جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 40554
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پيشرفت شهري در قم با ايجاد پروژه هاي عمراني در حال انجام است

قم نيوز : قم نیوز: عليرضا قاري قرآن معاون شهرسازي و امورزيربنايي شهرداري قم از پيشرفت ۶۳ درصدي تقاطع امام علي (ع) و ۳۲ درصدي تقاطع شهيدان محمود نژاد در قم خبر داد و گفت: پيشرفت شهري در قم با ايجاد پروژه هاي عمراني در حال انجام است
پيشرفت شهري در قم با ايجاد پروژه هاي عمراني در حال انجام است
به گزارش قم نیوز، عليرضا قاري قرآن ظهر امروز در جلسه بررسي روند فعاليت و مشكلات پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد و عمارياسر در دفتر احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، تراكم رفت و آمد و تردد در مركز شهر را دليل حساسيت و اهميت اين پروژه عنوان و اظهار كرد: به دليل قرارگيري اين پروژه در مركز شهر مردم توجه ويژه‌اي به اين پروژه دارند و اعتراض به تأخير آن هم به همين دليل است.

وي با اشاره به زمانبندي پروژه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد و تأخير بيش از ۱۳ ماهه در تكميل آن تصريح كرد: زمانبندي پروژه ۱۵ خرداد ۱۵.۵ ماهه بوده كه بايد خرداد ماه سال گذشته به بهره‌برداري مي‌رسيد اما هنوز پس از گذشت بيش از يك سال اين امر محقق نشده است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به آغاز عمليات اجرايي پروژه ۱۵ خرداد در دي ماه ۹۲، از پيشرفت ۷۱ درصدي آن خبر داد و افزود: با وجود معارضين بزرگ تاسيساتي و ملكي اما پروژه در موعد افتتاح در سال گذشته تنها ۴۳ درصد پيشرفت داشته كه شهرداري براي تسريع در تكميل آن به طور جدي به پروژه ورود كرده است.

وي روند يكنواخت پيشرفت پروژه ۱۵ خرداد را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به قول‌هاي مكرر براي افتتاح پروژه گفت: نمي‌توان به افتتاح كامل پروژه تا اوايل پاييز خوشبين بود چراكه ظرف يك سال گذشته تنها شاهد پيشرفت ۳۰ درصد آن بوده‌ايم.

قاري قرآن وضعيت پروژه تقاطع عمارياسر و امام علي به عنوان يكي از پروژه‌هاي نمونه شهري را يادآور شد و گفت: با اينكه اين پروژه پيچيدگي‌هاي خاص خود را داشته و اواخر سال ۹۴ آغاز شده اما در حال حاضر با بيش از ۸۰ هزار مترمربع تملك كه بخشي از آن نيز خارج از محدوده بوده، ۶۳ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي از وضعيت پروژه تقاطع سه سطحه شهيدان محمودنژاد به عنوان پروژه مشابه تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد ياد كرد و افزود: اين پروژه نيز ارديبهشت ماه امسال آغاز شده و با وجود تردد بالاي محور، مسائل ترافيكي و دسترسي محدود و وجود معارض بيش از ۳۲ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه مشكلات مربوط به معارضين پروژه ۱۵ خرداد تا هفته آينده برطرف مي‌شود، خاطرنشان كرد: روند جابجايي تاسيسات فاضلاب و تملك معارضين باقي مانده در حال انجام است و تا هفته آينده مشكلات مربوط به اين بخش برطرف مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchkmnk.23nvmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما