چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 31940
حواشی قم نگار از نشست صمیمی رئیس مجلس با خبرنگاران

از اعتصاب عکاسان در اعتراض بی نظمی برنامه تا خوش و بش رئیس مجلس با خبرنگاران

قم نيوز : قم نگار: امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشستی صمیمی داشتند. محفلی صمیمانه که در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
از اعتصاب عکاسان در اعتراض بی نظمی برنامه تا خوش و بش رئیس مجلس با خبرنگاران
به گزارش قم نگار، برگزاری چند مراسم از سوی نهادها و سازمان ها به اسم روز خبرنگار از برنامه هایی است که هر ساله حول و حوش این روز در اولویت برنامه های مسئولان قرار می گیرد. مسئولانی که در طول سال بعضی هایشان شاید حتی یک بار هم مقابل دوربین خبرنگاران قرار نگرفته باشند.

از مراسمی که استانداری متولی آن بود تا محفل صمیمی خبرنگاران با شهردار جدید و این آخری هم نشست صمیمی خبرنگاران با رئیس مجلس شورای اسلامی همه به نوعی تکرار مکررات بود. تمام طول سال خبرنگاران با پیگیری ها و ممارست خود بسیاری از موانع را از پیش روی مسئولان و مردم بر می دارند و مسیرهای زیادی را هموار می کنند، صدا مردم را به مسئولین می رسانند و جواب مسئولان را به مردم ولی در روزی که به اسم خود خبرنگاران است مراسم به صورت معمول و مانند بسیاری دیگر از مراسمات برگزار می شود و عنوان آن می شود تقدیر!

دیدار متفاوت رئیس مجلس با خبرنگاران قمی
امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نشستی صمیمی داشتند. محفلی صمیمانه که در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

طبق معمول تمام همایش ها این همایش نیز با تاخیر یک ساعته ساعت ۱۰ و نیم برگزار شد، البته به جهت حساسیت حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این برنامه تعدادی از خبرنگاران و عکاسان خبری از ساعت ها قبل برای هماهنگی ورود لوازم و تجهیزاتشان در محل همایش حاضر شده بودند که به جهت برخی ناهماهنگی ها از جمله نبود فضای مناسب برای تحویل وسایل خبرنگاران، عدم امانتداری صحیح در حفظ و نگهداری از وسایل، عدم پذیرایی یا به بیان بهتر نبود پذیرایی از مهمانان سبب شد تا بسیاری از خبرنگاران از این برنامه ناراضی باشند و عکاسان خبری به جهت رفتارهای نامناسب نیز تصویری از این نشست منعکس نکردند.

طبق معمول برنامه های همه ساله روز خبرنگار تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از جامعه خبری استان پشت تریبون حاضر شدند.

عبداللهی به نمایندگی روزنامه‌های محلی پشت تریبون حاضر شد و از ورود خبرنگاران به ادارات انتقاد کرد نه از آن جهت که عهده دار تصدی منصب شده اند بلکه از آن جهت که با همکاران خود با تکبر رفتار می کنند و پاسخگوی عملکرد مدیر و اداره متبوع نیستند. وی آن ها را دچار به درد تکبر دانست و گفت این راه و شیوه ای نیست که در ابتدای راه خبرنگاری پیش گرفتند.

محمد رفیعی موحد نیز به عنوان نماینده عکاسان خبری از ضرر مالی عکاسان خبری گفت. اینکه تجهیزات عکاسان خبری هزینه بر است و به جهت بیمه نبودن و عدم ارائه تسهیلات در صورت بروز حادثه ای برای وسایل آن ها باید هزینه سنگینی را متقبل شوند.

پفک لوسی، هدیه خانه مطبوعات به خبرنگاران!
سمیه حیدری نیز به نمایندگی از خبرگزاری‌ها پشت تریبون حاضر شد متنی از پیش تنظیم شده را قرائت کرد که در انتهای آن به برخی مشکلات بانوان خبرنگار اشاره شده بود و خواستار حمایت مسئولان شد.

ناصر اطهری نماینده مرکز خبر صدا و سیمای قم هم علی رغم صحبت دیگر خبرنگاران زبان به تمجید و تقدیر مسئولان گشود. میزان این تعارف و تمجیدها تا بدانجا بود که بهت خبرنگاران و حتی میهمانان برنامه را به دنبال داشت که واقعا چقدر از رضایتمندی در جایگاه خود به سر می برد که حتی نمی داند همکاران صدا و سیمایی اش حتی همان تصویربرداران و تدوین گران بیش از سایر خبرنگاران با بی لطفی و کم مهری مواجه هستند و در پایان صحبت هایش هم چند خواسته را به نمایندگی از همکاران خود بیان کرد.

یعقوبی به عنوان نماینده پایگاه‌های خبری استان قم در سخنانی بر لزوم توجه مسئولان به ویژه رئیس قوه مقننه برای رفع مشکلات حرفه‌ای خبرنگاران تأکید کرد. وی یکی از کسانی که بود که وقتی از مسائل و مشکلات خبرنگاران گفت بارها از سوی خبرنگاران مورد تشویق قرار گرفت.

نماینده پایگاه های خبری اگر چه به مزاح از ارائه کارتن های پفک لوسی به خبرنگاران گفت و برای لحظه ای لبخند را به لب مهمانان و حضار آورد اما دردی بود که دیگر فریادها و گفته ها نمی توانست آن را بیان کند.

در پایان با انتقاد از اینکه از ظرفیت لاریجانی به عنوان نماینده مردم قم که در منصب ریاست مجلس شورای اسلامی است در استان استفاده نمی شود گفت: این ظرفیت از فرصت هایی است که استان قم دارد و دیگر استان ها از آن محروم هستند

وی از مسئولان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خواست تا این موضوع را در پیگیری مطالباتشان لحاظ کنند.

پیشنهاد رئیس مجلس برای اهدای چیپس به خبرنگاران
لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم آخرین نفری بود که پشت تریبون حاضر شد. او که تا پایان مراسم با صبوری دغدغه های خبرنگاران را گوش داده بود با مزاحی سعی کرد تلخی را از ذهن حضار دور کند و گفت این بار می گوئیم چیپس بدهند.


وی از خبرنگاران خواست تا از جذابیت ها و شیرینی های حرفه جذاب خبرنگاری هم بگویند.

رئیس قوه مقننه بر اهمیت کار خبرنگاران استان قم صحه گذاشت و خطاب به خبرنگاران گفت: تسلیم واقعیت بودن و حقیقت‌گرایی کار رسانه‌ها را اوج می‌دهد؛ استان قم شهری خبرخیز است که به جهت وجود مراجع عظام، مرقد کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران در مرکز تحولات فکری و سیاسی قرار دارد، مخصوصاً در شرایط فعلی که فضای آلوده‌ای را در منطقه شاهد هستیم.

وی در ادامه نیز به تشریح شرایط کنونی کشور و منطقه و نقش جمهوری اسلامی در این زمینه پرداخت.

تقدیر بی لوح خبرنگاران و پذیرایی خشک و خالی

در پایان مراسم نیز تعدادی از رسانه ها به صورت قرعه برای دریافت و لوح تقدیر و هدیه از رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب و تجلیل شدند.

با اتمام مراسم و هدایت مهمانان به خارج از سالن همایش، حالا صفی بود که برای دریافت وسایل جلوی درب ورودی اداره کل ارشاد تشکیل شده بود. مراسمی بی هیچ پذیرایی که ظاهرا نشان می دهد اداره کل ارشاد با آن دم و دستگاه حتی توان پذیرایی از میهمانانش را با یک لیوان آب خالی هم ندارد!!

بیان مسائل و مشکلات هر صنفی فارغ از نوع شغل و حرفه مطالبه ای به حق است که مسئولان موظف به رفع آن دغدغه ها هستند در این میان اما شاید کمتر کسی بداند که حرفه پر از شور و هیجان و با پرستیژ خبرنگاری محروم از کمترین حق و حقوق است. حقوقی که یا قانون از آن غافل مانده، یا مجریان آن قوانین خواسته یا ناخواسته آن را نادیده گرفته اند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcgzy9w.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما