شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 32928
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

فرهنگ علوی نمایان گر عدالت و عقلانیت جامعه اسلامی است

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: تاریخ اسلام نشان دهنده این موضوع است که پیروان امام علی (ع) پیرو منطق و استدلال بودند و فرهنگ علوی فرهنگ عدالت و عقلانیت است و ما در دوران خویش به همین دو عنصر نیاز شدید داریم.
فرهنگ علوی نمایان گر عدالت و عقلانیت جامعه اسلامی است
آیت الله محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر و جایگاه این عید در اسلام اظهار داشت: فلسفه اصلی غدیر خم سه موضوع است که رسول خدا قصد داشتند مردم بعد از ایشان دچار سردرگمی نشوند و به وحدت و انسجام برسند که در این راستا امام و پیشوای پس از خود را تعیین کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که امام علی (ع) دارای برترین خصوصیات بودند و پیامبر (ص) درروز غدیر وی را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد افزود: اولین فلسفه در عید غدیر خم وحدت و اتحاد مردم پس از پیامبر (ص) بود که رسول خدا این موضوع را دنبال کردند، پیامبر (ص) مردم را به اعلم پس از خود هدایت کردند که مسئله علم و معرفت و آگاهی باید ملاک برتری باشد.

آیت الله غرویان با تاکید بر لزوم رهبر در جامعه اسلامی بیان کرد: ما شیعیان در مورد تقلید می گوییم که باید به شخص اعلم رجوع کرد، امام علی (ع) اعلم افراد پس از پیامبر (ص) بودند و رسول خدا مردم را به ایشان ارجاع داد تا جامعه را هدایت کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملت ما باید با الگوگیری از روز غدیربه وحدت و انسجام و پیشرفت برسد بیان کرد: ولایت پذیری نکته سوم فلسفه غدیر است و جامعه اسلامی بدون رهبر و امام نمی‌تواند گام بردارد و تنها با انسجام و وحدت و پیروی از پیشوا به سعادت می‌رسد از این جهت پیامبر (ص) جامعه را بدون رهبر رها نکردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی (ع) در همه زمینه‌ها الگوی همگان است عنوان کرد: تاریخ اسلام نشان دهنده این موضوع است که پیروان امام علی (ع) پیرو منطق و استدلال بودند و فرهنگ علوی فرهنگ عدالت و عقلانیت است و ما در دوران خویش به همین دو عنصر نیاز شدید داریم.

وی با بیان این که جرج جرداق و بسیاری از دانشمندان مسیحی امام علی (ع) را الگوی خود می‌دانند گفت: امیرالمؤمنین (ع) نزد دانشمندان و اندیشمندان عالم به عنوان سمبل دانش و عدالت شناخته می‌شود و آن‌ها ایشان را الگوی خویش می‌دانند که ما هم باید با پیروی از راه و روش امام علی (ع) عاقبت به خیر و در مسیرالهی حرکت کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjn0s.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما