يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 31789
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی خواستار شد

بررسی راهکارهای تعامل شیعه و دیگر مذاهب در کشورهای مختلف

قم نيوز : قم نیوز: معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی گفت: در بساری از کشورها شیعیان به مشکلات خاصی روبه‌رو بوده و تشیع نهادی نو بنیاد به شمار می‌رود. در همین خصوص ضروری است که برای تعامل با دیگر مذاهب راهکارهایی اندیشیده شود.
بررسی راهکارهای تعامل شیعه و دیگر مذاهب در کشورهای مختلف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم‌الهی صبح امروز در مراسم آغاز به کار نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه در خصوص برگزاری این اجلاس در قالب ۱۴۰ سئوال از نمایندگان المصطفی نظرخواهی شد، افزود: ۶۸ درصد از برگزاری این اجلاس رضایت داشته و با برگزاری آن کاملا موافق بودند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع این اجلاسیه نیز قریب به اتفاق مدیران و نمایندگان المصطفی موافقت داشتند اظهار کرد: اجلاس نهم به مدت سه روز برگزار شده و در روز چهارم و پنجم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل خواهند شد.

دبیر نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی دو موضوع در نظر گرفته شده برای این اجلاس را «جامعةالمصطفی و افق‌های فرارو» و «جایگاه مکتب اهل‌بیت»‌ عنوان کرد و افزود: در بساری از کشورها شیعیان به مشکلات خاصی روبه‌رو بوده و تشیع نهادی نو بنیاد به شمار می‌رود. در همین خصوص ضروری است که برای تعامل با دیگر مذاهب راهکارهایی اندیشیده شود.

حکیم الهی با اشاره به اینکه در این اجلاسیه نمایندگان در فرصت‌های در نظر گرفته شده به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود می‌پردازند اظهار کرد: همچنین در این اجلاسیه برخی از مهمانان از جمله ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت و حجت‌الاسلام قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری حضور خواهند یافت.

وی به بررسی مصوبات اجلاس هشتم اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص اجرای مصوبات نیز برخی از مصوبات عمومی بوده و برخی دیگر مصوبات خاص است که اکثر مصوبات اجلاس قبل به نتیجه رسیده و انجام شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchwqnx.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما