قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: امروز باید مبلغان به مسائل روز و به بیان دیگری عالم به زمان بودن توجه داشته باشند و از فرصت‌ها بهره‌مند شوند البته شاید یکی از بهترین روش‌های تبلیغ سخن چهره به چهره یا همان روش سنتی منبر باشد و بعد در رسانه‌ها منعکس گردد.
آیت‌الله نوری همدانی: مبلغان برای تبلیغ دین از رسانه‌های روز بهره گیرند
آیت‌الله نوری همدانی: مبلغان برای تبلیغ دین از رسانه‌های روز بهره گیرند
به گزارش قم نیوز آیت‌اللّه حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید طی پیامی به نشست مبلغان رسانه‌ای بر استفاده مبلغان از رسانه‌های نوین برای تبلیغ آموزه‌های دین تاکید کرد.
در ابتدای این پیام آمده است: یکی از موضوعات مهم در ترویج فرهنگ اسلام تبلیغ است، این وظیفه مهم که رساندن پیام پروردگار متعال به مردم است بر عهده پیامبران و ائمه دین بوده است و بعد از آن فقها و عالمان دینی عهده دار این مسئولیت مهم بوده‌اند و شاید بتوان اصلی‌ترین وظیفه پیامبران را موضوع ابلاغ و تبلیغ معرفی نمود، « فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِینُ» و در آیه دیگر موضوع تبلیغ را آنچنان معرفی و تأکید می‌کند که در این راه هیچ خوف و خطری مانع نشود مگر ترس از خدا «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا»
این پیام تاکید دارد: با تحقیق اجمالی در سیره پیامبران الهی این اصل مهم مشخص می‌شود که آنان هیچگاه در راه تبلیغ نیاسوده و خسته نشدن و در این مسیر تلاش مستمر کردن و با دلسوزی و بکارگیری تمام ظرفیت به این موضوع پرداختن « لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ»
در بخش دیگری از این پیام آمده است: مبلغان دینی بقایای کار پیامبران و ائمه معصومین «علیهم السلام» را بر عهده دارند و در نامه امام باقر «علیه‌السلام» به سعد الخیر می‌فرماید: ای برادرم! خداوند متعال در هر یک از پیامبران، سرمایه‌های ماندگاری از اهل علم قرار داده است که گمراهان را به سمت هدایت دعوت می‌کنند و در مسیر این دعوت آزارها را بر می‌تابند و به سوی خدا دعوت می‌کنند.
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه مبلغان باید توجه داشته باشند دینی که ما از آن سخن می‌گوییم و تبلیغ می‌کنیم مرز جغرافیایی نمی‌شناسد، عنوان کرد: باید در امر تبلیغ فضای جهانی را در نظر گرفت و از رسانه‌های روز بهره‌مند شد و به این مطلب نیز باید توجه داشت که امروز رسانه یا در قالب رادیو و تلویزیون است یا روزنامه و یا با بهره‌مندی از اینترنت و فضای مجازی، در هر کدام از این موضوعات مخاطب شناسی باید مورد توجه باشد و هر کدام از آنها احکام خاص خود را دارد و توجه به هرکدام از آنها باید به احکام رسانه نیز توجه شود و همانطور که فوائد رسانه در امر تبلیغ تبیین می‌شود آفت‌ها و آسیب‌ها مورد توجه قرار گیرد.
آیت‌الله نوری همدانی در این پیام افزود: چون آسیب‌هایی که از طریق تبلیغ رسانه ممکن است ایجاد شود نسبت به روشهای دیگر بیشتر جلوه می‌کند و در روایات ما در باب تبلیغ موضوعات و نکاتی و احکامی مورد توجه است. نکوهش از تملق و چاپلوسی، تمسخر و استهزاء و مسائلی از این قبیل. امروز باید مبلغان به مسائل روز و به بیان دیگری عالم به زمان بودن توجه داشته باشند و از فرصت‌ها بهره‌مند شوند البته شاید یکی از بهترین روشهای تبلیغ سخن چهره به چهره یا همان روش سنتی منبر باشد و بعد در رسانه‌ها منعکس گردد. سخن در باب موضوع این همایش بسیار است و ابعاد گسترده‌ای دارد که در این مختصر نمی‌گنجد.
مرجع تقلید شیعیان در پایان پیام خود ضمن احترام به همه مبلغان که دارای جایگاهی بسیار رفیع هستند، از برگزار کنندگان این نشست تشکر کرد و توفیقات همگان را از خداوند متعال خواستار شد.
پایان پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgx79qtak9zt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما