سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 32771

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

قم نيوز : قم نگار: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
به گزارش قم نگار، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۳۱به شرح زیر است:

رییس جمهوری در آستانه هفته دفاع مقدس: ملت ایران هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تسلیم نخواهد شد
آیت الله مصباح یزدی: دلسوزان انقلاب برای گسترش فرهنگ اسلامی همت کنند
رئيس قوه قضائيه: بحران مهاجران نتيجه توطئه امريكا و غرب است
آیت الله ممدوحی: امروز دشمن جنگ را به درون خانواده کشانده است
آیت الله فقیهی: روحانیت درانجام مجاهدت علمی و فرهنگی استوار و ثابت قدم است


** جام جم ۹۴/۶/۳۱
* رایزنی‌های منطقه‌ای ایران و روسیه بیشتر می‌شود
حسین امیرعبداللهیان و میخائیل بوگدانف، معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه در مذاکرات دیروز خود در مسکو، با تاکید بر سرعت گرفتن تحولات در خاورمیانه اعلام کردند، هماهنگی‌های منطقه‌ای تهران و مسکو با توجه به دستاوردهای مثبت آن بیشتر خواهد شد.
* نجفی: نمونه‌ها را خودمان برداشتیم
نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خبر منتشر شده در برخی رسانه‌های غربی صهیونیستی درباره نمونه‌برداری بازرسان آژانس از سایت پارچین گفت: خبر منتشره به نقل از رویترز کاملا تکذیب می‌شود؛ این جزو خطوط قرمز است و هیچ بازرسی حق ورود به یک سایت نظامی برای بازرسی را ندارد.
رضا نجفی با بیان این‌که نمونه‌ها را خودمان برداشتیم، اظهار کرد: بازدید آمانو و معاونش هم یک بازدید عمومی و تشریفاتی بود

** همشهری ۹۴/۶/۳۱

* تمجید صالحی از کمیسیون برجام
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: شهادت می‌دهم که کمیسیون برجام مجلس بدون سمت گیری کار را جلو برده است. علی اکبر صالحی گفت: ملاقات آمانو با کمیسیون برجام مجلس خوب بوده و هر دو طرف راضی بوده اند، سفر آمانو به ایران بسیار موفقیت آمیز بود و او راضی از ایران رفت.
* ملت ایران از حق خود نمی‌گذرد
رییس جمهوری، دوشنبه شب در آستانه هفته دفاع مقدس، در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان ۷۰درصد، به حاضران در این جلسه گفت:اگر امروز می‌توانیم در برابر دنیا با صدای بلند و با قدرت در جهت حفظ حقوق‌مان گفتگو کنیم بخاطر ۸ سال ایستادگی ایثارگران و جانبازان در دفاع مقدس است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی انسجام، وحدت و یکپارچگی را رمز موفقیت ملت ایران برشمرد و خطاب به جانبازان و ایثارگران تصریح کرد: شما به دنیا اعلام کردید که ملت ایران ملتی صبور، مقاوم و شجاع است که هرگز از حق خود نمی‌گذرد و تسلیم نخواهد شد.
* مجلس برجام را نه رد می‌کند نه تصویب
علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه جلسه دوشنبه کمیسیون برجام، آخرین جلسه این کمیسیون برای بررسی تفاهم ایران و ۱+۵ بود گفت: آنچه که مجلس باید انجام دهد، نه تصویب برجام است و نه رد آن؛ بلکه تصویب خطوط قرمز به عنوان یک ضرورت و اجازه دادن به دولت برای عملی نمودن این توافق صورت گرفته با ۱+۵ است.

** کیهان ۹۴/۶/۳۱
* موسسه گالوپ: ۷۵ درصد مردم آمریکا دولت اوباما را فاسد می‌دانند
نتایج جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه «گالوپ» نشان می‌دهد سه چهارم مردم آمریکا معتقدند فساد مالی اداری «به طور گسترده‌ای» در دولت این کشور وجود دارد.
بنابر این گزارش، از هر چهار آمریکایی، سه نفر یعنی چیزی بالغ بر ۷۵ درصد مردم بر این باورند که سال گذشته در دولت این کشور فسادهای گسترده‌ای رخ داده‌است.
* هلاکت ۲۰ سرکرده ارشد داعش در حمله جنگنده‌های ارتش عراق
جنگنده‌های ارتش عراق ۲۰ سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش را در بمباران یک منطقه در استان الانبار، به هلاکت رساندند.
علی داود: رئیس شورای شهرستان «خالدیه» استان الانبار گفت، جگنده‌های ارتش عراق پناهگاه تروریست‌ها را در منطقه «البوبانی» بمباران کردند و دستکم ۲۰ سرکرده ارشد داعش را کشتند.
* ابراز تاسف نبیل العربی از مخالفت آژانس با نظارت بر تاسیسات هسته‌ای اسرائيل
دبیرکل اتحادیه عرب مخالفت آژانس بین‌المللی انرژي اتمی با نظارت بر تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی را نادرست خواند و نسبت به این سیاست آژانس و جامعه بین‌الملل (کشورهای غربی) ابراز تاسف کرد.

** شرق ۹۴/۶/۳۱
* دادستان کل دیوان محاسبات : ادعای محکومیت ناشی از تخلف میلیاردی منتسب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری وجاهت قانونی ندارد، سند و مدرکی قابل‌اتکا مبنی بر انتساب این موضوع به او وجود ندارد.
* زنان برای انتخابات خبرگان وارد میدان شوند
مولاوردی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه منعی برای ورود زنان به مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد، به بانوان واجد شرایط توصیه کرد به میدان آمده و خود را در معرض این آزمون قرار دهند.
* اعتراف رجوی به قتل‌عام بیش از ١٠ هزار ایرانی
نامه‌های مسعود رجوی، سرکرده ناپیدای منافقین، به میخائیل گورباچف، رهبر وقت حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، که در آن به قتل‌عام بیش از ۱۰ هزار نفر از ایرانیان اقرار شده است، منتشر شد. این نامه‌ها که در سال ١٣٦٤ خورشیدی ارسال شده، از شوروی کمونیست، درخواست کمک ۳۰۰ میلیون‌دلاری و اعطای پناهندگی به تروریست‌های فراری منافقین از ایران، می‌کند. رجوی در این نامه جنایات خود را از سپتامبر ٨٤ تا سپتامبر ٨٥ (شهریور ٦٣ تا شهریور ٦٤) شرح می‌دهد.

** ایران ۹۴/۶/۳۱
* کری: با ظریف در «نیویورک» دیدار می‌کنم
«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان و «جان کری» همتای امریکایی‌اش با اشاره بر اهمیت توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه «۱+۵ » بر نقش کلیدی ایران در تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تأکید کردند. «اشتاین مایر» و «کری» همچنین از انجام مذاکرات دیپلماتیک درباره سوریه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند.
* درخواست میانجیگری «کاخ سفید» از «پاپ»
پایگاه خبری «پولیتیکو» در گزارشی، از سرنوشت نامعلوم سه زندانی امریکایی در ایران به‌عنوان یکی از موانع بهبود روابط ایران و واشنگتن باوجود نهایی شدن توافق هسته‌ای نام برد. نویسنده گزارش در ادامه مدعی شده است دولت اوباما به‌منظور استفاده از نفوذ «پاپ فرانسیس،» رهبر کاتولیک‌های جهان، برای کمک به آزادی این زندانیان، به طور مخفیانه با «واتیکان» در تماس است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۶/۳۱
* آمریکا خواستار توقف حملات سعودی‌ها به یمن شد
پس از ۶ ماه تجاوزعربستان وهشدار سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری، پایگاه خبری اخبارالساعه امارات اعلام کرد: کاخ سفید خواستار توقف حملات سعودی‌ها به یمن شده و همزمان از گروه‌های سیاسی یمن خواسته است در گفت و گوهای صلح این کشور شرکت کنند.
سازمان پزشکان بدون مرز وضعیت خدمات پزشکی در یمن را وخیم اعلام کرد.
* ۷۰ هزار نسخه قرآن تحریف شده در مکه توقیف شد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، پلیس این کشور، یک کامیون که حامل حدود ۷۰ هزار نسخه تحریف شده از قرآن کریم برای توزیع میان زائران بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه بود را توقیف کرد. براساس این گزارش، متهمان این اقدام نیز دستگیر و مورد بازپرسی قرار خواهند گرفت.
* در حادثه سفارت انگلیس باید به روش دیگری عمل می‌کردیم
حسین‌الله کرم با اشاره به حادثه سفارت انگلیس و بالارفتن از دیوار آن گفت: می‌پذیریم که باید به روش‌های دیگری عمل می‌کردیم.
اینکه روشهای بهتری می‌توانست برای برخورد وجود داشته باشد صحیح است و باید از این روشها استفاده می‌شد. اما کسانی که باید روشهای درست را انجام می‌دادند انجام ندادند و این حرکت در پی این کوتاهی اتفاق افتاد.

** وطن امروز ۹۴/۶/۳۱
* تأیید کاندیداهای انتخابات «صلاحیت انحصاری شورای نگهبان»
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: تایید صلاحیت‌ها در بعد نظارت با شورای نگهبان است و قانونگذار نیز در قانون اساسی نظارت را در انتخابات به‌عهده شورای نگهبان قرار داده و این امر صلاحیت انحصاری شورای نگهبان محسوب می‌شود.
* تذکر نمایندگان به وزرای اطلاعات و ارشاد درباره نفوذ غربی‌ها در رسانه‌های داخلی
۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و علی جنتی وزیر ارشاد اسلامی بر لزوم مقابله جدی با جریان صدها نفری نفوذی سرویس‌های جاسوسی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای تاکید کردند.

** جوان ۹۴/۶/۳۱
* بحران مهاجران نتيجه توطئه امريكا و غرب است
رئيس قوه قضائيه شكل‌گيري بحران مهاجران در اروپا را نتيجه توطئه‌ها و اقدامات كشورهاي اروپايي و امريكا دانست و گفت: كشورهاي غربي و امريكا ريشه اصلي شكل‌گيري بحران اخير مهاجران هستند.آيت الله صادق آملي لاريجاني با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: با مجاهدت ملت عظيم ايران و بسيجيان، سپاه و ارتش در سال‌هاي دفاع مقدس فرصت‌هاي زيادي براي پيشرفت و تعالي كشور پديد آمد كه قابل تصور نبود.
* هتك حرمت مسجدالاقصي سرآغاز پايان‌كار رژيم صهيونيستي است
به دنبال يورش نظاميان صهيونيست به مسجدالاقصي اتحاديه علماي فلسطين با محكوم كردن حملات صهيونيست‌ها هتك حرمت مسجد الاقصي را سرآغاز پايان كار رژيم جعلي صهيونيستي دانست.
حمله نظاميان صهيونيست به مسجد الاقصي در روزهاي اخير واكنش‌هاي زيادي را در جهان اسلام به دنبال داشته است.

** آفتاب یزد ۹۴/۶/۳۱
* کارها را با کمترین اختلاف با شورای نگهبان پیش برده‌ایم
وزیر کشور گفت: به سبب برگزاری جلسات کارشناسی از سوی وزارت کشور با شورای نگهبان توانسته‌ایم موضوعات مورد بحث را به گفتگو بگذاریم و با کمترین اختلاف کارها را پیش ببریم.
رحمانی فضلی اضافه کرد:‌ فعلا در مرحله آماده سازی مقدمات دستگاه‌های مرتبط با انتخابات به‌خصوص شورای نگهبان هستیم و در این زمینه در مسیر خوبی حرکت می‌کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد و فعلا نیز مرحله جدیدی را در خصوص برگزاری انتخابات و فرآیند آن در نظر نداریم.
* پیام شیخ علی سلمان از داخل زندان رژیم آل خلیفه
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، در پیامی از داخل زندان رژیم آل خلیفه که توسط همسرش منتشر شد، با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها تنها اراده ملت را استوار تر می‌کند وعده داد که برای تحقق خواسته‌های عادلانه مردم به مبارزه خود ادامه دهد.
* بررسی پرونده زمین‌خواری علیه چند نماینده
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری علیه برخی از نمایندگان به کمیسیون اصل نود مجلس گزارش شده و این گزارش در حال بررسی و جمع آوری مستندات است.محمدعلی پورمختار با اشاره به ورود جدی کمیسیون اصل نود مجلس به موضوع زمین خواری گفت: شکایات و گزارشات متعددی در کمیسیون وصول شده و در این میان نام تعدادی از نمایندگان نیز قرار دارد که کمیسیون به طور جد پیگیر این موضوع است.

** رسالت ۹۴/۶/۳۱
* منتظر تحولات ناشي از تغيير روساي دانشگاه هستيم
محمد رضا عارف عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: تغيير روساي دانشگاه معمولا پروسه‌اي دارد و بعد از گذشت مدتي تغيير در دانشگاه‌ها به وجود مي‌آيد و ما نيز منتظراين تغييرات هستيم‌تا دانشگاه‌ها به توسعه کيفي برسند.
* دشمني آمريکا با امضاي توافق تمام نشده است
امير احمد رضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينکه به طور مداوم تهديدات را رصد مي‌کنيم، گفت: آمريکايي‌ها از ۲۳ بهمن ۵۷ مي‌خواستند ريشه انقلاب را بزنند و با امضاي چند توافق، اين دشمني تمام نشده است.
* اروپا بايد مسئوليت بحران مهاجران را بپذيرد
صدراعظم آلمان با اعلام اينکه کشورش به تنهايي نمي‌تواند بحران مهاجران را حل کند، گفت که اين مسئله به همه کشورهاي اروپايي مربوط مي‌شود.
«آنگلا مرکل»ابراز اميدواري کرد که در جريان ديدار امروز وزراي کشور اروپايي و نيز ديدار فرداي نخست‌وزيران و سران اروپا در اين زمينه توافقي به دست آيد که بنابر آن کشورهاي اروپايي به همراه هم مسئوليت اين وضعيت را بپذيرند.

** مردم سالاری۹۴/۶/۳۱
* توقف طرح قطع پرداخت يارانه نقدي
نايب رئيس فراکسيون کارگري مجلس از توقف طرح نمايندگان براي قطع پرداخت يارانه نقدي خبر داد. نادر قاضي‌پور اظهار کرد: بيش‌از اين نمايندگان طرحي را براي توقف پرداخت يارانه نقدي تهيه کرده بودند که با پس گرفتن امضاي تعدادي از نمايندگان اين طرح نيز متوقف شد.
* اجازه شليک به فلسطينيان
دولت تل‌آويو پيش‌نويس طرحي را که توسط پليس رژيم صهيونيستي در خصوص اجراي تدابير امنيتي شديد و مجازات فلسطيني‌هايي که در قدس اشغالي سنگ پرتاب‌مي‌کنند تهيه و از سوي مشاور قضايي موافقت شده بود، تصويب کرد. خطرناک‌ترين بخش اين طرح آن است که به پليس تل‌آويو اجازه داده شده به سوي کساني که سنگ و کوکتل ملوتوف پرتاب مي‌کنند شليک کند.
* قدم مهمي‌ براي اجراي نقشه راه ايران و آژانس برداشته شد
حميد بعيدي‌نژاد مديرکل سياسي و امنيت بين‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره به بازديد تشريفاتي آمانو از پارچين گفت: کشورمان در اين چارچوب توانست قدم مهمي‌براي اجراي نقشه راه مورد توافق با آژانس انرژي اتمي‌براي پايان دادن پرونده ادعاهاي کشورهاي غربي در آژانس بردارد.

** آرمان ۹۴/۶/۳۱
* شكايت جهانگيري از ۹ دي و رجانيوز
واحد حقوقي رياست جمهوري به دنبال انتشار خبري دروغ در هفته‌نامه ۹دي درباره محكوميت اسحاق جهانگيري در ديوان محاسبات كشور و انعكاس آن در سايت رجانيوز، از اين رسانه‌ها شكايت كرد.
* خاورمیانه موضوع اصلی سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل
وزیر ارشاد گفت: احتمالا مسائل خاورمیانه موضوع اصلی سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل خواهد بود. علی جنتی درباره سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به نیویورک اظهار کرد: چهره واقعی ایران در این چند وقت اخیر برای دنیا روشن و بر همه معلوم شد ایران اهل تعامل سازنده با همه جهان است و آمادگی دارد با تمام دنیا همکاری کند.
* رئيس مجلس سناي لهستان به تهران مي‌آيد
بوروسويچ رئيس مجلس سناي لهستان روز ۱۸ مهر ماه براي ديدار با مقامات كشورمان به تهران سفر مي‌كند. خانه ملت نوشت؛ بوگدان بوروسويچ، رئيس مجلس سناي لهستان در رأس هيات پارلماني روز شنبه ۱۸ مهر ماه به دعوت دكترعلي‌لاريجاني رئيس‌مجلس به تهران سفرمي‌كند.

** فرهیختگان ۹۴/۶/۳۱
* ستاد ائتلافی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود
فرج کمیجانی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: بحث انحلال کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح نیست و کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کار خود را به اتمام رسانده است. در حال حاضر اصلاح‌طلبان به جایی رسیده‌اند که باید ستاد ائتلافی اصلاح‌طلبان را تشکیل دهند.

** آفرینش ۹۴/۶/۳۱
* پادشاه اردن: مسجدالاقصي شراکت و تقسيم را نمي‌پذيرد
عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به ادامه اقدامات تحريک‌آميز رژيم صهيونيستي در قدس و هتک حرمت مسجدالاقصي، تاکيد کرد که اين مسجد شراکت و يا تقسيم را نمي‌پذيرد. در همين راستا، جمعي از نمايندگان پارلمان اردن در يادداشتي اخراج سفير رژيم صهيونيستي از کشورشان را خواستار شدند.
* حوثي‌ها:در صورت اشغال يمن، وارد عربستان مي‌شويم
عبدالملک حوثي رهبر جنبش انصارالله يمن ضمن دعوت از مردم اين کشور براي ادامه مبارزاتشان در برابر تجاوزگري‌هاي عربستان تاکيد کرد: در صورتي که عربستان، يمن را اشغال کند ما نيز وارد خاک عربستان خواهيم شد.

** ابتکار ۹۴/۶/۳۱
* فرآیند نمونه گیری بدون نقص انجام شد
آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید: آژانس می‌تواند تایید کند که فرآیند نمونه گیری بدون عیب و نقص انجام گرفته و نمونه‌هایی که در اماکن مورد نظر آژانس در مکانوژه پارچین اخذ شده اند، اصلی می‌باشند، آمانو افزود: در تحقیقات مرتبط با موضوعات باقیمانده حال و گذشته ایران پیشرفت‌های چشم‌گیری حاصل شده است.
* چندین منطقه در خاک عربستان به کنترل ارتش یمن در آمد
ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور چندین منطقه را در ناحیه الخویه واقع در استان جیزان در جنوب عربستان به کنترل خود در آوردند.

** قدس ۹۴/۶/۳۱
* اخراج سفیران سعودی از کشورهای آمریکای لاتین
برزیل در اعتراض به تجاوزهای عربستان علیه یمن، سفیر سعودی را از کشورش اخراج و خواستار بازگشت سفیر خود از ریاض، شد.
ونزوئلا نیز در ششمین روز حمله عربستان به یمن، سفیر این کشور را اخراج کرد. کشورهای مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا نیز در اقدامی مشابه دیروز سفیر عربستان را اخراج کردند و سفیران خود در ریاض را فراخواندند.
کشورهای عضو سازمان اتحادیه آمریکای لاتین در آمریکای جنوبی، میانه و شمالی و دریای کارائیب که تعداد آنها بیش از ۵۶ کشور به استثنای کلمبیا و پاناما است، برای اعلام همبستگی خود با مردم یمن سفیر سعودی را اخراج کردند و خواستار بازگشت سفرای خود از ریاض شدند.
* عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: سازمان انرژی اتمی اجازه اجرای «برجام» را ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ادعای مقامهای آمریکا مبنی بر آغاز اجرای برجام گفت: آمریکا تمامی اقدامهای خود برای اجرای برجام را منوط به اجرای تعهدهای ایران کرده، از این رو، این ادعا قاشق خالی دردهان گذاشتن است. محمد حسن آصفری گفت: تا زمانی که مجلس نظر خود در مورد برجام را اعلام نکرده است، سازمان انرژی اتمی اجازه اجرای برجام از جمله اکسید کردن اورانیوم غنی شده و باز کردن سانتریفیوژها را ندارد.

** قانون۹۴/۶/۳۱
* ایران و ایجاد جبهه‌ای علیه اسرائیل در بلندی‌های جولان!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مدعی شد که ایران در سایه ارتش سوریه در بلندی‌های جولان درحال ایجاد یک جبهه جدید علیه اسرائیل است.

** خراسان ۹۴/۶/۳۱
* تعيين سفير جديد عراق در عربستان پس از ۲۵ سال
پس از گذشت ۲۵ سال از تعليق روابط ديپلماتيک ميان بغداد و رياض، دولت عراق سفير جديد خود در عربستان را تعيين کرد. دفتر فواد معصوم رياست‌جمهوري عراق در بيانيه‌اي با اعلام اين خبر تاکيد کرد که دولت عراق منتظر رسيدن سفير عربستان به اين کشور و از سرگيري روابط ديپلماتيک است.
* بيانيه اينترنتي شاهزادگان عليه سلمان
برخي شاهزادگان سعودي با انتشار دومين بيانيه افشاگرانه خود، برکناري پادشاه را به دليل بيماري عقلي خواستار شدند. در اين بيانيه آمده است که ۱۳ فرزند پادشاه مؤسس بايد با رهبري بزرگترين و اصلح ترين خود، اين ۳ نفر را برکنار کنند: سلمان بن عبدالعزيز پادشاه ناتوان، محمد بن نايف وليعهد مغرور و افراطي، محمد بن سلمان جانشين وليعهد سارق و فاسد.

** اعتماد ۹۴/۶/۳۱
* حجت الاسلام علي يونسي دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقليت‌هاي مذهبي ،درباره سخنراني رييس‌جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: رييس‌جمهور در سفر آينده‌اش به نيويورك نيز مشكلاتي را كه امريكا و اسراييل در منطقه براي ايران ايجاد كرده‌اند در دستور كارش قرار خواهد داد.

** شهروند ۹۴/۶/۳۱
* قدرت‌های فرامنطقه‌ای برنامه‌های پیچیده‌ای برای تغییر ژئوپلتیک منطقه تدارک دیده‌اند
سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: غرب آسیا شاهد تحولات عمیقی است و قدرت‌های فرامنطقه‌ای و وابستگان آنها در منطقه برنامه‌های پیچیده‌ای را برای تغییر ژئوپلتیک منطقه در جهت منافع خود تدارک دیده‌اند.
وی افزود: شناخت و پیش‌بینی برنامه‌های آنها می‌تواند به طراحی راهبرد مناسب جهت تحقق اهداف عالیه نظام کمک کند.
* انتقاد مسلمانان و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از اظهارات ضد اسلامی کارسون
جدیدترین اظهارات «بن کارسون» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی» و مخالفت جدی وی با حضور یک رئیس‌جمهوری مسلمان در کاخ‌سفید، نه‌تنها انتقاد مسلمانان بلکه انتقاد شدید رقبای دموکرات و جمهوریخواه وی و نهادهای رسمی مسلمانان آمریکا را نیز در پی داشته است. کارسون در برنامه «میت د پرس» شبکه تلویزیونی «ان.بی.سی»، دین اسلام را مغایر با قانون اساسی آمریکا دانست و تصریح کرد نباید یک فرد مسلمان به‌عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شود.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دلسوزان انقلاب برای گسترش فرهنگ اسلامی همت کنند

رسا/آیت الله مصباح یزدی باابراز نگرانی نسبت به گسترش ناهنجاری ها از دلسوزان نظام خواست برای گسترش فرهنگ اسلامی همت کنند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که امروز در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم، اظهار داشت: از زمان حضرت آدم تا کنون طرفداران حق در معرض چنین خطراتی قرار نگرفته بودند که دشمنان با همه ابزارها در پی از بین بردن آن‌ها و اعتقادات شان باشد.وی ادامه داد: برای معالجه بیماری های روحی و مقابله با هجمه های دشمنان باید آموزش های صحیح به تناسب زمان و با اتکا به فرهنگ اسلامی احیا شود.

امروز دشمن جنگ را به درون خانواده کشانده است
رسا/آیت الله ممدوحی با بیان این که انسان نباید خودش را به این دنیا بفروشد، اظهار داشت: باید به دستورات الهی توجه کنیم، در این نظام ما بنده خدا هستیم، امروز فساد گرفتاری های عجیبی را خلق می‌کند، چرا مردم از خواب بیدار نمی شوند، در گذشته جنگ در مرزها بود ولی امروزه جنگ به درون خانه ها آمده است، فردی که ماهواره در خانه خود قرار داده از یک سّم بیشتر به فرزندان خود ضرر می رساند.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: باید با اصل فساد مبارزه شود، دشمن بیدار است، جوانان با قرآن، مساجد و علما انس بگیرند.

روحانیت درانجام مجاهدت علمی و فرهنگی استوار و ثابت قدم است
حوزه/ آیت الله فقیهی بااشاره به سیره عملی حضرت امام باقر(علیه السلام)در تبلیغ اسلام و احکام نورانی آن گفت: حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به تاسی از سیره نورانی امام باقر(علیه السلام) در انجام مجاهدت علمی و فرهنگی کاملاً استوار و ثابت قدم است و در واقع حوزه های علمیه و نهاد روحانیت، به ‌عنوان‌ شاگرد امام‌باقر(علیه‌السلام) و سرباز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به رسالت خود عمل می کند. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: همه باید توجه داشته باشیم که حوزه علمیه فوق احزاب و جریانات سیاسی است چرا که همه تلاش می‌کند که حقایق را بیان کند حالا می خواهد گروهی خوششان بیاید یا نیاید و آن چه مهم است این که احکام و حقایق اسلام بیان شود.

فرانسه موضع خود را نسبت به بشار اسد تغییر داد
مهر/فرانسه پس از حمایت نظامی روسیه از دولت بشار اسد در یک چرخش سیاسی موضع خود را نسبت به دولت بشار اسد تغییر داد.لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در اقدامی غیرمنتظره گفت: به عنوان یکی از پیش شرط های مذاکرات صلح در منطقه دولت فرانسه دیگر سقوط بشار اسد را نمی خواهد.

استقرار ۲۰ بمب هسته‌ای جدید آمریکا در آلمان
تسنیم/یک رسانه آلمانی از تصمیمات برای استقرار ۲۰ بمب هسته‌ای جدید آمریکا در آلمان که قدرت انفجاری ۸۰ بمب هیروشیما را دارند خبر داد.بنابراین گزارش در ایالت راینلند-فالتز آلمان ۲۰ بمب هسته ای جدید نوع B۶۱-۱۲ مستقر می شود.

ادامه جنگ تحمیلی منافع شرق و غرب را تامین می‌کرد
ایسنا/سردار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس ، با بیان اینکه ادامه جنگ تحمیلی منافع شرق و غرب را تامین می‌کرد گفت: ادامه جنگ یک بازار تسلیحاتی بزرگ برای کشورهای تولید کننده سلاح ایجاد کرده بود و از طرفی هم بعد از خیزش مردم شیعه ایران عراق که خود اکثریت شیعه دارد به جای بیداری انقلابی متاثرازایران در مقابل ایران ایستاد و شمار زیادی از کشته‌های عراقی از شیعیان این کشور بودند.

نشانه ها از همکاری ایران و آژانس حکایت دارد
ایرنا/ «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در خصوص برنامه آژانس و سایت پارچین اعلام کرد که نشانه ها حاکی از همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است. همچنین «کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا از نتایج بازدید «یوکیا آمانو»، از سایت پارچین رضایت دارد.

ارائه ارزیابی نهایی به شورای حکام تا ۱۵ دسامبر
صدا و سیما /یوکیا آمانو تازه ترین گزارش خود درباره اجرای نقشه راه و سفرش به تهران را به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد. مدیرکل آژانس انرژی اتمی در این گزارش اعلام کرد: همانگونه که در نقشه راه توافق شده است تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ ارزیابی نهائی درخصوص حل و فصل همه موضوعات باقیمانده گذشته و حال به شورای حکام ارائه میشود.

تلاش عربستان برای اقناع کشورها در حمله به صنعا
ایرنا /پایگاه خبری اخبارالساعه امارات از تلاش دیپلماتیک عربستان برای اقناع کشورهای محتاط و مخالف با حمله عربستان به یمن خبر داد.این پایگاه خبری افزود: عربستان هیاتی متشکل از چهار مرد و دو زن مامور سفر به برخی کشورهای آسیایی از جمله روسیه کرده تا در سفر به این کشورها بتوانند نظر مثبت آنها را در ادامه حمله به یمن جلب کنند.

اسرائیل توانایی استفاده از بمب‌های سنگرشکن علیه ایران را ندارد
فارس/ مقامات ارشد نظامی و کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند، رژیم صهیونیستی توانایی و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بمب‌های آمریکایی موسوم به «سنگرشکن» علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.همچنین یک مقام ارشد در یکی از سازمان‌های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «هیچ مدرکی در این باره که آمریکا بمب‌های سنگرشکن را تحویل می‌دهد، وجود ندارد؛ اگر آمریکا آنها را تحویل بدهد،مدرکی‌وجودندارد که اسرائیل بتواندازآن استفاده کند.

آمریکا نمی‌‌تواند از گزینه نظامی استفاده کند
تسنیم/دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از کاهش هزینه‌های دفاعی ارتش این کشور گفت که ارتش در شرایطی است که فکر نمی‌کنم راهی برای استفاده باراک‌اوباما ازنیروی‌نظامی درچنین شرایطی وجود داشته باشد.

واکنش روزنامه ایتالیایی به حکم اعدام نوه شیخ نمر
حوزه/ یک روزنامه ایتالیایی با اشاره به حکم اعدام برای نوه شیخ نمر در عربستان نوشت: اکنون باید دید که آیا برای نوه شیخ النمر نیز حرکتی اعتراضی برپا خواهد شد؟! بعید بنظر می رسد!.اساسا چرا عربستان با این کارهایش جزو کشورهای یاغی قرار نمی گیرد؟!!روزنامه اَونیره درادامه نوشت: چنین موضوعی در کشوری اتفاق می افتد که به اصطلاح دوست ایتالیا و کلیه کشورهای صاحب دموکراسی در غرب است!

روسیه ۹۵ هزار نیرو به سوریه اعزام می کند
صدا و سیما/ روسیه آموزش ۹۵ هزار نیروی یگانهای ویژه خود را برای ورود به خاک سوریه و مبارزه با تروریسم آغاز کرده است.پایگاه خبری «النشره» به نقل از خبرگزاری روسیه اعلام کرد: در هفته اول ماه اکتبر در این عملیات نظامی ۱۷۰ جنگنده و ۷۰۰ خودروی زرهی و تانک شرکت خواهند کرد.

یک مسلمان هم می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود
فارس/در ادامه جنجال‌ها درباره اظهارات یک نامزد انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا درباره اینکه «یک فرد مسلمان نباید رئیس‌جمهور آمریکا شود»، هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در اظهاراتی تبلیغاتی با انتقاد از مواضع نامزد جمهوریخواه درباره مسلمانان گفت که یک فرد مسلمان می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا شود.

نمایش انبوه موشک‌های بالستیک در رژه نیروهای مسلح
فارس/درآغازین روز هفته دفاع مقدس در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی(ره) انواع موشکهای بالستیک کشورمان نیز از مقابل جایگاه رژه رفتند. انواع موشک های دوربرد سجیل و قدر، میان برد شهاب و قیام و نیز کوتاهبرد فاتح و خلیج فارس ازجمله این موشکها بودند.از منظر کارشناسان ، نمایش انبوه این موشک ها در این مقطع می تواند حامل پیام‌هایی صریح درخصوص جدی بودن ایران در زمینه طراحی، توسعه و بکارگیری این قبیل موشک‌ها باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjvaet.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما