سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 29883
همزمان با روز جهانی زمین پاک؛

بازدید از موزه منابع طبیعی قم ‌رایگان می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر‌کل حفاظت محیط زیست قم گفت: بازدید از موزه منابع طبیعی در روز دوم اردیبهشت ماه ‌رایگان است.
بازدید از موزه منابع طبیعی قم ‌رایگان می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی زمین پاک اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی زمین پاک «زمین پاک با حفاظت از آب و خاک» است.

وی افزود: در ارتباط با روز جهانی زمین پاک برنامه‌هایی داریم که محورهای آن تولید کمتر زباله با تمرکز بر مسئولیت مردم و تصفیه فاضلاب‌ها با تمرکز بر مسئولیت دولت است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه‌ای در ادراه کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این تفاهم نامه سه جانبه‌ بین ادراه کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی وحرفه‌ای وسازمان محیط زیست با محورهای حرف سبز، مشاغل سبز و مهارت آموزی به مناسبت هفته زمین پاک امضا شد.

رکنی افزود: در روز دوم اردیبهشت ماه نشست صمیمی با اصحاب رسانه و سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در موزه تاریخ طبیعی ساعت ۹-۱۲ داریم.

وی خاطر نشان کرد: در روز سوم اردیبهشت ماه شهرداری در پارک غدیر برنامه نمادین پاکسازی طبیعت را با کمک مدیریت پسماند شهرداری دارد و همچنین بازدید از موزه منابع طبیعی در روز دوم اردیبهشت ماه رایگان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با تأکید بر استفاده بهینه از منابع موجود گفت: با استفاده بهینه از منابع موجود باید این گنجینه الهی را حفظ کنیم و قدر آن‌ها را بدانیم، همچنین باید استفاده از منابع اقلیمی را مدیریت کنیم و حتماً باید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم.

رکنی گفت: باید با توجه به فرسایش خاک برای تأمین امنیت غذایی جلوی آلودگی‌های خاک را بگیریم در غیر این صورت هزینه زیادی باید بپردازیم چراکه هزینه هر مترمکعب خاک که باید پاک‌سازی شود مبلغی بین ۵۰ تا ۵۰ هزار دلار است.

وی خاطرنشان کرد: فرایند درازمدتی برای کاشت محصول و باغات داریم و باید با اصلاح الگوی مصرف و تولید بتوانیم از خاک بهتر مراقبت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با تأکید بر لزوم گسترش فضای سبز گفت: باید با گسترش فضای سبز، استفاده از اقدامات دانش بنیان و پژوهش‌های زیست‌محیطی چالش‌های زیست‌محیطی را به حداقل برسانیم.

رکنی با اشاره به مهم‌ترین مفاد تفاهم‌نامه تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه قرار بر این شد که بعدازاین انتخاب کارآفرینان بر‌تر شغل‌های سبز را هم در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکیک از مبدأ در حوزه مدیریت پسماند باید صورت بگیرد گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین این تفکیک صورت بگیرد و این مشاغل جزء مشاغل سبز است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به اینکه باید ملاحظات زیست‌محیطی را در نظر گرفت گفت: باید سواد و دانش زیست‌محیطی افزایش یابد تا اینکه از هدر رفت مواد و انرژی جلوگیری کنیم و این امر نیاز به آموزش‌های زیست‌محیطی و ارتقاء سواد زیست‌محیطی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjtoe8.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما