جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 12817
منبع : قم نیوز
شهردار منطقه چهار قم خبر داد

بوستان علوي مهياي پذیرایي و اسكان زائران نورزوي

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه چهار قم گفت: بوستان علوي قم به عنوان بزرگترين پارك اين شهر امسال به عنوان پايلوت اسكان زائران قرار گرفته است.
بوستان علوي مهياي پذیرایي و اسكان زائران نورزوي
به گزارش قم نیوز، احمد نكونام امروز ضمن تبريك عيد نوروز اظهار كرد: شهرداري منطقه چهار اقدامات فراواني را براي استقبال از بهار و ميزباني از زائران نوروزي را انجام داده است كه مهم‌ترين اين اقدامات در حوزه فضاي سبز و مبلمان شهري صورت گرفت.

وي در ادامه از آمادگي بوستان‌هاي قم در پذيرايي از زائران خبر داد و گفت: نمازخانه‌ها و سرويس‌ بهداشتي‌ بوستان‌هاي منطقه چهار بازسازي و تعمير شدند و يك نفر نيز به عنوان نگهبان براي محافظت از امكانات در بوستان‌ها حضور دارد.

شهردار منطقه چهار قم با بيان اينكه بوستان علوي به عنوان پايلوت اسكان زائران در نظر گرفته شده است تصريح كرد: در اين بوستان براي پذيرايي از زائران تدارك ويژه‌اي ديده شده است كه در اين راستا مي‌توان به نصب تابلوي قبله‌نما، ‌تجهيز نمازخانه، منبع آب در صورت دسترس نبودن آب غير شرب و شرب اشاره كرد.

وي همچنين از ايجاد مبلمان و روشنايي در پارك‌ها خبر داد و گفت: چمن‌كاري بلوار زائر، اصلاح و رنگ آميزي آبشار مفيد از ديگر اقداماتي است كه در اين راستا انجام مي‌شود.

نكونام همچنين از نصب ۴۰ مورد مبلمان پاركي خبر داد و بيان داشت: ۳۰ هزار اصله درخت و درختچه، ۱۳۰ هزار بوته گل در بوستان علوي به عنوان بزرگترين پارك استان قم كاشته شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: در حوزه خدمات شهري۱۲۰هزارمتر جداول و تمام مبلمان شهري سطح شهر رنگ آميزي شد.

شهردار منطقه چهار قم اذعان داشت: در راستاي استقبال از بهار ۶۰ باكس زباله به سيستم شهري اضافه شد تا زائران به سهولت بتوانند زباله‌هاي خود را در جايگاه قرار دهند.

نكونام اضافه كرد: سفره هفت سيني در منطقه چهار طراحي شده است كه متراژ آن به ۲۰ متر مربع مي‌رسد و پنج مورد نيز المان شهري در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciyvaz.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما