جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 26104

عامل ماندگاری مذهب تشیع معرفت آن است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: عامل ماندگاری مذهب تشیع معارف بلند این مذهب است و معارف شیعه، یک معارف عقلانی است.
عامل ماندگاری مذهب تشیع معرفت آن است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و مسلمین ناصر رفیعی شامگاه پنج شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای راهپیمایی روز قدس نیجریه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به مذهب تشیع اظهار کرد: از زمان سقیفه تاکنون با وجود تمام جنایت ها، شیعیان سربلند در جامعه اسلامی حضور دارند، امروز هر جایی که می رویم شیعه به عنوان یک حرکت عقلانی مطرح است، از ابتدای اسلام تا هفت قرن دو حکومت ضد شیعی اموی و عباسی بر سرزمین های اسلامی حکومت می کردند و شیعیان پشتوانه حکومتی نداشتند.

وی تصریح کرد: با وجود تمام حکومت های ضد شیعی و مخالفت ها، مذهب تشیع باقی مانده است و امروزه میلیون ها نفر شیعه در کشورهای اسلامی زندگی می کنند، شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هم با یک تبلیغات محدود توانسته است که چند میلیون نفر را در کشور نیجریه شیعه کند.

رفیعی اهل بیت (ع) را رمز ماندگاری مذهب تشیع دانست و افزود: حتی حاکمان جور اموی و عباسی هم به مقام علمی بالای ائمه معصومین (ع) اذعان داشتند، عامل دیگر ماندگاری مذهب تشیع معارف بلند این مذهب است، معارف شیعه، یک معارف عقلانی است و حتی علمای اهل سنت هم به بزرگی کتاب های معارفی شیعه همچون نهج البلاغه معترف بودند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با اشاره به عوامل ماندگاری تشیع گفت: عامل سوم ماندگاری شیعه، نقش علمای شیعی مذهب در ترویج معارف تشیع و شبهه زدایی است، سیاست تنش زدایی ائمه اهل بیت (ع) چهارمین عامل ماندگاری تشیع است، ائمه معصومین (ع) علی رغم ترورها و شبهه افکنی ها به دنبال مدارا با فرقه های دیگر بودند تا شیعیان را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: همچنین ائمه معصومین (ع) سیاست تقیه را انجام می دادند و شیعیان با سیاست تقیه و مدارا، تشیع را حفظ کردند و عامل پنجم ماندگاری تشیع، اعتقاد به مهدویت بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضربه زنندگان به اهل بیت (ع) بیان کرد: امام باقر فرمودند که سه گروه به ما اهل بیت (ع) ضربه زدند، گروهی که در حق ما غلو کردند، گروهی که در حق ما تقصیر کردند و شان ما اهل بیت (ع) را پایین آوردند و سومین دسته گروهی هستند که با سخنانشان فرقه های دیگر را علیه ما تحریک کردند.

رفیعی تعبد و تدین را از ویژگی های شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه دانست و افزود: شیخ زکزاکی زمانی که خبر شهادت سه فرزندش را شنید، گفت که این مصیبت در برابر مصیبت کربلا چیزی نیست، همچنین ویژگی دیگر این شخصیت برجسته، خیرخواهی و کمک او به دیگران است، او حتی به فرقه های دیگر و مسیحیان هم کمک می کند.

وی تصریح کرد: متانت شیخ زکزاکی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت است، او پس از شهادت سه فرزندش بسیار آرام و متین صحبت کرد و اجازه نداد که شهادت فرزندانش منجر به یک جنگ داخلی در نیجریه شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0sqi.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما