دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 8819
حجت الاسلام آتش زر خبر داد:

تامین رفاه عمومی ۱۴ روستای زلزله زده

قم نيوز : قم نیوز: رییس شورای اسلامی شهر قم از تامين رفاه عمومی ۱۴ روستای زلزله زده آذربایجان شرقی از سوی استان قم خبر داد.
تامین رفاه عمومی ۱۴ روستای زلزله زده
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد آتش‌زر در نشست مجمع امور صنفی و مسوولان اتحادیه‌های توزیعی – خدماتی استان قم با اشاره به نقش کلیدی اصناف در مسائل مختلف با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی گفت: حدود ۳۰۰ روستا در این زلزله به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و سه شهر هم با آسیب‌های جدی مواجه شد به طوری که یکی از این شهرها باید به صورت کامل بازسازی شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آمارهای موجود در دنیا اذعان داشت: این آمارها نشان می‌دهد که در هر کشوری که زلزله اتفاق بیفتد، مردم آن منطقه زندگی‌شان بسیار سخت و مشکل خواهد شد، ولی خلاف این موضوع در ایران وجود دارد.

آتش‌زر انجام فعالیت‌های فرهنگی برای زلزله‌زدگان را بسیار مهم دانست و افزود: مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که در زمینه‌های مختلف مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در آذربایجان به صورت گسترده در حال فعالیت است و از همان روز اول با حضور در مناطق زلزله‌زده، اقدام به تخریب چهره دین و نظام کرده‌اند که خوشبختانه با حضور مقام معظم رهبری، رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از مسوولان دیگر توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

وی عنوان کرد: اصناف و بازار همیشه ستون خیمه اسلام و انقلاب بوده‌اند و در طول تاریخ شاهد نقش بارز این قشر مردمی در فعالیت‌های مختلف بوده‌ایم و بر گردن انقلاب و اسلام حق داشته و دارند.

آتش‌زر با اشاره به برگزاری نشستی در قم برای کمک به زلزله‌زدگان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه با توجه به کمک‌های دولت برای ساخت منازل مسکونی مقرر شد کمک‌های استان برای ساخت امکانات عمومی در ۱۴ روستا صرف شود.

وی افزود: این امکانات عمومی شامل ساخت مسجد، مدرسه و مراکز بهداشتی می‌شود، در صورتی که کمک‌های مردمی فراتر از پیش‌بینی باشد، نسبت به ساخت این امکانات در دیگر روستاها هم تصمیمات لازم گرفته و مکان‌هایی که نیاز به این امکانات دارند مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در روند تکمیل و ساخت منازل مسکونی زلزله‌زدگان مشکلات غیر قابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد گفت: در صورتی که ساخت منازل در مناطق مختلف با سرعت مورد نظر پیش نرود، ما با ساخت این مکان‌ها می‌توانیم یک اسکان موقت و مطمئنی برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.zn6t23n6wftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما