قم نيوز : قم نگار: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ناشران استان باید سطح ممتاز و ارزنده چاپ و نشر در این خطه مقدس را حفظ کرده و همواره به تولید آثار فاخر و ارزشمند توجه داشته باشند.
مدیرکل ارشاد: ناشران قم به تولید آثار فاخر و ارزشمند توجه داشته باشند
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در سال گذشته حدود ۷۲۰ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است که بیش از نیمی از آنها چاپ اول بوده و بیش از ۱۱ درصد آنها نیز از استان قم وارد بازار نشر شده و این استان در انتشار کتاب های حوزه دین مقام اول را در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به آثاری که حداقل معیارها و شاخص ها را دارا بوده و مغایر با ارزش های اسلامی و انقلابی نباشد اجازه چاپ و نشر می دهد، اما در جهانی که تشنه کسب معارف اسلامی و الهی است و قم در این جهت نقش بی نظیری در جهان اسلام برعهده دارد، رویکرد نویسندگان و ناشران باید به سمت تولید آثار فاخر و ارزنده باشد.

وی با بیان اینکه در استان قم ۵۲ کتابخانه عمومی و دهها کتابخانه تخصصی وجود دارد، اظهار داشت: کتابخانه های تخصصی در قم دارای ظرفیت های عظیمی به لحاظ کیفیت و کمیت کتاب های تخصصی در حوزه های مختلف است که باید برای استفاده عموم علاقه مندان و دانشجویان و پژوهشگران جوان گشوده باشند.

دانشی با اشاره به جایگاه برجسته و مقدس کتاب و کتابخوانی در مکتب والای اسلام، تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مطالعه و کتابخوانی را مورد توجه قرار داد و گفت: از دانشمندان، فرهیختگان و عالمان گذشته کشورمان، کتاب های ارزشمند و گنجینه هایی گرانبها برای ما به یادگار مانده است که برای آنکه بتوانیم از این میراث باشکوه حفظ و حراست کنیم، باید به مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه سرانه مطالعه و شمارگان چاپ کتاب در کشورمان در مقایسه با کشورهای غربی بسیار پایین و اندک است، تصریح کرد: امیدواریم هرچه بیشتر دغدغه های رهبر معظم انقلاب در عرصه های فرهنگی را همچون چراغ راه و دستورالعمل های مهم مورد توجه قرار داده و به خوبی از آنها بهره مند شویم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmaet.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما