پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 38943
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر آیین نکوداشت حجت‌الاسلام سیدعلی خراسانی:

تکریم عالم الگوسازی برای جامعه انسانی است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی گفت: تکریم عالم، تکریم علم و فضیلت و الگوسازی برای پیشرفت جامعه انسانی است.
تکریم عالم الگوسازی برای جامعه انسانی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی مهریزی پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت حجت‌الاسلام سید علی خراسانی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تکریم و تجلیل از عالم به عنوان تکریم فضیلت و معرفت، اسوه‌سازی و الگوسازی برای جامعه انسانی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکریم عالم، تکریم علم و فضیلت و الگوسازی برای پیشرفت جامعه انسانی بوده و پرورش دادن و تربیت کردن افراد بسیار مهم است.

دبیر آیین نکوداشت حجت‌الاسلام سید علی خراسانی با بیان اینکه این جلسه تکریم مصداق عالمی صالح و دارای اخلاق اسلامی است، گفت: ایشان در طول عمر 70 ساله خود در حوزه آموزش و پژوهش خدمات ارزشمندی به جامعه علمی و مکتب اهل بیت (ع) عرضه کرده و 10 عنوان کتاب را در تحقیق مداخله جدی داشته و پنج عنوان را به صورت شخصی تحقیق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از این عالم صالح، تجلیل از علم، معارف اهل بیت (ع) و خدمت به علم، دانش و معرفت است، ایده این تجلیل هشت ماه گذشته از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی در جمع مدیران کتابخانه‌های تخصصی مطرح شد.

مهریزی با بیان اینکه دو جلد کتاب در 2 هزار و 200 صفحه شامل 67 مقاله و رساله، 13 قصیده از اساتید و شاعران مکتب اهل بیت (ع) منتشر شده است، گفت: یک جلد جشن‌نامه استاد سید علی خراسانی و یک جلد کتاب نیز به زبان عربی است که بخشی از فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را عرضه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جشن‌نامه 67 مقاله به صورت موضوعی دسته‌بندی شده است که بخشی مربوط به شناساندن استاد خراسانی و بخش‌های دیگر در موضوعات فقهی، حدیثی، قرآنی و کلامی است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgwy9w.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما