها به سفر شاه عربستان
بیش از ۱۰۰ هزار نفر با امضای طوماری به بسته شدن بخشی از سواحل جنوب فرانسه و اختصاص آن برای گذراندن تعطیلات ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، اعتراض کردند. شاه عربستان با هیأتی هزار نفری از جمعه سفر به جنوب فرانسه را آغاز کرد.

** کیهان ۹۴/۵/۵
* نخبگان بسیجی ۲۲ مدال المپیادهای علمی خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند
جمعی از بسیجیان مدال‌آور المپیادهای علمی کشوری و جهانی روز گذشته با حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مدال‌های خود را تقدیم ایشان کردند.
رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار کوتاه با تشکر و قدردانی از جوانان مدال‌آور، کسب رتبه‌های برتر علمی را نشانه‌ استعداد و پیشرفت‌های علمی فرزندان انقلاب خواندند و گفتند: این نشانه‌ها و پیشرفت‌ها همان چیزی است که به قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید.
* ایران اسلامی از اربیل و بغداد هم حفاظت می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع پرشور مردم کردستان گفت: امروز به برکت استقامت و پایداری ملت، ایران اسلامی‌ امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور جهان در منطقه است و نه تنها از کردستان‌ بلکه از اربیل و بغداد هم حفاظت خواهند کرد.
ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد و همه ما یک ملت واحد هستیم و در برابر دشمنان متحد و یکپارچه ایستاده‌ایم.
به سیاسیون آمریکا می‌گویم تصمیم بگیرید در اتاق سیاسی‌تان خانه تکانی کنید زیرا پایه‌های آن میزی که از آن حرف می‌زنید در هم شکسته است.
شما ملت با انرژی بی‌پایان و با ایستادگی‌تان توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف کند که ایران تسلیم‌ناپذیر خواهد بود.
*کنگره آمریکا ۳ طرح جدید را علیه ایران کلید زد
بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی کنگره، طرح اول مربوط به سناتور «دیو برات» از ویرجینیا است که پیشگیری از کم شدن شدت تحریم‌های ایران پیش از تصویب برجام توسط سنا را خواستار شده است.
طرح دوم مربوط به «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه است و براساس آن سهم مخارج سازمان ملل متحد از بودجه آمریکا، در صورت برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ذیل قطعنامه‌های ۱۷۴۷ و ۱۹۲۹، محدود خواهد شد.
سومین طرح نیز مربوط به «لئوناردو لنس» است و براساس آن مجلس نمایندگان با صدور قطعنامه، بر نقش خود در تصویب برجام، تأکید خواهد کرد.
* فابیوس، تحریم، ایدز و اینک فرش قرمز!
در دوران نخست‌وزیری فابیوس بود که خون‌های آلوده به ویروس‌های خطرناک در فرانسه توزیع شد و انستیتو مریو فرانسه فرآورده فاکتورهای انعقاد خونی آلوده به ویروس HIV و هپاتیت را صادر کرد.
در سال ۱۳۸۳، دادگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انتقال خون ایران را در خصوص این پرونده محکوم کرد، اما علی رغم پرداخت بیش از۲۵ میلیارد تومان غرامت بابت خون‌های آلوده به بیماران هموفیلی، تاکنون حتی یک دلار هم از شرکت فرانسوی مقصر غرامت اخذ نشده است.

** شرق ۹۴/۵/۵
* تقدیر اعضای شورای شهر تهران از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای
اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران، با اعلام حمایت و تقدیر همه‌جانبه شورای شهر تهران از ایستادگی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور اظهار کرد: ٢٧ نفر عضو حاضر در جلسه شورا (اصلاح‌طلب و اصولگرا) از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تقدیر کردند.
* فابیوس به‌عنوان متهم نمی‌آید
حجت الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری: درباره اینکه آیا متهم پرونده خون‌های آلوده فابیوس است، باید مستندات کافی وجود داشته باشد تا توسط مرجع قضائی مورد پیگیری قرار گیرد. فابیوس در حال حاضر به‌عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید، نه به‌عنوان متهم.
* مستندات تخلفات احمدی نژاد را ارائه می‌دهیم
پس از انتشار خبر شکایت احمدی نژاد از معاون اول روحانی، دفتر اسحاق جهانگیری از طرح شکایت رئیس دولت سابق استقبال کرد. دفتر معاون اول دولت یازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از طرح شکایت آقای احمدی نژاد در دستگاه قضائی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های آقای احمدی نژاد را به مرجع قضائی تسلیم خواهیم کرد.
* انتشار اخباری از کشته‌شدن ملاعمر توسط جانشینش
یک جبهه نظامی جداشده از طالبان افغانستان، فاش کرد که رهبر طالبان چندی پیش کشته شده است. به گزارش ایسنا، سخنگوی این جبهه که «حمزه» نام دارد، در پیامی به رسانه‌ها می‌گوید که جبهه نظامی «فدائیون» در طالبان اطلاعات موثقی دریافت کرده‌ است که نشان می‌دهد رهبر طالبان چندی پیش توسط «محمد منصور»، جانشینش و «گل آغا»، مسئول مالی طالبان حدود ٢٤ ماه قبل کشته شده است.

** ایران ۹۴/۵/۵
* توافق هسته ای آغاز یک پیروزی اقتصادی است
رئیس دفتر رییس جمهوری توافق هسته‌ای را آغازگر یک پیروزی اقتصادی داخلی دانست و گفت: باید برای رفع تحریم ها و تبعات آن و فضای پسا تحریم خود را آماده کنیم. محمد نهاوندیان در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان کردستان در سنندج افزود: اکنون در مسیر آغاز فصل جدید شکوفایی پس از تحریم ها قرار داریم.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۵
* دارایی‌های آزاد شده، صرف سرمایه گذاری‌های داخلی خواهد شد
قائم مقام بانک مرکزی گفت: ایران از دارایی‌های آزاد شده عمدتا برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی استفاده خواهد کرد و این پول را تا زمانی که لازم باشد در خارج از کشور نگه خواهد داشت.
اکبر کمیجانی در کنفرانسی در وین گفت: پولهای آزاد شده در وهله اول برای سرمایه‌گذاری‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در حساب‌های بانک مرکزی در کشورهای خارجی نگه داشته خواهد شد.
* مسؤولان از وقوع یک طلاق در مقابل هر سه ازدواج در تهران خبر می‌دهند. محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در تهران تقریبا از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود.
* برنامه‌های درسی و سیستم آموزشی عربستان داعش پرور است
خالد الجیوسی تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار فلسطینی نوشت: سخنان خلیل الخلیل کارشناس تروریسم و عضو مجلس شورای عربستان مبنی بر اینکه ۶۰ درصد از جوانان عربستانی آمادگی دارند به داعش بپیوندند، به دور از حقیقت نیست زیرا برنامه‌های درسی و سیستم آموزشی عربستان داعش پرور است.

** وطن امروز ۹۴/۵/۵
* درباره توافق ذوق‌زده نشوید محدودیت‌های سنگینی پذیرفته‌ایم
رئیس دستگاه قضا می‌گوید در توافق هسته‌ای محدودیت‌های سنگینی پذیرفته شده است و نباید از این توافق ذوق‌زده شد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسؤولان عالی قضایی گفت: مجموع آنچه در این مذاکرات به دست آمده است باید با نگاهی واقع‌بینانه ارزیابی شود و اگر ارزیابی‌های ما غیر‌واقعی و برخلاف مصالح ملی باشد تبعاتی خواهد داشت.
* غرب تروریسم را کنترل می‌کند نه سرکوب
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، دیروز در سخنانی خاطرنشان کرد به‌رغم پیچیدگی اوضاع سوریه نقاب از چهره خیلی‌ها افتاد. اسد تاکید کرد: غرب امروز نمی‌خواهد که تروریسم را از بین ببرد بلکه هدفش کنترل و هدایت تروریسم است و چیزی که غرب انجام می‌دهد در حقیقت کنترل تروریسم است نه نابودی آن.

** جوان ۹۴/۵/۵
* نشست اتحادیه عرب برای پیشبرد طرح تشکیل نیروی مشترک عربی
قاهره روز چهارشنبه میزبان نشست مشترک وزرای دفاع و خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در خصوص طرح تشکیل نیروی مشترک دفاعی است. در این نشست، پروتکل تشکیل نیروی دفاع مشترک عربی امضا می‌شود.
* حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مردم رفتارهای اصلاح‌طلبان در مجلس ششم را از یاد نمی‌برند، گفت: باید مراقب باشیم مجلسی مانند مجلس ششم شکل نگیرد، اصلاح‌طلبان به گونه‌ای رفتار می‌کنند تا مردم فتنه را فراموش کنند.
* وکیل دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق از شکایت موکلش علیه اسحاق جهانگیری به اتهام افترا و نشر اکاذیب خبر داد.
* دولت باید متن توافق را در قالب یک لایحه تقدیم مجلس کند
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در نشست علنی صبح یکشنبه پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: بنده در گذشته هم این موضوع را اخطار دادم و مقرر شد هیأت رئیسه مجلس آن را بررسی کند، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است در حالی که دولت بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و قانون اساسی باید متن توافقنامه نهایی هسته‌ای را در مجلس رسماً بررسی و در قالب یک لایحه تقدیم مجلس کند.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۵
* احتمال انحلال شورای شهر کرمانشاه‌ وجود دارد
منوچهر فخری مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه از بررسی پرونده دریافت وام از سوی ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه در جلسه آینده هیات حل اختلاف خبر داد و اظهار کرد: چنانچه تخلف اعضا در این زمینه محرز شود می‌تواند به انحلال شورا منجر شود.

** رسالت ۹۴/۵/۵
* باهنر: قطعنامه اخير شوراي امنيت در طول تاريخ بي سابقه است
نايب رئيس مجلس با اشاره به قطعنامه هفته گذشته شوراي امنيت و تصويب آن گفت: قطعنامه اخير شوراي امنيت در طول تاريخ بي سابقه است چرا که اولين قطعنامه‌ای است که فناوري يک کشور را به رسميت شناخته است.
* ترکيه هرچه سريع‌تر در تصميم اشتباه خود تجديد نظر کند
رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: حمله اخير ترکيه به خاک سوريه و عراق معلول شکست هاي داعش و تروريست‌ها در اين دو کشور است.علاءالدين بروجردي افزود: متاسفانه ترکيه به رغم ادعاي حمايت از جهان اسلام، امروز عملاً به مجري سياست هاي شيطاني آمريکا در منطقه تبديل شده است. انتظار مي رود ترکيه هرچه سريع‌تر در تصميم اشتباه خود تجديد نظر کند و حمله به دو کشور همسايه را پايان دهد.

** مردم سالاری۹۴/۵/۵
* احتمال فروپاشي کابينه نتانياهو
يديعوت آحارونوت: آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه پيشين رژيم صهيونيستي پيش‌بيني کرد که دولت نتانياهو خيلي زود با شکست مواجه خواهد شد. وزير امور خارجه سابق رژيم صهيونيستي پيش‌تر نيز گفته بود، دولت بنيامين نتانياهو در آينده‌اي نزديک از هم فرو مي‌پاشد.
* تشديد حملات سعودي به يمن
اسکاي‌نيوز عربي‌: با وجود اعلام خبر آتش‌بس پنج روزه از سوي عربستان، درگيري‌ها در يمن شديدتر شده است. رياض مي‌گويد اين آتش بس بنا به درخواست عبدربه منصور‌هادي،‌ رئيس‌جمهوري مستعفي يمن اعلام شده است. عربستان پيشتر آتش بس اعلام شده از سوي سازمان ملل را به اين بهانه که دولت مستعفي يمن چنين درخواستي را مطرح نکرده نقض کرد و بارها به مناطق مختلف يمن حمله کرد.
* اختلاس‌کننده‌ها بايد رد صلاحيت شوند، نه اصلاح‌طلبان
رييس کميته انتخابات شوراي‌هماهنگي جبهه‌اصلاحات تصريح کرد: اختلاس‌کننده‌ها و قاچاقچيان بايد رد صلاحيت شوند، نه اصلاح‌طلبان.حجت‌الاسلام والمسلمين محسن رهامي در واکنش به صحبت يکي از نمايندگان مجلس گفت: اين افراد که از پيروزي در انتخابات آينده نااميد هستند، آرزوهاي خود را به عنوان خبر منتشر مي‌کنند.

** آرمان ۹۴/۵/۵
* علاقه شديد اروپايي‌ها براي حضور در بازار خودروي ايران
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از قطعي شدن سرمايه‌گذاري آلماني‌ها در ايران خبرداد و گفت: اروپايي‌ها علاقه شديدي براي سرمايه‌گذاري در صنعت خودرو و حوزه‌هاي تامين مالي و پولي دارند.
* استيضاح «وزير كار» در مجلس كليد خورد
محمدرضا پورابراهيمي عضو كميسيون اقتصادي با بيان اينكه به زودي استيضاح علي ربيعي وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي را در دستور كار خود قرار مي‌دهيم، افزود: ربيعي توانايي اداره مجموعه وزارتخانه به ويژه رفع مشكل كاركنان بازنشسته صنعت فولاد را ندارد. نماينده كرمان تاكيد كرد: تاكنون منتظر اصلاحات از سوي اين وزير بوده‌ايم اما ظاهراً اصلاحات وي قابل قبول نيست.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۵
* حق السکوت آمریکا به اسرائیل
روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا از احتمال آزادی جاناتان پولارد جاسوس اسرائیلی از زندان آمریکا خبر داده است. این روزنامه تیتر نخست دیروز خود را به این موضوع اختصاص داده و نوشت: دولتمردان آمریکا می‌خواهند با آزادی پولارد پس از توافق هسته‌ای اخیر با ایران، دل سردمداران اسرائیل را به دست آورند. پولارد به جرم جاسوسی برای اسرائیل از آمریکا دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

** آفرینش ۹۴/۵/۵
* واکنش دمشق به تجاوزهاي اخير ترکيه به خاک سوريه
دولت دمشق در واکنش به حملات اخير جنگنده‌هاي ترکيه به خاک سوريه خواستار احترام به حاکميت ملي سوريه شد و فیصل مقداد معاون وزير خارجه اين کشور گفت که ترکيه طي سال‌هاي گذشته مبارزه با تروريسم را بهانه کرده تا به تجاوز عليه سوريه دست بزند.
* ادامه حملات ترکيه عليه داعش و پ.‌ک.ک
ارتش ترکيه که عمليات گسترده‌اي را عليه داعش و شبه‌نظاميان پ.ک.ک آغاز کرده، شب گذشته نيز مواضع اين دو گروه را در عراق و سوريه بمباران کرد. اين در حالي است که اقدامات ترکيه باعث واکنش مسئولان عراقي شده است.

** ابتکار ۹۴/۵/۵
* حمایت هیلاری کلینتون از توافق هسته‌ای
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که اکنون اصلی‌ترین مساله در خصوص این توافق اجرای آن است.

** قدس ۹۴/۵/۵
* بایدن: حقایق توافق هسته‌ای را در نظر بگیرید
معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع هزار نفر از رهبران یهودی‌های جهان گفت: بدیهی است که اگر شما فکر کنید این توافق به نفع آمریکا و اسرائیل نیست و بگویید، از این توافق حمایت نخواهید کرد، شما را درک می‌کنم، اما به حقایق این توافق توجه داشته باشید.

** قانون۹۴/۵/۵
* شوراي نگهبان خود خطوط قرمز را تعیین می‌کند
سخنگوی شورای نگهبان ضمن تکذیب ادعای یک نماینده مجلس تاکید کرد: هیچ پیشگویی در مورد بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیچ‌فردی قابل‌قبول نیست. نجات‌ا...ابراهیمیان، در واکنش به اظهارات اخیر یک نماینده کنونی مجلس، مبنی بر اینکه «احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب خط قرمز شورای نگهبان هستند»، خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان خودشان خطوط قرمزشان را تعیین می‌کنند، نه افراد دیگری.
* تذکر ۵۵ نماینده به رئیس‌جمهور برای پرداخت حقوق به ایثارگران
فتح‌ا...حسینی نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و ۵۴ نماینده دیگر در تذکر کتبی مشترک به رئیس‌جمهور، نسبت به عدم پرداخت حقوق به جانبازان، آزادگان و رزمندگان معسر بر اساس قانون بودجه ۹۴ انتقاد کردند و خواستار اجرای این حکم قانونی شدند.

** خراسان ۹۴/۵/۵
* تشکيل شوراي رياست جمهوري
محمد علي الحوثي، رئيس کميته انقلابي يمن، در گفتگو با الاخبار لبنان، اعلام کرد که رايزني هايي براي تشکيل شوراي رياست جمهوري و دولت وحدت ملي در يمن وجود دارد و به زودي اعلام خواهد شد. الحوثي گفت: در روزهاي آينده خواهيد شنيد که دولت وحدت ملي اعلام خواهد شد و اسامي وزرا اعلام مي شود.
* حسينيان: دهان نمايندگان اقليت مجلس را نبنديد
حجت الاسلام روح ا... حسينيان نماينده تهران در مجلس طي تذکري شفاهي با بيان اينکه از هيئت رئيسه مجلس مي خواهيم هر چه سريعتر تفاهم نامه‌ای که توسط وزير امور خارجه به مجلس ارائه شده بود را بين نمايندگان توزيع کنند، گفت: اجازه نمي دهند صداي مخالفان توافق هسته‌ای به گوش مردم برسد. اجازه دهيد نمايندگان اقليت مجلس نظرشان را اعلام کنند و مردم خودشان قضاوت کنند، اصلاً مردم عليه ما شعار بدهند، ولي ما مخالفيم، دهن ما را نبنديد و اجازه بدهيد حرفمان را بزنيم.
* پاسخ ايران به ادعاهاي دولت بحرين
سخنگوي وزارت خارجه ادعاهاي دو وزارت‌خانه کشور و خارجه بحرين را بي‌اساس و تکراري خواند و گفت: دولت بحرين قصد دارد با تکرار اتهامات بي‌پايه فضاي منطقه را متشنج کند. افخم افزود: اين‌گونه روش‌هاي غيرسازنده، برخواست واراده جدي ايران در تداوم و پيگيري سياست منطقه‌ اي مسئولانه و اعتماد آفرين و معطوف به همکاري مشترک منطقه‌اي به‌ويژه عليه تهديداتي چون افراط‌گرايي و تروريسم، خللي ايجاد نخواهد کرد.بهتر است مقامات بحريني به جاي فرافکني در روش‌هاي خود تجديد نظر کنند.

** اعتماد ۹۴/۵/۵
* طرح حمله به ليبي
با وجود ادامه گفت وگوها بين گروه هاي ليبيايي، منابع انگليسي از طرح ديويد كامرون، نخست وزير انگليس براي مشاركت در اقدامي نظامي در ليبي پرده برداشته‌اند. ديلي ميل گزارش داده است كه ديويد كامرون، نخست وزير بريتانيا با اعلام آمادگي كشورش براي مقابله با گروه هاي تروريستي در هر كجاي جهان، تاكيد كرد كه لندن طرح هايي را براي شكست نيروهاي تروريستي در داخل ليبي در دست دارد.
* جامعه روحانيت درباره انتخابات آينده مجلس وارد تعيين «مصاديق» نمي شود
حجت الاسلام سيدرضا تقوي، قائم مقام جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه جامعه روحانيت در مورد انتخابات آينده مجلس وارد مصداق نمي شود، اظهار داشت: سياست جامعه روحانيت مبارز بر اين است كه براي انتخابات مجلس احزاب اصولگرا و نيروهاي متدين و ارزشي به تفاهم برسند.

** شهروند ۹۴/۵/۵
* بودجه انتخابات الکترونیکی به تصویب دولت رسید
محمدحسین مقیمی با اشاره به تصویب بودجه برگزاری انتخابات الکترونیکی در هیأت دولت گفت: بودجه لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهرها تصویب شده و پیمانکار در حال ساخت دستگاه‌های لازم به صورت آزمایشی و نمونه است.
* ملاقات با بابک زنجانی بعد از تعطیلات مجلس
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال قرار ملاقات تعدادی از نمایندگان با بابک زنجانی در هفته بعد از تعطیلات مجلس خبر داد. موسوی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: دستگاه قضایی در این رابطه موافقت خود را اعلام کرده و براساس هماهنگی با دستگاه قضایی این ملاقات انجام می‌شود اما زمان ملاقات هنوز مشخص نیست، البته احتمال دارد در هفته بعد از تعطیلات مجلس این کار صورت گیرد.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اجازه بازدید از مراکز نظامی به غرب داده نخواهد شد

رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی مسؤولان و دولتمردان را به لزوم دقت و هوشیاری در موضوع هسته‌ای فراخواند و تاکید کرد که نباید اجازه داد موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در جامعه شود. این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده توافقی را قبول داریم که خطوط قرمز نظام را حفظ کرده و عظمت نظام، انقلاب و مردم را در نظر گرفته باشد.

مسؤولان برای رفع مشکلات دینی مردم وارد میدان شوند
رسا/آیت الله امینی با تأکید بر این که امروز شرایط تبلیغ در دورترین مناطق هم فراهم است و هیچ گونه کوتاهی در این رابطه پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: ما روحانیان نسبت به این مسئله وظیفه داریم و فردای قیامت نسبت به آن باید پاسخگو باشیم. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر ضرورت حضور مستمر روحانیان و مبلغان دینی در مناطق محروم تصریح کرد: در این میان مسؤولان و متولیان امر موظفند زمینه حضور روحانی در این مناطق را فراهم بیاورند و این از ضرورت ها است.

صیانت از شورای نگهبان تنها با عمل به قانون حاصل می‌شود
رسا/آیت‌الله مؤمن گفت: بنده راه صیانت از شورای نگهبان را عمل اعضای این شورا به قانون می‌‌دانم. یعنی در شورای نگهبان به فکر این‌ نباشند اگر فردی احیانا نماینده شد، خدای ناکرده برای قوم خویش و دوستان خود تلاش کند و از دولت چیزی بگیرد، یا پول و پله‌ای برای خود جور کند و به افراد بدهد. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم وجود نظارت استصوابی گفت: نظارت استصوابی موضوعی است که همه عقلا می‌پسندند؛ مگر می‌شود هر فرد نابابی وارد مجلس شود؟

تدبر در قرآن نیز مانند قرائت و حفظ نهادینه شود
حوزه/ آیت الله مقتدایی در «مراسم تکریم و تجمیع گزارش سفر مفسران قرآن به استان ها در ماه مبارک رمضان»ابراز داشت: امروز با تأکیدات مقام معظم رهبری، استقبال عمومی نسبت به قرآن بسیار فراوان است و باید جهتی مناسب برای آن ارائه کرد؛ چراکه شاهد آن هستیم بیشتر برنامه‌های قرآنی بر روی قرائت، تجوید، صوت و ... بوده و بر روی فهم و تدبر در این کتاب آسمانی، کمتر پرداخته می شود.نائب رئیس جامعه مدرسین تأکید کرد: مقدمه فهم و تدبر جامعه بر قرآن کریم، رواج تفسیر در میان آنان می باشد.

مکانیزم دسترسی به مراکز نظامی ایران آسان نیست
رسا/رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان محدودیت‌های فنی که ایران در برجام پذیرفته را در ظاهر محدودیت خواند و تاکید کرد که مسؤولیت شرعی، عرفی و عقلانی فنی این مسائل را می پذیرم. صالحی درباره دسترسی آژانس به مراکز نظامی و مکانیزم پیش بینی شده در این باره، با اشاره به پروتکل الحاقی، خاطرنشان کرد: آنها به همین راحتی نمی توانند از مراکز نظامی ما بازدید کنند، در پروتکل الحاقی مواردی است که ناچار به پذیرش آن هستیم اما به همین راحتی نیست و کشورهای زیادی هم پذیرفته‌اند.

مقام ‎آمریکایی: اوباما ‎برجام ‎را با وتو تصویب‎ می‌کند
فارس/مقامات دولتی آمریکا از عزم اوباما برای تصویب برجام به هر قیمتی خبر می‌دهند.یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خبرنگار المانیتور گفته که کاخ سفید برای تصویب برجام در کاخ سفید به هر کاری متوسل خواهد شد و حتی در صورت مخالفت کنگره، اوباما برجام را با وتو تصویب خواهد کرد.وی افزود: «کاخ سفید به تک تک اعضای کنگره متوسل خواهد شد و شکی نداریم که توافقنامه تأیید می‌شود.»

طرح ترورنمایندگان مراجع درعراق خنثی شد
العالم/یک منبع پلیس در استان ذی قار خبر داد که عناصر یک گروه تکفیری که پیش از این دستگیر شده بودند، اعتراف کردند که قصد داشتند نمایندگان مراجع تقلید را ترور کنند.

خودکفایی ایرانی‌ها با ایستادگی در برابر تحریم‌ها
رسا/ رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان با تمجید از ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها و خودکفایی در انرژی هسته‌ای گفت:ایرانی ها توانایی رفع نیازهای خود را یاد گرفتند و صنعت، علوم، امور دیگر را توسعه دادند و بعد از توافق هسته‌ای، سیاست درهای باز و تعامل بیشتر با دیگران را آغاز خواهند کرد. میشل عون به شدت از حضور حزب‌الله لبنان در سوریه حمایت کردوگفت: این مشارکت به نفع لبنان هست.

آمریکا دیگر قدرت نظامی ندارد
رسا/سردار سلامی با بیان این که آمریکا حتی بعد از پیش‌نویس توافق هسته‌ای در کنار گفت‌وگوی دیپلماتیک از تهدید نظامی یاد کرد؛ گفت: دشمن به این واقعیت اذعان دارد که اراده ایران اسلامی و رهبری معظم انقلاب آنقدر مستحکم است که آنها را وادار کرد مسیرهای شیطانی را کنار گذارده و به گفت‌و‌گو روی بیاورند.جانشین فرمانده کل افزود: قدرت نظامی آمریکا سالهاست از اعتبار ساقط شده است و زمانی که جهل سیاسی بر فضای فهم یک نظام سایه بیندازد جز تکرار اشتباهات چیز دیگری حاصل نمی شود.

آمادگی الازهر برای آموزش ائمه مساجد اروپا!
حوزه/ شیخ الازهردر دیدار با وزیر دفاع فرانسه گفت: تروریسم منحصر به جهان عرب نیست، بلکه به تمام جهان سرایت کرده و از این رو باید با آن مقابله گسترده صورت بگیرد و از طرفی مقابله با تروریسم نباید فقط مقابله امنیتی باشد، بلکه ما باید جوانان را از خطر اندیشه افراطی حفظ کنیم و الازهر نیز آماده است در این زمینه ائمه جماعت اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه را آموزش دهد.

ظریف: ادعاهای بحرین کاملا بی‌پایه است
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه کشورمان ادعاهای اخیر بحرین را مبنی بر بازداشت دو مظنون که قصد داشتند انواع سلاح و مهمات از ایران به بحرین منتقل کنند،را به شدت رد کرد و این اظهارات و ادعاها را «بی پایه و اساس» خواند.ظریف گفت: «من صراحتا می‌گویم ادعاهای بحرین کاملا بی پایه و اساس است و این کشور می خواهد جلوی هر نوع پیشرفت در همکاری‌ها میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را بگیرد».

تصمیمات داخلی بر قطعنامه سازمان ملل مرجح است
تسنیم/ معاون وزیر خارجه با اشاره به بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت تأکید کرد: قطعاً ما تصمیمات داخلی را بر قطعنامه مرجح می‌دانیم.قشقاوی با تأکید بر "قطعاً ما تصمیمات داخلی را بر قطعنامه مرجح می‌دانیم" گفت: ضمن احترام به تصمیمات و قواعد بین‌المللی، آنجایی که در چارچوب منافع ملی ما باشد و حاکمیت ملی ما را حفظ کند، می‌توان پذیرفت.

«پیام» داعش به مردم قرقیزستان
فارس/ گروه تروریستی داعش برای اولین بار پیام خود خطاب به مردم قرقیزستان را به صورت ویدیو کلیپ پخش کرد.این ویدیو کلیپ روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و حدود ۶ ساعت قابل دسترسی بود. در این ویدیوکلیپ یک شبه‌نظامی به زبان قرقیزی از مردم این کشور دعوت می‌کند تا «از سرزمین کفر به سرزمین دولت اسلامی» هجرت کنند.

سناریوی جدید عربستان برای سقوط دولت عراق
تسنیم/رسانه‌های رسمی عربستان، سناریوی جدید رژیم آل سعود علیه دولت منتخب عراق با هدف سرنگونی آن را کلید زدند که آمریکا هم در این توطئه شوم مشارکت دارد. ابزار اجرای سناریوی جدید عربستان، سیاستمداران حامی ریاض در عراق هستند . دراین طرح ایجاد اختلاف بین دولت عراق وادعای وجودجنگ مذهبی در بین دولتمردان عراق به شدت دنبال می شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci5qap.t1azw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما