قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه قم شهر کتاب و کتابخانه است، گفت: ساخت کتابخانه اهمیت ویژه ای دارد و احداث کتابخانه های عمومی از اولویت های این استان است.
معاون استاندار: ساخت کتابخانه های عمومی از اولویت های استان قم است
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین \'علی بنایی\' روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز ساخت نخستین کتابخانه عمومی خیرساز استان قم، خواستار ساماندهی کتابخانه های شخصی در سطح استان شد و افزود: قم شهر علم و فقاهت است و باید در این شهر شاهد کتابخانه های بیشتر و مجهزتری باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید شناسنامه ای برای کتابخانه های استان قم تهیه و برای تجهیز آنان برنامه ریزی و تلاش شود و همچنین خیران در به روز رسانی کتابخانه ها می توانند مشارکت داشته باشند.
 
بنایی با ابراز امیدواری بر تداوم نهضت کتابخانه سازی توسط نیکوکاران و بیان اینکه مقدمه علم \'کتاب\' است، اظهار کرد: هر چند که امروز فضای مجازی و اینترنت رقیب کتاب شده است اما هیچ چیزی نمی تواند جای کتاب و کتابخانه را بگیرد.
 
وی با اشاره به اهمیت مساله کتاب و کتابخوانی در جامعه، بر ضرورت ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی برای استفاده همه افراد خانواده ها تاکید کرد و گفت: مردم قم از نمایشگاه های گوناگون کتاب که در استان برگزار می شود استقبال خوبی می کنند.
 
در پایان این مراسم، با حضور جمعی از مسوولان و نیکوکاران استان قم، کلنگ ساخت اولین کتابخانه عمومی خیرساز استان قم با نام \'کتابخانه عمومی رجبیان\' در بلوار جمهوری اسلامی، خیابان کرامت قم به زمین زده شد.
 
این کتابخانه در زمینی به مساحت 460 مترمربع در سه طبقه با زیربنای 830 مترمربع ساخته می شود که دارای مخزن امانی کتاب و سالن های مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان می باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchixni.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما