يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 20459
آیت الله نوری همدانی:

دولت سفارش امام(ره) درباره خدمت به محرومان را فراموش نکند

قم نيوز : قم نيوز:‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه خدمت به محرومان را نباید فراموش کرد گفت: باید سعی کنیم که در تمامی علوم به محرومان و مستضعفان جامعه کمک کنیم و در این زمینه دولت نباید این موضوع را که مد نظر امام(ره) بوده را فراموش کند.
دولت سفارش امام(ره) درباره خدمت به محرومان را فراموش نکند
به گزارش قم نيوز، آیت‏‌‏الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه شغل پزشکی در خدمت به خلق معنا پیدا می‌کند اظهار کرد:در اسلام هیچ عبادتی به اندازه خدمت به مردم دارای ثواب الهی نیست.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) علوم مختلف را به چهار علم مهم فقه ، طب، نجوم و ادبیات تقسیم کردند تصریح کرد: بر همین اساس همه علوم در یک مرتبه و جایگاه نیستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) علت جدایی ایران از کشورهای دیگر را بی عرضگی سلاطین دانست و گفت: بعد از انقلاب روحیه شهادت طلبی و جهاد در ایران به وجود آمد و مهم ترین ویژگی و عامل پیروزی انقلاب اسلامی همین موضوع بوده است .

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علم فقه شناخت در دین و آگاهی از کج فهمی‌ها در دین است بیان کرد: نخستین و مهم‌ترین علم، شناخت کامل دین اسلام است و ما وظیفه داریم که هم دین اسلام را بشناسیم و هم آن را به دیگران بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه دین پاسخگوی همه نیازمندی‌ها در همه ابعاد زندگی بشر است تصریح کرد: داشتن نشاط و سلامتی برای رسیدن به پیشرفت ضروری است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در زمان امام صادق(ع) همه علوم در یک دانشگاه تدریس می شد و استکبار سبب جدایی علوم شد تا آن ها را ضعیف کند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه علم سوم از منظر امام علی (ع) دانش نجوم است تاکید کرد: ریشه‏‌‏یابی اجسام آسمانی نشان می‌دهد آن‌ها به صورت منظم در کنار هم قرار دارند و حرکت می‌کنند و در همین مسیر کسی که ادبیات نمی‏‌‏داند نه می‌تواند درست حرف بزند و نه درست بنویسد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در همه رشته‌ها کمبودهایی وجود دارد عنوان کرد: اسلام توجه بسیار زیادی را به پزشک و بیمار دارد و این موضوع باید در دروس دانشگاهی ما ورود پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی سفارش امام(ره) در باره خدمت به محرومان را نباید فراموش کرد عنوان کرد: باید سعی کنیم که در علم پزشکی به محرومان و مستضعفان جامعه بسیار کمک کنیم و در این زمینه دولت نباید این موضوع را فراموش کند.

وی با بیان اینکه امروز روز سید جمال‏‌‏الدین اسدآبادی است عنوان کرد: سید جمال الدین اسد آبادی یک عالم شجاع، با تدبیر و برجسته ای بود که تمام مردم را به وحدت و قیام علیه مستکبران دعوت می‌کرد

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjhxe8.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما