يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 38207
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم خبر داد

اعزام ملی‌پوش ایثار ماهان‌تندیس قم به مسابقات پارالمپیک برزیل

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم از اعزام ملی‌پوش این باشگاه به رقابت‌های پارالمپیک 2016 برزیل خبر داد.
اعزام ملی‌پوش ایثار ماهان‌تندیس قم به مسابقات پارالمپیک برزیل
به گزارش قم نیوز، علی خوشرفتار اظهار کرد: بعد از پایان رقابت‌های فصل 1394 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور که با قهرمانی تیم ایثار ماهان‌تندیس قم همراه بود، اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران به منظور حضور در پارالمپیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی خود را در فروردین‌ماه پشت سر گذاشتند در حالی که پنج بازیکن به نمایندگی از تیم‌های (الف) و (ب) باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم در این اردو حضور داشتند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم اضافه کرد: خوشبختانه تیم ایثار ماهان‌تندیس قم در فصل قبل رقابت‌های باشگاه‌های برتر و دسته دوم کشور، آنقدر خوب نتیجه گرفت که سرمربی ایثار ماهان‌تندیس یعنی عباس خاکی نیز مربی تیم ملی کشورمان شد.

وی تصریح کرد: انتخاب عباس خاکی سرمربی هر دو تیم ایثار ماهان‌تندیس قم در لیگ‌های برتر و دسته دوم بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور و همچنین گزینش پنج بازیکن از هر دو تیم این باشگاه برای حضور در اردوی تیم ملی نشان می‌دهد که ما یک مجموعه موفق بودیم و با شایستگی دو قهرمانی کشور در سال 1394 را کسب کردیم.

خوشرفتار بیان کرد: تیم (الف) بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان‌تندیس قم برای دومین سال متوالی موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور شد، ضمن اینکه تیم (ب) ایثار ماهان‌تندیس قم نیز سکوی نخست لیگ دسته دوم ایران را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: تیم لیگ برتری ایثار ماهان‌تندیس قم با کسب مقام قهرمانی لیگ برتر اکنون شرایط حضور در یک رقابت و تورنمنت برون‌مرزی را دارد و تیم دسته دومی ما نیز با قرار گرفتن در جایگاه نخست لیگ دسته دوم، مجوز صعود به لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر ایران در سال 1395 را کسب کرده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم ابراز کرد: از تیم ایثار ماهان‌تندیس قم اکنون یکی از استعدادهای بسکتبال با ویلچر قم یعنی محمد محمدنژاد در اردوی تیم ملی کشورمان حضور دارد و در کنار دیگر اعضای این تیم برای اعزام به پارالمپیک 2016 آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محمدنژاد مرحله نخست اردوی تیم ملی را با جلب نظر کادر فنی تیم ملی پشت سر گذاشت و اکنون در مرحله دوم این اردو حضور دارد و با توجه به اینکه حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک ریو مشخص شده‌اند در کنار دیگر ملی‌پوشان آماده انجام بازی‌های تدارکاتی می‌شود.

خوشرفتار عنوان کرد: بر اساس گروه‌بندی صورت گرفته بین تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، تیم ملی کشورمان در گروه دوم مرحله مقدماتی با حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت.

وی ابراز کرد: مسابقات رشته بسکتبال با ویلچر پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در سال 2016 به میزبانی برزیل با حضور ١٢ تیم برگزار می‌شود و بر اساس گروه بندی انجام شده، این تیم‌ها در قالب دو گروه ٦ تیمی در مرحله مقدماتی دیدارهای خود را برگزار می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم افزود: بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در گروه دوم با تیم‌های مطرح و مدعی این دوره یعنی برزیل میزبان مسابقات و همچنین تیم‌های آمریکا، انگلستان، الجزایر و آلمان مسابقه می‌دهد و در دیگر گروه تیم‌های اسپانیا، استرالیا، کانادا، ترکیه، هلند و ژاپن به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcja8et.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما