يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 22112

تشریح برنامه‌های سپاه قم در هفته گرامیداشت مقام زن

قم نيوز : قم نیوز: مسئول سازمان بسیج جامعه زنان اهم اقدامات سپاه استان قم را به منظور بزرگداشت مقام زن تشریح کرد.
تشریح برنامه‌های سپاه قم در هفته گرامیداشت مقام زن
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، لیلا حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفت هزار شهیده زن در کشور گفت: استان قم ۱۲۹ شهیده زن را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده است.

وی شهید فوزیه شیردل را شهید شاخص قشر بسیج جامعه زنان در سال ۹۳ دانست و ادامه داد: همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی (ره)، ستاد بزرگداشت میلاد کوثر به منظور گرامیداشت هفته زن فعالیت خودش را در سطح استان قم شروع کرده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم با اعلام این‌که ریاست این ستاد بر عهده سردار مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) است، اظهار کرد: این ستاد هر ساله توانسته با برگزاری برنامه‌های مختلف، فرهنگ و معارف فاطمی را در سطح استان نشر و ترویج دهد.

وی افزود: در راستای اعتلای فرهنگ، مادران می‌توانند نقش مثبتی را در جامعه ایفا کنند و بنابراین این تلاش از سوی ستاد میلاد کوثر، نواحی تابعه و حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران با برگزاری برنامه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد میلاد کوثر قم برگزاری ۹ برنامه شاخص را در طول هفته زن از مهمترین اقدامات ستاد میلاد کوثر قم خواند و اعلام کرد: برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر هدایت افکار در راستای آرمان‌های امام و انقلاب و تحکیم مبانی اعتقاد زن نسبت به سیمای حماسی زن در استان تاثیرگذار است.

حیدری تجلیل از مادران نمونه با معرفی الگوهای زن به نسل جدید جامعه، برگزاری جشن میلاد کوثر با عنوان جشنواره میلاد کوثر با حضور گسترده بانوان، ایجاد نمایشگاه بصیرت، برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، ویزیت رایگان خواهران بسیجی و همچنین برگزاری بسیاری دیگر از برنامه‌ها را از مهمترین برنامه‌های هفته زن دانست که به همت سازمان بسیج جامعه زنان در بوستان نرگس استان دایر شده است.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های مختلف دیگری با عناوین مختلف توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران در راستای اعتلای فرهنگ زن در جامعه در این هفته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رده‌های تخصصی سپاه استان قم در هفته گرامیداشت مقام زن نیز برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم، برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی بانوان را از دیگر برنامه‌های هفته زن دانست و ادامه داد: از مهمترین برنامه‌هایی که در این هفته به صورت جدی پیگیری می‌شود، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

دبیر ستاد میلاد کوثر قم برپایی حلقه‌های تربیتی صالحین در قالب نشست‌های تخصصی و همچنین اجرای طرح چهره به چهره در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف را یک برنامه کارآمد و موثر در سطح استان خواند و عنوان کرد: طرح چهره به چهره حدود سه سال است که به همت سازمان بسیج جامعه زنان در استان اجرایی می‌شود.

حیدری برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت در حوزه‌های بسیج خواهران به مناسبت هفته زن را در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در موضوع ازدیاد نسل موثر دانست و مطرح کرد: در این هفته با خانواده‌های زنان شهیده در استان دیدار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در هفته بزرگداشت مقام زن دانست و عنوان کرد: تجلیل از زنان و مادران نمونه به منظور الگودهی به نسل جوان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته به همت ستاد میلاد کوثر در قم اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم از تبیین سیره شهدا و به ویژه شهیده فوزیه شیردل، شهید محوری سال ۹۳ در برنامه‌های این هفته خبر داد و اظهار کرد: به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان، دانشجویان خواهر در آخرین روز از هفته زن ضمن پیاده‌روی از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، ضریح مطهر حضرت معصومه را گلبارن خواهند کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchizni.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما